Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie 8.10 lukt niet  (gelezen 1606 keer)

Offline lepjepr

  • Lid
Instalatie 8.10 lukt niet
« Gepost op: 2008/11/19, 00:31:41 »
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem het lukt mij niet om ubuntu 8.10 te instaleren op mijn pc. De specs van de pc:
MB: Asus m2a-vm hdmi
CPU: Amd athlon x2 6000+
Videokaart: 1 van ati

Ik heb op deze pc meedere cd's geprobeert waaronder deze:
Amd64 image
ubuntu 8.10 live geeft zwart scherm en de pc reageert niet meer
ubuntu 8.10 veilige modus geeft zwart scherm en de pc reageert niet meer
ubuntu 8.10 live boot opties pci=nomsi irqpoll noapic apci=off geeft zwart scherm en de pc reageert niet meer
ubuntu 8.10 alternate kan ik een kernel kiezen en gaat daarna verkeerd bij de programatuur uitkiezen en instellen
ubuntu 8.10 alternate met boot opties pci=nomsi irqpoll noapic apci=off verkeer bij de programatuur uitkiezen en instellen
ubuntu 8.04 live geeft zwart scherm en pc reageert niet meer
ubuntu 8.04 veilige modus zwart en pc reageert niet meer

het zwarte scherm krijg nadat het systeem laadbalkje te zien heb gekregen

de andere melding verschijnt bij 6%

Daarna heb ik debian geprobeert en die installeerd zonder problemen en kan ik zonder problemen gebruiken.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Bijvoorbaat bedankt



Bazzer

  • Gast
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/19, 02:11:49 »
Ik heb een asus Laptop, steeds problemen met installeren, steeds op een ander moment
is geen pijl op te trekken......zou het aan asus kunnen liggen?

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 02:54:02 »
Ik denk niet dat het aan asus helemaal ligt als je post goed leest lukt debian namelijk wel

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/19, 10:58:57 »
Ga toch maar weer windows instaleren op die pc hou het wel bij me 3 andere linux pc's toch bedankt voor de reacties

Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/19, 13:40:47 »
Ga toch maar weer windows instaleren op die pc hou het wel bij me 3 andere linux pc's toch bedankt voor de reacties
Ik zou versie 8.04.1 proberen te installeren. Als de normale versie niet werkt, eens proberen met de alternate versie!

Bazzer

  • Gast
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/19, 13:54:23 »
Ga toch maar weer windows instaleren op die pc hou het wel bij me 3 andere linux pc's toch bedankt voor de reacties

Dat kun je niet menen toch....Een Ubuntero die gelijk opgeeft is geen Ubuntero.


Offline lepjepr

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/19, 15:42:14 »
Nou kijk ik zal het even uitleggen waarom ik het "op geef" de pc waarop het zou moeten komen geeft erg veel problemen ik krijg de live omgeving en geen 1 andere ubuntu versie werkend dr erop. Dan blijf ik liever even nog bij windows tot ik een nieuwe pc weer heb die wel ondersteunt word door linux goed(ubuntu) doet. Voor de rest wat is een ubuntero als je na me netwerk kijkt alles dus op 1 pc na linux draait. ( wat ik gelezen heb op diverse sites is de kernel niet compatible met me moederbord) Dus ik zie het zelf niet als opgeven maar wachten tot een beter mogelijkheid om volledig over te gaan.

Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/19, 16:00:14 »
Dus ik zie het zelf niet als opgeven maar wachten tot een beter mogelijkheid om volledig over te gaan.
Prima idee hoor, als een distro zich niet normaal laat installeren en ook niet abnormaal, kun je je tijd veel beter aan nuttige dingen besteden. Ik had 's een computer waarop met geen mogelijkheid SuSe geïnstalleerd kon worden. Maar 8.10 geeft bedroevend veel problemen, zoals in dit forum al is gemeld. Ik zag vandaag nog een poll op de Engelstalige Ubuntu-site over de tevredenheid met 8.10 en ik blijf dus fijn nog een poosje 8.04 draaien...

http://ubuntuforums.org/poll.php?do=showresults&pollid=4327

Offline heir4c

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/19, 16:56:24 »
Probeer eens de 7.10 erop te zetten. En dan een upgrade doen naar 8.10
Neem voor alle zekerheid een backup van je xorg.conf file (sla die op als xorg.conf.7.10 dan kan je die terugplaatsen i.p.v. de nieuwe. Daar staat namelijk niet veel meer in omdat 8.10 alles zelf probeerd te configureren.
Met 7.10 lukt het vast wel. Probeer daarna nog eens een verse install in dual-boot met 8.0.4 of 8.10
Succes!
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/19, 17:27:30 »
ondertussen heb ik 7.10 ook geprobeert te installeren en dat werkte ook niet vandaar dat ik poste dat ik ging wachten tot de ondersteuning voor dit mb beter is.

Bazzer

  • Gast
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/20, 08:21:06 »
Mijn opmerking over "Ubuntero" niet te zwaar opvatten hoor!

Succes verder.

Groetjes Ben.

Offline lepjepr

  • Lid
Re: Instalatie 8.10 lukt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/20, 21:59:22 »
Doe ik ook niet hoor  XD