Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Drivers  (gelezen 1903 keer)

Omar

  • Gast
Welke Drivers
« Gepost op: 2008/12/12, 22:53:46 »
Hallo

Ikzelf wil ook Ubuntu installeren maar het probleem is dat ik ertegen opzit om die drivers te downloaden. Ik heb een Acer Aspire laptop (klik). Nu heb ik zelf al wat gezocht maar kwam niet verder. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen en eventueel kunnen linken naar de goede drivers?

Alvast heel erg bedankt!

Omar

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke Drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/12, 23:01:28 »
(grafische chip / kaart)Nvidia GeForce 8400M G
Ik verwacht er geen problemen mee

Omar

  • Gast
Re: Welke Drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/13, 10:58:43 »
Dus eerlijk gezegt moet ik niet via Internet allemaal weer drivers downloaden? Dat doet Ubuntu allemaal voor me?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Welke Drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/13, 11:00:37 »
Dus eerlijk gezegt moet ik niet via Internet allemaal weer drivers downloaden? Dat doet Ubuntu allemaal voor me?

Linux is normaal gesproken prik-en-speel: vrijwel alle stuurprogramma's zitten er al in.

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke Drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/13, 11:01:02 »
Dus eerlijk gezegt moet ik niet via Internet allemaal weer drivers downloaden? Dat doet Ubuntu allemaal voor me?
Dat doet Ubuntu voor je
http://wiki.ubuntu-nl.org/

Re: Welke Drivers
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/13, 11:07:10 »
Alle drivers zijn meegeleverd, behalve niet-open source drivers, zoals de driver van NVIDIA. Deze installeer je via Systeem > Beheer > Hardware Drivers. Hetzelfde geldt voor ATI, trouwens. Je moet hiervoor wel een internetverbinding hebben.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/13, 11:16:45 door Cumulus007 »

Omar

  • Gast
Re: Welke Drivers
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/13, 11:23:23 »
Ok prima! Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de accu van me laptop? Zie ik dat dan ook of..?

Bedankt nogmaals!

Offline joop905

  • Lid
Re: Welke Drivers
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/13, 11:30:09 »
Ubuntu uitproberen?

Het mooiste is nog dat je Ubuntu kunt uitproberen zonder het te installeren. Ja, inderdaad. Stop een kant-en-klaar Ubuntu cd-tje in je pc, even herstarten als Windows nog aanstaat, en bij het opnieuw opstarten Ubuntu wordt automatisch in het geheugen van je computer geladen. Zonder je harde schijf aan te raken! Op die manier kun je snel zien wat de mogelijkheden zijn, of het je bevalt, of misschien juist niet.

Bron:http://roelgroeneveld.com/ubuntu-feisty-fawn-release

Re: Welke Drivers
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/13, 11:55:45 »
Ok prima! Maar hoe zit dat bijvoorbeeld met de accu van me laptop? Zie ik dat dan ook of..?

Bedankt nogmaals!

De accu werkt gewoon, wat denk jij dan ;)

Offline yafuhenk

  • Lid
Re: Welke Drivers
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/13, 17:08:18 »
Omar,

Ik denk dat je bedoelt te vragen of Ubuntu de status van je accu aangeeft. Dat is het geval. Ik heb nu ook Ubuntu 8.04 geinstalleerd op de labtop van mijn zoon na problemen met een of andere update van windows. In tegenstalling tot Windows gaf Ubuntu zelfs aan dat de status van de accu zeer slecht was en deze waarschijnlijk aan vervanging toe was.
Zoals hierboven al geschreven gewoon uitproberen. Je zult er geen spijt van krijgen. Ik ben een en al lof. Ik ga in ieder geval niet meer terug.
Zelf mijn zoon zegt nu dat hij Ubuntu begint te waarderen.

Re: Welke Drivers
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/13, 22:17:23 »
De 8400 GS werkt perfect met Ubuntu, dus de 8400 M zal ook goed moeten werken.