Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020  (gelezen 850 keer)

Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Gepost op: 2020/08/08, 16:01:49 »
Hoi Allemaal!

Sinds kort heb ik problemen met Google Maps op mijn Xubuntu 18. Heeft altijd keurig gewerkt. Zelfs ook op mijn TV waar ik via een H96 Pro tv-box altijd prima met zowel Maps als Earth kon werken. Nu kan ik wel starten met Maps, maar het laden gaat zo langzaam dat het eigenlijk nooit meer klaar is. En daarna gaat elke in of uitzoom , beweging of ander handeling, de zaak nog erger maken. (Op de tv krijg ik nu alleen dat de melding dat het programma is gestopt.)

Ik heb wel wat nagezocht en eens die zogenaamde google.com getracht te verwijderen, maar daar waren er maar een stuk of 3 van en het maakt niets uit. Heb geen hardwareversnelling oid aan staan.
Geen idee wat er gaande is. Zou het weer een nieuwe advertentie-sale-trick zijn?? Een andere bug?

Iemand enig idee wat het is en vooral, hoe het op te lossen? Alvast dank!
Goese Duikertje

Offline Tom

  • Lid
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #1 Gepost op: 2020/08/08, 16:28:12 »
Weet niet wat het is bij U ,maar hier werkt Google Maps uitstekend en ook vlot.

Xuby 18.04.5 Lts
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

nahjo

  • Gast
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #2 Gepost op: 2020/08/08, 16:53:15 »
Ook hier geen problemen met Google Maps.
Misschien de browser history opschonen?

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #3 Gepost op: 2020/08/08, 16:57:49 »
Geen idee wat er gaande is. Zou het weer een nieuwe advertentie-sale-trick zijn?? Een andere bug?
Goese Duikertje

Ik denk niet dat je verdenkingen terecht zijn, want Google maps werkt uitstekend.
 Ik zou het eerder zoeken in een slechte internetverbinding omdat er heel veel data ingeladen moet worden.
Ping je internetsnelheid eens, dat kan bij iedere provider: https://www.ziggo.nl/speedtest
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #4 Gepost op: 2020/08/08, 18:21:50 »
Werkt hier prima onder Kubuntu. Zeer trage internetverbinding waarschijnlijk, omdat je ook problemen op je tv hebt.
Kubuntu 20.04

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #5 Gepost op: 2020/08/09, 10:38:27 »
Hoi Allemaal! Dank voor jullie reacties. Had al alle tips en instellingen van Pjor en anderen goed staan. Heb ook nog maar eens die speedtest gedaan: 69.8 mbps download en 29,3 upload van KPN . Ik dacht dat dit redelijk was? Heb alles via de kabel lopen en geen wifi. Alle andere internet-handelingen geven geen probleem. Heb geen idee wat het is. Maar dat laden van Maps duurt gewoon eindeloos en het werkt niet meer zoals het tot voor kort wel deed. Er is nog één iets dat wat vreemd was recentelijk. Ineens was mijn grub veranderd. Althans, de volgorde van het menu. Had ik verder niets mee te doen gehad. Hoop dat er niets lelijks binnen is gekomen..? Als ik meer inzich krijg laat ik het nog wel weten. Voor nu,nogmaals dank.
Groet,
Goese Duikertje

Offline siegi

  • Lid
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #6 Gepost op: 2020/08/09, 10:53:06 »
Probeer de browser geschiedenis eens volledig te verwijderen. Kan wel eens gebeuren dat hier iets blijven zitten is.
In de browser
toetsencombinatie control shift delete
selecteer everything en duid vervolgens alle kruisjes aan.

JorisC

  • Gast
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #7 Gepost op: 2020/08/09, 11:05:20 »
Citaat van: Goese Duikertje
Ineens was mijn grub veranderd. Althans, de volgorde van het menu.
Ik heb hier idem probleem gehad na die veel besproken Grub update . Maar of je google maps  probleem hiermee iets te maken heeft heb ik het raden naar .

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #8 Gepost op: 2020/08/18, 14:55:13 »
Vandaag maar even een kleine update op mijn situatie. Op mijn tv gaat het wel weer met Maps. Maar op mijn pc blijf het klooien. Nadat ik Maps heb gestart duurt het zeker 30 sec voordat alles aan menu's en kaart redelijk op z'n plek staat. Daarna, elke handeling zorgt weer voor minimaal 20 a 30 sec en langer om enigzins weer aangevuld te zijn. Heb dit nooit zo gehad.Al is het maar één scroll-rol of alleen maar de kaart een stukje opschuiven. Ik laat ( Ptjor) altijd mijn cahce legen na sluiten van FF. Heb in feite met geen enkel ander programma enig probleem. Maps is niet vooruit te branden. Het heeft zelfs de neiging om niet willen afsluiten als ik dat wil. Is er iets waarmee ik de oorzaak zou kunnen vaststellen? Moet ik het helemaal er maar uit gooien en opnieuw installeren,enz??

Offline MKe

  • Lid
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #9 Gepost op: 2020/08/18, 16:42:11 »
Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Heb je dit probleem ook als je Chromium gebruikt in plaats van Firefox?

JorisC

  • Gast
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #10 Gepost op: 2020/08/18, 17:56:15 »
Ik denk dat jij Google Streetview bedoelt i.p.v. Google Maps
« Laatst bewerkt op: 2020/08/18, 17:59:13 door JorisC »

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #11 Gepost op: 2020/08/22, 14:57:07 »
Laatste update met oplossing:

Na lang zoeken en alle suggesties van google / mozilla enz uitgeprobeerd te hebben zonder gevolg, nu dan eindelijk de "voorlopige"oorzaak en oplossing. Wellicht helpt het anderen. Het was blijkbaar één van die simpele dingen die je gauw over het hoofd ziet...! Op de help-site van Maps keek eens naar het item voor de pc dat aangeeft dat je of in 2D of in 3D kon starten. Dus maar eens op die 2D geklikt en onwaarschijnlijk maar waar...., alles ineens dus weer flitsend snel zoals ik altijd gewend was. Had ik blijkbaar eens op dat 3D geklikt en daar was hij op blijven staan....! Gevolg was dus dat elke handeling eeuwen duurde.

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #12 Gepost op: 2020/08/29, 16:54:41 »
Hoi Allemaal,
Dacht dat het weer in orde zou zijn....niet dus! Na lang weer bezig te zijn geweest heb ik het idee ergens de oorzaak van alle ellende wel ongeveer te vinden.Maar omdat ik hiervoor nergens een probleem mee had en er niets bijzonders aan mijn pc is gedaan,begrijp ik niet wat er nu dan echt aan de hand is.

Wat er gebeurd mijns inziens, is dat elke keer dat ik maps start, hij automatisch in de 3d versie begint. Pas als ik eindelijk via het linksboven-menu en dan onderaan op help heb geklikt en hij eindelijk rechts op het scherm de vraag-balk geeft, dan pas kan ik het woord 2d intypen en dat geeft dan dat stuk tekst waar je ook die blauw gekleurde klik-optie hebt om te starten in 2d versie. Als je daarop klikt doet hij dat keurig en heb je een snel werkende maps. Toooooodat je weer eens opnieuw maps wil starten,kun je dit weer opnieuw gaan doen. Ik heb het heel kort zichtbare http-adres die vóór de rest komt hieronder neergezet:
https://www.google.com/maps?force=canvas

Hierna verdwijnt deze en krijg je dus iets van het onderstaande http-adres. Dit zou dan die 2d versie van maps moeten zijn? https://www.google.com/maps/@51.5028972,3.8895616,14z
Allemaal heel verwarrend. Temeer als je kijkt naar de symbolen rechtsonder in de “normale”opstart,daar zegt bv dat 2 en 3d wereldbolletje dat je al in 2 d zit,maar dat is dus niet de 2d Versie. En blijf
je met die traagheid zitten. Totdat ik weer via het bovenstaande in de echte 2d-versie kom. Maaaaar....,het laden van de kaarten gaat dan wel weer zoals gewend en alle bewegingen idem snel,maar zodra ik dan via het lopend mannetje probeer in streetviwe te komen, dan kan ik het weer helemaal vergeten. De foto's worden nauwelijk of niet geladen in 2d. Juist wel weer als je omswitched naar 3d. Dan staan ze er direct op,en bruikbaar.Maar wel trager dan vroeger. Helaas kan je dan niet meer terug naar de 2d versie en kun je helemaal opnieuw beginnen.Gek kun je hier wel van worden! Volgens hun help zou het mogelijk ook te maken kunnen hebben met Blacklist en WebGL dat in Firefox problemen zou geven. Zeker gezien het feit dat ik die X11 gebruik maar geen idee welke versie nu. Wie kan hier nu eens wat lcht op laten schijnen?? Alvast dank!

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #13 Gepost op: 2020/08/29, 16:59:57 »
Hier de andere pics. Wordt ik ook gek van! De pics ZIJN kleiner dan 150 kb en in jpg of png extentie maar toch wordt het geweigerd omdat het groot zou zijn...............????

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #14 Gepost op: 2020/08/29, 17:02:56 »
Soms een wijziging in de video driver?
Heb je een Nvidia kaar/chips? nouveau driver of nvidia?
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: Google Maps wil niet meer werken 08-08-2020
« Reactie #15 Gepost op: 2020/08/30, 11:40:16 »
Hoi DeBaas! Dank voor je reactie. Helaas, zover ik weet is er helemaal niets veranderd aan mijn systeem. En al helemaal niets gedaan aan een videodriver oid. Ik heb wel een video-kaaart : Radeon 6450 maar gebruik dus alles van Ubuntu. Inmidddels wat systeeminfo in pics er maar bij gezocht. Mogelijk geeft het een indicatie?