Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aanmelding gebruiker defect  (gelezen 497 keer)

Offline ERVORU

  • Lid
aanmelding gebruiker defect
« Gepost op: 2014/06/26, 10:12:43 »
Bij het vervaardigen van een image, is de image abusievelijk "on top" op de HD terecht gekomen. Xubuntu start wel op maar loopt vast zodra een gebruiker zijn wachtwoord heeft ingegeven. Dan is alleen de gekozen bureaublad achtergrond nog zichtbaar. De image staat op de HD maar hoe krijg ik die daar af? Als ik die kan kopiëeren naar een flash drive zou een recovery via een image het probleem oplossen maar de HD via een Windows computer proberen te lezen (dock station)  lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?
« Laatst bewerkt op: 2014/06/26, 10:32:03 door ERVORU »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/26, 11:27:12 »
Kan je niet opstarten vanaf een DVD of een USB stick?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ERVORU

  • Lid
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/26, 11:55:35 »
Ik kan wel een "proef" versie draaien (USB iso) Kan ik dan wel op de HD naar de betreffende image zoeken?

Offline ERVORU

  • Lid
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/26, 12:15:31 »
In de proefversie via USB1 zie ik de image van 11,8 Gb staan. Welke terminal opdracht moet ik geven om een kopie weg te schrijven naar een tweede USB stick?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/26, 12:19:40 »
Met de bestands-bladeraar (verkenner) kan je deze kopiëren naar een ander medium, dat is de makkelijkste manier, omdat dan het handmatig mounten niet nodig is.
Het kan zijn (geen ervaring mee), dat je de verkenner (nautilus  in Ubuntu, thunar in Xubuntu) als super-user moet starten (gksu nautilus).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ERVORU

  • Lid
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/26, 12:25:50 »
Gewoon via Thunar strand ik op Permission Denied meldingen en word maar een 318 Kb in een map aangemaakt. Hoe start je Thunar als super-user? Ik neem aan via de Terminal maar ik weet niet welke opdracht ik dan moet geven?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/26, 12:39:25 »
Je gebruikt dus Xubuntu:
gksu thunar
Hierna je wachtwoord invullen. ( je ziet alleen sterretjes bij het invoeren)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ERVORU

  • Lid
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/26, 12:53:29 »
Bedankt Ron! Weer wat geleerd. Moest wel eerst GKSU installeren en dat kan binnen een proef omgeving. Vreemd vond ik wel dat het beheerders wachtwoord (van de oorspronkelijke installatie)  in de proefomgeving wordt geaccepteerd (zou eigenlijk niet (h)erkend moeten worden). Maar goed,  de image wordt nu gekopieerd naar een USB stick dus ik heb goede hoop dat het met een image recovery opgelost kan worden.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #8 Gepost op: 2014/06/26, 13:04:39 »
Een fout van mij, zonder wachtwoord (leeg laten) had het mogelijk ook gewerkt :lol:
Je werkt tenslotte met een usb-versie.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline ERVORU

  • Lid
Re: aanmelding gebruiker defect
« Reactie #9 Gepost op: 2014/06/26, 17:10:47 »
 Nadat de image is terug gezet nu weer een ander probleem! Om moedeloos van te worden! Bij opstarten van Xubuntu vraagt het nu om de media te verwijderen terwijl de USB sticks niet aangekoppeld zijn. In de BIOS (f2) zie ik dat in de bootsequence de SATA harddrive wordt getoond en bootable is. Hij kan dus opstarten vanaf de Harddisk. Ik vermoed dat er ergens in de systeemfiles iets niet goed staat maar ik weet zo niet hoe en waar ik dat kan oplossen. Heeft iemand constructieve en oplossende ideeën?
(Bovenstaande tekst werd aangepast)
« Laatst bewerkt op: 2014/06/26, 18:15:44 door ERVORU »