Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] verkeerde accesspoint  (gelezen 746 keer)

[opgelost] verkeerde accesspoint
« Gepost op: 2011/07/27, 21:58:59 »
Steeds als ik mijn netbook met ubuntu 11.04 aanzet zegt ubuntu dat er verbinding is met siemens, dat is de naam van de draadloze router van mijn buurman waar ik één keer verbinding mee heb gemaakt. Ik moet dan handmatig naar mijn eigen draadloze router. Maar ook op de computerclub 5 kilometer verder zegt ubuntu dat er verbinding is met siemens en wel 100%, dat kan dus helemaal niet. Afgelopen week in New-York zie ubunte weer helzelfde terwijl ik probeerde in het hotel in te loggen. Hoe verander ik één en ander?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/13, 11:15:59 door marcel0138 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: verkeerde accesspoint
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/28, 10:55:54 »
Verwijder "siemens" eens uit het lijstje van Network Manager?

Rechtsklik muis op pictogram van Network Manager in het systeemvak - Verbindingen bewerken... - tabblad Draadloos - en verwijder siemens uit de lijst.

Re: verkeerde accesspoint
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/29, 21:55:07 »
Is gelukt, het lijstje was aardig vol. Maar waarom geeft hij in New-York aan verbonden met siemens en 100%, dat kan toch helemaal niet?

Re: verkeerde accesspoint
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/29, 22:08:23 »
Is gelukt, het lijstje was aardig vol. Maar waarom geeft hij in New-York aan verbonden met siemens en 100%, dat kan toch helemaal niet?

Ik denk dat "siemens" alleen de naam is/was van een de WiFi-vebinding in de tab-blad.
En niet daadwerkelijk de router van je buurman
Je buurman heeft zeker een onbeveiligde WiFi.
Nu was het zo... Elke keer dat je contact legde met een onbeveilgde WiFi, hotel oa, kreeg je te zien dat je met "siemens" verbinding had.
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556