Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: virus bescherming  (gelezen 1290 keer)

frederikbp

  • Gast
virus bescherming
« Gepost op: 2008/04/28, 21:43:42 »
ik heb net versie 8 beta naast xp geinstalleerd ik ben alleen benieud hoe dat met visusbescherming zit


groetjes fred

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
virus bescherming
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/28, 21:45:50 »
Kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/veiligheidinubuntu

Welkom in de beschutting van Linux, na de barre onveilige Windowswereld!  :-)

frederikbp

  • Gast
virus bescherming
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/28, 22:05:52 »
bedankt dan weet ik genoeg en kan aan de gang gaan om het linux gebeuren beter te begrijpen

groetjes fred

virus bescherming
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/28, 22:41:33 »
Citaat van: frederikbp
ik heb net versie 8 beta naast xp geinstalleerd ik ben alleen benieud hoe dat met visusbescherming zit


groetjes fred
Ga je nu echt vertellen dat je vandaag versie 8.04 beta hebt geinstalleerd?
Ik dacht dat de stable versie al uit was?

Offline Dave

  • Lid
virus bescherming
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 23:04:17 »
och wat updates en is ook weer compleet

iqualjo

  • Gast
virus bescherming
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 23:14:34 »
Komt toch enigzins ongeloofwaardig over dat artikel.
Er zijn nu zoveel users van ubuntu dat het steeds aantrekkelijkr wordt om te virussen.
dus kun je er toch op wachten.
Vind het een beetje te simpel gesteld allemaal.
groetjes

Offline shappie

  • Lid
virus bescherming
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/28, 23:23:56 »
Citaat van: iqualjo
Komt toch enigzins ongeloofwaardig over dat artikel.
Er zijn nu zoveel users van ubuntu dat het steeds aantrekkelijkr wordt om te virussen.
dus kun je er toch op wachten.
Vind het een beetje te simpel gesteld allemaal.
groetjes
Waarom?? Het is gewoon zo simpel. Heel veel grote webservers draaien linux, en die heeft men nooit geprobeerd om te hacken... tuurlijk wel. Alleen dit heeft niet zoveel zin omdat zoals in het artikel al staat het gewoon veel beter in elkaar zit. Je moet het root wachtwoord hebben in linux om iets te doen. En hier een citaat uit het stuk:
Linuxcomputers zijn net zo goed doelwit als computers die een ander besturingssysteem gebruiken. Veel grote (en dus waardevolle) websites lopen op Linux, dus is er geen gebrek aan motivatie om Linux te kraken.

Dit lijkt me duidelijk dat het dus niet uitmaakt dat linux meer gebruikers krijgt ;)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
virus bescherming
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/28, 23:44:10 »
Citaat van: iqualjo
Komt toch enigzins ongeloofwaardig over dat artikel.
Er zijn nu zoveel users van ubuntu dat het steeds aantrekkelijkr wordt om te virussen.
dus kun je er toch op wachten.
Vind het een beetje te simpel gesteld allemaal.
groetjes
Kijk dan ook eens hier in de documentatie: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/veiligheid/

iqualjo

  • Gast
virus bescherming
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/28, 23:46:47 »
Waarom doen die domme jongens van Microsoft dat dan niet nabouwen.
Dan zijn we ook daar van de virussen af.
Microsoft komt wel de laatste tijd iedere maand met een gat dicht oplossing.
zover ze dat weten dan he.
groetjes

jaapz

  • Gast
virus bescherming
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/29, 00:06:04 »
Citaat van: shappie
Citaat van: iqualjo
Komt toch enigzins ongeloofwaardig over dat artikel.
Er zijn nu zoveel users van ubuntu dat het steeds aantrekkelijkr wordt om te virussen.
dus kun je er toch op wachten.
Vind het een beetje te simpel gesteld allemaal.
groetjes
Waarom?? Het is gewoon zo simpel. Heel veel grote webservers draaien linux, en die heeft men nooit geprobeerd om te hacken... tuurlijk wel. Alleen dit heeft niet zoveel zin omdat zoals in het artikel al staat het gewoon veel beter in elkaar zit. Je moet het root wachtwoord hebben in linux om iets te doen. En hier een citaat uit het stuk:
Linuxcomputers zijn net zo goed doelwit als computers die een ander besturingssysteem gebruiken. Veel grote (en dus waardevolle) websites lopen op Linux, dus is er geen gebrek aan motivatie om Linux te kraken.

Dit lijkt me duidelijk dat het dus niet uitmaakt dat linux meer gebruikers krijgt ;)
hacken is heel iets anders als virussen. kijk, meeste waar linux voor gebruikt is is nogsteeds server en niet desktop, voor de virusverspreiders is het dus nogal moeilijk om virussen op servers te krijgen, omdat de domme gebruiker daar gewoon niet bij is. bij desktops en dus windows is het heel makkelijk om virussen te krijgen omdat de gebruiker gewoon niet weet waar hij mee bezig is. Als linux eenmaal meer, veeeel meer als dekstop gebruikt gaat worden zie ik het wel gebeuren dat er ooit nog eens een virusuitbraak voor linux gaat komen.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
virus bescherming
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/29, 00:10:07 »
Linux is ook zeker niet onkwetsbaar, maar momenteel zijn er gewoon geen virussen voor Linux in het wild.
Een virusscanner is dan ook niet nodig.

virus bescherming
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/29, 01:52:45 »
Iqualjo schreef: Waarom doen die domme jongens van Microsoft dat dan niet nabouwen.
Dan zijn we ook daar van de virussen af.
Ik pretendeer niet de wijsheid in pacht te hebben, maar de reden zou een overeenkomst met de amerikaanse geheime diensten kunnen zijn. De hoofdmethode van deze diensten is om alles te verzamelen en op steekwoorden te doorzoeken. Dat levert in de praktijk aanzienlijk meer informatie op dan te werken met spionnen