Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux  (gelezen 8623 keer)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/23, 18:44:27 »
Toch nog een waarschuwing van mijn kant:
Op een testsysteem verklooide een iets oudere versie van NOD32 enkele maanden geleden meerdere keren de upgrade van pakketten. Zelfs zo erg dat een verse installatie nodig was, omdat het hele apt-get systeem overhoop lag en een hele berg systeembestanden verwijderd werden, ipv een upgrade kregen.

Exact dezelfde handelingen zonder deze scanner leverden nooit problemen op, dus ik geef in dit geval de schuld aan NOD32.

Na een verse installatie draait dit testsysteem al weer tijden prima, dus een hardwaredefect zal het niet zijn.

Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/23, 23:21:19 »
Bedankt Johan voor de waarschuwing.
Ik wil deze proberen op een 11 jaar oude PC waar Ubuntu 10.04.1 op draait; wel wat trager dan mijn werkPC, maar voldoende voor gewoon gebruik. Ik kan daar zonder aarzelen diverse zaken uitproberen. Als er toch wat misgaat installeer ik Ubuntu gewoon opnieuw. Er staan geen belangrijke bestanden op die ik wil bewaren.
Maar ik weet nog steeds niet hoe ik dat bin bestand moet installeren. Met een chmod manier heb ik helaas geen ervaring.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/24, 01:48:35 »
NOD32 vond ik vroeger ook een goede AV op een W-machine. Tot ik erachter kwam hoe slecht dit AV omspringt met Trojans. Geen enkel AV is waterdicht op een W-machine!! Op dit gebied vind ik Ubuntu een veel beter alternatief. Er zijn reeds tientallen virussen binnen gekomen op mijn machien. Niks om van wakker te liggen.  :rolleyes: Ooit heb ik de test gedaan: Ik reeg een verdachte mail met bijlage binnen onder Ubuntu. De bijlage had onder Ubuntu de naam "Aanbieding.doc            .exe" Deze mail stuurde ik door om hem te ontvangen op dezelfde computer maar nu opgestart onder Windows. In outlook had de bijlage de naam "aanbieding.doc" inclusief het icoontje van een Word bestand! Geen exe te zien onder Windows!! Als men een besmette mail doorstuurt onder Linux, is men zich daar van bewust! Onder Windows is dit niet het geval!  ^-^

Bovenstaande maakt ook meteen duidelijk dat een AV op een linuxpc overbodig is om een W.-pc te beschermen. Veel van die tientallen virussen heb ik doorgestuurd naar virustotal.com. Bijgevolg ben ik me bewust geworden van de slechte werking van gelijk welke AV software. Wil men zijn W-pc goed beschermen, dient men over te schakelen van blacklisting (AV of andere malware bestrijdingsprogramma's) naar Whitelisting. Bij Whitelisting denk ik aan programma's zoals Vaccine en Anti executables. De werking van beide programma's doen me sterk aan linux denken ...

Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/24, 09:46:08 »
Allemaal heel boeiend , maar weinig ter zake.
Ik ken de belangrijkste gedragingen van dergelijke malware na 30 jaar (of zoiets) Win te hebben gedraaid.
Juist omdat ik dat deels weet of vermoed..... daarom ben ik juist Ubuntu gaan gebruiken! En ik gebruik nu zelf helemaal niks anders meer. Alleen voor een verd@x&%!de Tomtom ga ik nog eenmaal per maand mijn TT updaten en doe verder helemaal niks meer met Win. Het is ook mijn laatste TT trouwens. Dus breek me daar ook maar de bek niet over open.....!

Toch moet ik af en toe bestanden met anderen uitwisselen die meestal alleen Win draaien. En ik wil ze niet onnodig belasten met onvermoede malware die mijn super Ubuntu met ongeopende verpakking doorgeeft.......vandaar mijn interesse.

Dus prima alle ervaringen zoals hierboven; en schrijf ze vooral goed op, maar stuur ze dan svp naar een Windows forum; daar zijn ze beter op hun plaats.

GRAAG ON TOPIC:
Is iemand er al in geslaagd om de ESET RC Antivirus 4 for Linux te installeren?
Zo ja hoe en met welk resultaat?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/24, 22:44:15 »
Kennelijk is ook niemand er nog in geslaagd dit bestand op gebruikelijke wijze te installeren.
Hieronder het antwoord dat ik vandaag van ESET ontving, n.a.v. mijn vraag.
Een installatiemethode die mij nog niet bekend was in Linux.
Voordat u ermee aan de slag gaat, leest u svp nog even Johan van Dijk´s waarschuwing hierboven.
Ik ga hem morgen uitproberen. Kijken of het werkt.

Citaat
Dear Customer,

thank you for the information about misleading installation guide, I have already contacted our documentation department.
To sucessfully install our program, it is necessary to right-click the installation package first, choose properties and then permissions tab. Please check the option "allow executing file as program", then click OK. Now the double-click will work. If not, please let us know.

Also, I would like to remind you to check if you have the most recent beta version installer because on Friday, 21-st of January 2011, we updated the download file on our webpage beta.eset.com, the current version fixed some known bugs.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
In order for your request to be processed in timely manner please preserve the subject of this e-mail by clicking on "Reply to sender".
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kind regards,
Jan Kukucka
ESET Customer Service
Aupark Tower, 16th floor,
851 01 Bratislava,
Slovak Republic
www.eset.eu
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2011/01/27, 19:10:58 »
ik heb hem geinstalleerd, ja ik weet het misschien overbodig maar je weet maar nooit waar die no-life-ers ze op gaan doelen :)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: ESET introduceert release candidate van NOD32 Antivirus for Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2011/01/31, 19:52:12 »
Linux heeft geen grote bedreigingen, zelfs geen kleine bedreigingen, zelfs als zou je het willen XD
Een virus scanner is echt niet nodig ;)

de teller linux-malware staat op dit moment op 80. VER verwijderd van de 3,5 miljoen die windows heeft. en van die 80 werkt meer dan de helft al niet meer omdat de community de gaten al gedicht heeft.