Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis  (gelezen 2250 keer)

Offline oemoeta

  • Lid
Na een nachtelijke upgrade merk ik dat op mijn laptop noch het toetsenbord, noch de muis functioneren. Een extern toetsenbord heb ik nog niet kunnen proberen, maar aangezien de muis (met usb-aansluiting) niet werkt, vrees ik dat dat ook niet zal lukken

Nog iemand met dit probleem, of beter nog, een oplossing...?

Offline oemoeta

  • Lid
Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/01, 08:52:24 »
Ik kan wel de recovery opstarten en van daaruit als root werken: kan ik op die manier updates binnenhalen, in de hoop dat het probleem zo verdwijnt?

FrSu

  • Gast
Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/01, 09:05:37 »
Ik zou via de Recovery uit de grub kiezen voor herstellen gebroken pakketten. Weet de naam niet meer precies. Je moet wel zorgen bedraad met internet verbonden te zijn.

Offline oemoeta

  • Lid
Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/03, 10:31:58 »
Het duurde even voor ik een netwerkkabel te pakken kreeg. Gestart zoals FrSu hier beschreef, en dan updates binnengehaald (vrijwel niets trouwens, maar enkele honderden kilobytes?)

Alleszins geen resultaat: geen klavier, geen muis, geen extern klavier ???

Offline oemoeta

  • Lid
Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/04, 12:28:54 »
Een bedenking terzijde om mijn bericht slinks weer bovenaan te krijgen  =D :

Dit is natuurlijk een beetje mijn fout; ik had zoals dikwijls aangeraden wordt, misschien beter enkele weken gewacht tot de eerste bugs eruit zijn... maar zou het dan niet beter zijn om een maand te wachten voor de mogelijkheid tot upgraden automatisch aangeboden wordt in het softwarecentrum? Dan kunnen de ongeduldigen alvast proefkonijn spelen (zij zouden dan ook weten waaraan ze zich kunnen verwachten), terwijl de ubuntu-leek die geen fluit van computers weet, dit soort problemen bespaard blijft.

Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/04, 12:51:54 »
Misschien een clean installatie overwegen met een gedownloade en gebrande ISO, waarschijnlijk werkt daarna alles wel naar behoren. (Niet vergeten om je bestanden te back-uppen).

Ook maar een idee hé.  :D
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline oemoeta

  • Lid
Re: medion laptop-upgrade naar 10.04: geen toetsenbord, geen muis
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/06, 10:17:23 »
Nieuwe installatie loste het probleem idd op maar maar maar... dan bleek dat ik mijn knop om wireless lan aan te zetten kwijt was, probleem beschreven in deze bug:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/acerhk/+bug/555828

Noodgedwongen dan maar terug naar versie 904, laatste versie die het volledig goed deed  :(