Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk  (gelezen 1718 keer)

Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Gepost op: 2008/11/08, 10:54:40 »
Ik heb een Acer Aspire One, ik wilde wat bestanden overzetten van mijn PC, bedraad, werd aangeraden. Na deze actie kan ik niet meer draadloos werken.
Geprobeerd een nieuwe verbinding op te zetten via de netwerk applet.
Ik heb een FON aangesloten op een poort van mijn router. Verbinding heeft gewerkt.
Hier moet ik gegevens invullen, misschien dat het hier fout gaat. In te vullen:

Naam verbinding: ?
Hokje aan te vinken Automatische verbinding  deze of
Hokje aan te vinken Systeem Instellingen       deze of allebei aan vinken?
SSID: ?
Modus: Keuze Infrastructuur of Ad hoc  welke?
BSIDD: ?
MAC-adress: ? Welk mac adres? Van de Fon of van het draadloze kaartje?
MTU: Staat op automatisch   nog veranderen?
Weet iemand wat ik moet doen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/08, 11:33:21 »
Aan Gijsbert
Het beste wat je had kunnen doen is zonder die vaste kabel alles opnieuw opstarten. Dan was het waarschijnlijk gewoon weer goed gekomen, want die gegevens verdwijnen niet zomaar uit je router.
Ik heb geen ervaring met een FON router, maar normaal vul je in: (in jouw volgorde)
Fantasienaam die je zelf aan de verbinding geeft
Aut verbinding aanvinken
leeg
SSID: Naam van je Accesspoint. Onder die naam zie je het netwerk onder de NM.
Modus: infrastructure
BSSID: leeg
MAC: Hier leg ik het gewoon uit, kun je zelf beslissen. In het draadloos accesspunt (bij jou de router) kun je een lijst aanleggen van computers die draadloos worden toegelaten.
In die lijst staan dus de mac-nummers van alle aangesloten computers, d.w.z. de mac-nummers van de draadloze kaart in die computer. Als je dat mac nummer zoekt: iwconfig in de terminal bij ubuntu, ipconfig  /all bij widows machientjes. Je kan meestal ook kiezen voor: alle computers toelaten, dan wordt die lijst aut. aangelegd, en kun je die naderhand activeren.
Dus in je router komen mac nummers van aangesloten computers. Die Fon router heeft bovendien een open kanaal, heb ik ervan begrepen, voor publiek gebruik, en daar is het gebruik van het macnummer niet te doen.
MTU gewoon aut. (Maximum transmission unit)
Ik weet niet of je er wat mee kunt, maar succes.
Vr.groet, peter

Offline Petervdw

  • Lid
Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/08, 11:56:19 »
Aan Gijsbert
Even opgezocht.
BSSID: in infrastructure mode kun/moet je hier het MAC-nummer van je Accesspoint invullen.
Betekent: Basic Service Set Identifier.
peter

Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/08, 19:41:37 »
Helaas niet geholpen. Nog steeds geen verbinding.
Het blijft vreemd nadat ik de draadverbinding heb gebruikt, de draadloze verbinding niet meer tot stand komt.
Iemand nog een idee?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/08, 20:57:37 »
Gijsbert wat vul je in bij ssid dat moet het s/n no zijn wat op de achterkant van je fon router staat modus =infrastructuur

tip fon router kan je ook instellen door deze mbv een kabel direct op je pc aan te sluiten vervolgens 192.168.10.1 admin>>admin en dan instellen
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/09, 13:32:20 »
Ik ga het zo proberen Drummies, ik had in eerste instantie MyPlace daar in gevuld.
Ik dacht dat je dat bij de WAP code moest invullen.

Net vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/09, 13:41:04 »
Oke Arie, maar waarom krijg ik geen verbinding? De driver is geïnstalleerd, de FON staat aan, ook al gereset. Wat kan ik nog doen/proberen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Draadloze verbinding na gebruik bedraad netwerk
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/09, 14:55:52 »
Draadloos in 8.10 is nog lang niet vlekkeloos. En als het (om welke reden ook) niet werkt is NM nog steeds net zo ontoegankelijk als in Hardy. Hier grote problemen nadat ik probeerde op alternatieve manier (zie topic 33753) een vast IP adres in te stellen (ik probeerde de suggeste van johanvd uit). Nou toen waren de rapen gaar. Ik maakte ook nog wat andere stomme fouten (lees maar na als je zin hebt in leedvermaak). Kortom: NM werd volledig uitgeschakeld en ik kreeg hem niet meer aan de praat. Herstarten, alle instellingen netwerken uitgeprobeerd, en een nieuwe netwerkverbinding instellen geprobeerd..... niets hielp. Wel kwam de NM nog even tot leven nadat ik in de systeemmonitor NM reactiveerde, maar na een half uur was de koek weer op en NM nergens meer te bekennen.
Uiteindelijk alle bestanden in /etc/netwerkmanager en /etc/network vanaf de live cd overgezet naar de install op de harddisk. Geen erg sympathieke methode, maar sindsdien werkt NM weer OK.  
Zal ook wel aan mij liggen...denk ik maar.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood