Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Kan bestand niet verplaatsen  (gelezen 1492 keer)

Opgelost: Kan bestand niet verplaatsen
« Gepost op: 2012/12/23, 07:53:34 »
Hallo allemaal,

Ik werk tegenwoordig wat meer met de terminal en begin de voordelen hiervan in  te zien  :D Toch gebruik ik nog vaak:  sudo Nautilus.  Verkeerde luiigheid  :-[

Wat doe ik...

Met rechtermuis knop knippen/plakken en verplaatsen van bestanden. Wat ik niet begrijp is dat ik geregeld bestanden niet (in een map) kan plakken.

Bijvoorbeeld tijdens de lokale installatie van Opencart (webwinkel programma/CMS) moet ik het gedownloade bestand eerst verplaatsen naar mijn persoonlijke map en pas daarna kan ik plakken.  Ik kan het bijvoorbeeld niet rechtstreeks verplaatsen naar /var/www maar moet het eerst verplaatsen naar mijn persoonlijke map.

In ieder geval kan ik geregeld een bestand niet plakken/verplaatsen. Behalve bovenstaande kan ik niet echt een logica ontdekken. 

Iemand een idee wat hier aan  de hand is?




« Laatst bewerkt op: 2012/12/25, 23:55:52 door tomatito »
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Kan bestand niet verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/23, 08:00:14 »
Waarschijnlijk hebben die bestanden root-rechten (gekregen).  Als je vervolgens als user met Nautilus werkt kan je ze niet verplaatsen.

Re: Kan bestand niet verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/23, 08:12:09 »
Snap ik. Maar zoals gezegd log ik in als sudo.

In terminal:
sudo Nautilus
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline Ramana

  • Lid
Re: Kan bestand niet verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/23, 09:19:01 »
Foutje in Nautilus?  Probeer eens MC

Re: Kan bestand niet verplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/24, 13:47:42 »
Ik gebruik al jaren gnome-commander. Hiermee kun je inloggen als root en door de hele configuratie kopieëren en plakken. Ben zeer tevreden mee met die file manager.

Re: Kan bestand niet verplaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/25, 23:55:21 »
Bedankt voor de reacties. MC en Gnome Commander zijn nieuw voor mij. Zal er t.z.t. eens naar kijken. Net ontdekt dat ik bestanden kan verplaatsen door ze te slepen (Nautilus). Verder denk ik dat mijn ´probleem´ er mee te  maken heeft dat ik het file systeem van Ubuntu nog niet helemaal snap/ken.
Ubuntu 18.04

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)