Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10  (gelezen 6184 keer)

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #25 Gepost op: 2008/11/01, 14:50:12 »
na deze KDE shrine :-)  gelezen te hebben ben ik na een half jaartje ook weer eens gaan kijken maar het is bij een poging gebleven, 2 keer zwart beeld na installatie bij de derde keer mocht ik text based inloggen en na wat gefrutsel kreeg ik zowaar kde aan de gang maar geen geluid, is zelfde pc waar gnome 99,99% werkt (geluid erg zacht anders 100%) dom genoeg kreeg ik na wat gefrutsel wel goed geluid in KDE

niet erg aangezien KDE nog steeds mijn ding niet is, zou wel graag het geluid in Gnome harder willen hebben dan krijgt die de 100% stempel :-), het volume is niet meer dan 20% van wat het moet zijn.

Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #26 Gepost op: 2008/11/01, 15:06:12 »
Citaat van: Xarvaz
niet erg aangezien KDE nog steeds mijn ding niet is, zou wel graag het geluid in Gnome harder willen hebben dan krijgt die de 100% stempel :-), het volume is niet meer dan 20% van wat het moet zijn.
Nu ben ik gek op KDE en heb dan ook 8.10 geïnstalleerd staan. Maar Kubuntu Intrepid in de huidige vorm zou ik niet aanbevelen voor mensen die Hardy gewend zijn Met KDE 3.5.10 of starten met Kubuntu ;) Het is niet 'af', ondanks dat het er mooi uit ziet. Mijn persoonlijke mening: Er had op dit moment beter gekozen kunnen worden voor de weg van Hardy (keuze uit 3.5 of 4.1). Ook op kde.org staat aangegeven dat de functionaliteit bij versie 4.2 pas in orde is.
8.10 is goed bruikbaar, daar niet van, maar er zijn teveel losse eindjes met KDE 4.1 ;)
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #27 Gepost op: 2008/11/01, 15:46:18 »
Citaat van: cumulus007
Kortom: KDE is grafisch een genot, heeft veel handige hulpmiddelen, is zeer gebruiksvriendelijk, integreert met al haar componenten en is tot in de puntjes uitgewerkt. Vandaar dat ik voor KDE ga!
Dat tot in de puntjes uitgewerkt is dus absoluut niet waar, ik ben ook fan van KDE zoals het  in Hardy functioneerde maar niet zoals in Intrepid.

Vertalingen zijn maar half gedaan en er zijn nog veel foutmeldingen, op mijn laptop wordt de grafische card niet goed aangestuurd.
Dit zijn zomaar een paar dingen die in Hardy 100% in orde waren en nu ineens niet meer werken dus absoluut niet tot in de puntjes uitgewerkt.

Ik persoonlijk vind dit erg jammer want hier op de zaak werken wij normaal gesproken met Kubuntu maar we durven het niet aan om te upgraden.

Ik denk dat velen hier erg snel met een conclusie komen na een avondje stoeien met KDE maar wij werken zo'n 18 uur per dag met deze machines en komen ieder probleem dus wel tegen.

Offline kamelot

  • Lid
Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #28 Gepost op: 2008/11/01, 16:24:29 »
Citaat van: velthuizen
Citaat van: cumulus007
Kortom: KDE is grafisch een genot, heeft veel handige hulpmiddelen, is zeer gebruiksvriendelijk, integreert met al haar componenten en is tot in de puntjes uitgewerkt. Vandaar dat ik voor KDE ga!
Dat tot in de puntjes uitgewerkt is dus absoluut niet waar, ik ben ook fan van KDE zoals het  in Hardy functioneerde maar niet zoals in Intrepid.

Vertalingen zijn maar half gedaan en er zijn nog veel foutmeldingen, op mijn laptop wordt de grafische card niet goed aangestuurd.
Dit zijn zomaar een paar dingen die in Hardy 100% in orde waren en nu ineens niet meer werken dus absoluut niet tot in de puntjes uitgewerkt.

Ik persoonlijk vind dit erg jammer want hier op de zaak werken wij normaal gesproken met Kubuntu maar we durven het niet aan om te upgraden.

Ik denk dat velen hier erg snel met een conclusie komen na een avondje stoeien met KDE maar wij werken zo'n 18 uur per dag met deze machines en komen ieder probleem dus wel tegen.
Ik moet je gelijk geven helaas ik draai nu 8.10 kubuntu kde4 .
Ik vraag me af wat hebben ze in vredes naam gedaan kde4.1 op hardy werkten veel beter dan op 8.10 .
even kijken deze week of er updates komen waardoor het beter word anders ga ik kubuntu kde4 8.04.1 proberen .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #29 Gepost op: 2008/11/01, 16:42:56 »
welke is nu de laatste LTS versie dan voor Kubuntu?

Offline Jacco2

  • Lid
    • http://comingsoon
Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #30 Gepost op: 2008/11/04, 21:15:48 »
Hallo,

Ik ben ook geswitched naar 8.10 en ik moet zeggen (BEN EEN KDE), dat ik naar heel veel getest hebben met KDE4.1 x, wel erg tevreden ben met de nieuwe KDE 4.2. Het plasma gedeelte werkt bij mij naar behoren, heb zelf een paar maanden GNOME gedraait maar kan er niet erg aan wennen. Ik heb 8.10 KUBUNTU nu op me nieuwe laptop installed maar ben zeer tevreden over de performance etc.....Dus voor mij is KDE 4.2 zeker een dikke 9 waard.!
Carpe Diem!

Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #31 Gepost op: 2008/11/04, 22:41:45 »
Na de laatste updates lijkt ook bij mij KDE goed te gaan draaien, alleen het scherm van mijn laptop wordt blijkbaar niet goed ondersteund.
ik ben dus op de laptop teruggegaan naar Gnome maar op de desktop machines draaien we allemaal KDE.

Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #32 Gepost op: 2008/11/04, 23:22:10 »
Ik heb altijd de Kde desktop gebruikt vanaf  Mandrake 5.1 wat nu Mandriva is maar ik vindt kde4 zeer mooi uitzien maar het is lang niet af.De mee werken kan ik niet te veel zoekwerk, dat is de reden geweest dat ik ben overgestapt naar Gnome.Ik zou graag teruggaan maar de kde3 desktop maar ik ben bang dat de ontwikkeling stopt.
:(

Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #33 Gepost op: 2008/11/05, 08:45:41 »
Je hebt zeker gelijk dat KDE4 nog niet af is, ik zag al tijdens de beta versies dat er veel items ontbraken of niet compleet waren.
In de afgelopen weken zijn er wel diverse updates geweest maar het is nog steeds met veel dingen behelpen.
Bijvoorbeeld de optie om een map als beheerder te openen is er niet meer, nu moet je alles via de terminal doen.
Ik heb nog geprobeerd om Nautilus te installeren maar daarna start de computer met de gnome desktop en is KDE verdwenen.

koentje1970

  • Gast
Ubuntu 8.10 versus Kubuntu 8.10
« Reactie #34 Gepost op: 2008/11/05, 13:45:38 »
Ik gebruikte sinds jaar en dag KDE3.5  tot grote tevredenheid.
Eerste stapjes met intrepid op kde4 gezet (vroeger al wel geprobeerd, maar op een werkpc kan je niet al te veel tijd verliezen, en KDE4 was iets te anders dan KDE3 om bv bulk foto's te resizen, en copy-paste werkte ook helemaal anders.)
Nu zonder hardwareondersteuning van je grafische kaart is KDE4 maar niks, en blijkbaar is de driver van 9600GT van Nvidia nog niet wat het zou moeten zijn.  Na een halfuurtje verknoeit hij de Xorg, die daarna de helft van de processor opvreet.  Noodgedwongen overgestapt op UBUNTU zonder K, omdat die het werken vlotter mogelijk maakte.  Misschien kom ik binnen een paar maanden terug.