Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inloggen windows domein  (gelezen 2428 keer)

Offline maxpower

  • Lid
inloggen windows domein
« Gepost op: 2010/02/23, 15:13:33 »
Hallo,

allereerst even een schets van hoe het systeem draait:
computer draait op linux
computer logt in op windows domeien
computer mount home dir van linux server

nu werkt dit allemaal prima voor kleine programmatjes maar het moet ook firefox draaien. Dit gaat heel sloom en niet bepaald stabiel. nu is mijn idee om firefox buiten de home directory te laten draaien. maar in plaats van firefox gewoon in een directory op de computer ergens te laten draaien. Is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

Offline ivo

  • Lid
Re: inloggen windows domein
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 22:22:18 »
Waarom installeer je FF in de home-dir van de gebruikers???

Normaal gesproken installeer je FF lokaal op de PC van de gebruiker.
Als je dan vervolgens FF start maakt ie in ieders home-dir een directory waar de persoonijke instellingen worden bewaard.
En als deze op een server staat zal dat niet zo'n probleem moeten geven als jij beschrijft. Want daar gaat relatief weinig data heen en weer.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline maxpower

  • Lid
Re: inloggen windows domein
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/24, 13:04:46 »
Ik heb hem op de pc gedraait.. maar ff heeft 50 mb aan data die hij in de homedir plaatst per profiel..dat vertraagt heel erg. want ik heb per user 2 profielen (die nooit veranderen dus ook lokaal kunnen draaien en dan zeg maar per pc 2 profielen).. want 140x50 mb voor firefox "verspillen" lijkt me niet doenlijk. en daarnaast als er 30 man tegelijk (wat gemiddeld zon beetje is) zijn ingelogd werkt firefox erg traak.

Offline vanadium

  • Lid
Re: inloggen windows domein
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/24, 13:39:59 »
Link je firefox profiel door naar een directory op je lokale schijf om de configuratiegegevens van firefox lokaal te houden.

Offline maxpower

  • Lid
Re: inloggen windows domein
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/24, 14:52:15 »
Gewoon met een symbolische link bedoel je??

Offline vanadium

  • Lid
Re: inloggen windows domein
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/24, 15:53:53 »
Natuurlijk.