Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren  (gelezen 1480 keer)

Offline icehawk

  • Lid
[OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Gepost op: 2008/12/18, 21:38:32 »
Vandaag ff een hele frisse install van Ubuntu Hardy gemaakt. (had van de week iets teveel gekloot met het veranderen van lees en schrijfrechten :) )

Tot nu toe heb ik alles naar mijn smaak kunnen inrichten op 1 na GGRRR Namelijk Java 6.11 (de nieuwste)

Uiteraard heb ik al via "Installeren/Verwijderen" Sun Java 6 Runtime en OpenJDK java Runtime geïnstalleerd. Het valt mij op dat het hierbij om een oudere versie gaat dan de huidige java op dit moment (zie java.com).

Ik instaleer het, en ga daarna met FF naar java.com om te kijken of het inderdaad goed geïnstalleerd is. Ik krijg een venster boven in beeld dat ik nog extra plugins moet instaleren, wil ik op de site van Java mijn geïnstalleerde versie kunnen checken. Maar ik zie 5 verschillende plugins tegelijkertijd dat FF mij adviseert. Alle 5 lijkt me nogal erg overdreven. Ik heb er wel een paar gedaan, maar ik  kan nog altijd niet via de site (java.com) mijn geïnstalleerde versie checken. De site chatten.nl (lekker veel java op de site :) werkt nog altijd niet   ???

Googlen leverde weinig op. Vele draadjes op internet heb ik allemaal al gevolgd. Zonder resultaat. Via de site van Java zelf bieden ze in .rpm en rpm.bin packages aan. Kan je als Ubuntero (hardy) deze redelijk "pijnloos" instaleren?
Of moet ik op een andere manier aan de slag?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/19, 11:20:47 door icehawk »
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline Tom

  • Lid
Re: java versie 6.11 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/18, 22:40:42 »
Sun Java is oke > open java JDK gooi die er maar snel af.

In synaptic moet alleen Sun Java 6.0.07-3ubuntu2 staan. Dat is de huidige versie voor Hardy LTS.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/18, 22:45:56 door wandarooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline icehawk

  • Lid
Re: java versie 6.11 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/18, 22:52:13 »
Sun Java is oke > open java JDK gooi die er maar snel af.

In synaptic moet alleen Sun Java 6.0.07-3ubuntu2 staan. Dat is de huidige versie voor Hardy LTS.

Gedaan, maar de site van chatten.nl werkt nog steeds niet. In mijn oude situatie (Ubuntu Hardy) werkte het nl. wel.

Het ziet er naar uit dat er nog iets aan gedaan moet worden.... Maar wat? Enig idee?
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Offline Tom

  • Lid
Re: java versie 6.11 installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/18, 23:11:34 »
Om welke Site (url) handelt het.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline icehawk

  • Lid
Re: java versie 6.11 installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/19, 11:20:27 »
Onderstaand linkje kwam ik tegen via google, en nu werkt alles als het zonnetje!

http://www.ubuntugeek.com/how-to-install-java-runtime-environment-jre-in-ubuntu.html

Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/19, 11:23:13 »
Heb je de Sun Java Plugin geïnstalleerd?

Offline icehawk

  • Lid
Re: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/19, 11:42:28 »
Heb je de Sun Java Plugin geïnstalleerd?

Dit regel is het enige wat je hoeft te doen in de Terminal :)
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

het is 1 commando waarin alle benodigde onderdelen voor java geïnstaleerd wordt. Je pakt alles in 1 keer mee! Dus ook de plugin.

Maar het enige wat mij nog een beetje verbaast is dat als ik op www.java.com mijn versie wil checken dat ik blijkbaar een oudere versie heb.

-------->> via de site www.java.com<<-----
Oeps! U beschikt niet over de juiste Java-versie.
Uw Java-versie is Version 6 Update 7. Klik op de onderstaande knop om de aanbevolen Java-versie voor uw computer te downloaden.
-------->> via de site www.java.com<<-----

Ondanks dat ik een "oudere" versie heb, werkt alles naar behoren! Het zou natuurlijk helemaal super zijn als ik java 6 update 11 kon hebben. :) Iemand een idee hoe dat via de Terminal gefikst kan worden?
« Laatst bewerkt op: 2008/12/19, 11:47:51 door icehawk »
Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.

Re: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/19, 11:52:14 »
wanneer je de plugin installeert, installeert Ubuntu de gehele jre automatisch mee ;)

Offline Tom

  • Lid
Re: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/19, 11:55:34 »
Heb je de Sun Java Plugin geïnstalleerd?

Dit regel is het enige wat je hoeft te doen in de Terminal :)
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts

het is 1 commando waarin alle benodigde onderdelen voor java geïnstaleerd wordt. Je pakt alles in 1 keer mee! Dus ook de plugin.

Maar het enige wat mij nog een beetje verbaast is dat als ik op www.java.com mijn versie wil checken dat ik blijkbaar een oudere versie heb.

-------->> via de site www.java.com<<-----
Oeps! U beschikt niet over de juiste Java-versie.
Uw Java-versie is Version 6 Update 7. Klik op de onderstaande knop om de aanbevolen Java-versie voor uw computer te downloaden.
-------->> via de site www.java.com<<-----

Ondanks dat ik een "oudere" versie heb, werkt alles naar behoren! Het zou natuurlijk helemaal super zijn als ik java 6 update 11 kon hebben. :) Iemand een idee hoe dat via de Terminal gefikst kan worden?

Hoeft U niet te fixen , dat doet Cannonical alles voor U.
Makkelijk toch , heeft U iets nodig , die regelen dat wel voor U .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline icehawk

  • Lid
Re: [OPGELOST] java versie 6.11 installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/19, 12:02:45 »
Hoeft U niet te fixen , dat doet Cannonical alles voor U.
Makkelijk toch , heeft U iets nodig , die regelen dat wel voor U .

Ben ik helemaal met je eens. Maar toch jammer dat wij met de versie van java ietwat achterlopen :)

Ubuntu verbrijzelde de kop van Windows. Windows beet slechts de hiel van Ubuntu.