Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe hardware voor RIP software  (gelezen 486 keer)

Nieuwe hardware voor RIP software
« Gepost op: 2016/04/12, 06:03:44 »
Beste mensen,

Ik heb een nieuwe PC samengesteld welke redelijk kaal is, alleen zit er een goede CPU en 32GB geheugen in.
Deze PC is bedoeld voor een software RIP en een videokaart leek me niet echt nodig dan alleen de onboard videokaart op de CPU.
Nu draait er al een zo'n RIP (±2 jaar) met een iets minder zware CPU en met 16GB geheugen, deze PC heeft wel een extra videokaart en draait soepel.
De nieuwe PC draait ook wel soepel maar als je even wat zwaarder werkt doet dan draait het minder soepel.

Kan het zo zijn dat bij de nieuwe PC omdat CPU en GPU het systeem dan minder lekker draait en is dit op te lossen door een videokaart er in te steken?
In mijn beredenering denk ik dat de CPU zwaar wordt belast en dat de GPU wordt vertraagt hierdoor.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Nieuwe hardware voor RIP software
« Reactie #1 Gepost op: 2016/04/13, 20:08:56 »
Wat bedoel je met RIP en wat voor bewerkingen doet zo'n programma?

Re: Nieuwe hardware voor RIP software
« Reactie #2 Gepost op: 2016/04/15, 10:27:18 »
Sorry, had ik ook natuurlijk in mijn startpost kunnen vermelden (beetje vakblindheid)

RIP staat voor "Raster Image Processor"
Met deze softwarematige RIP sturen wij onze grootformaat printers aan.
De software (Caldera) draait op Linux, dit is ook waarom wij voor Caldera hebben gekozen, wij willen een stabiel en sterk systeem en niet een of ander Windows ding ;-)
Caldera draait helaas op een door hun eigen aangepaste Debian, liever had ik het draaiend net als onze andere systemen op Ubuntu, maar je kan niet alloes hebben helaas.