Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox erg langzaam  (gelezen 1768 keer)

Firefox erg langzaam
« Gepost op: 2008/04/26, 14:10:13 »
Draai zowel firefox op XP en Hardy Heron. Surfen met Hardy/FF is aanmerkelijk langzamer als met FF/XP. Weet iemand de reden en oplossing?

Offline Htbaa

  • Lid
    • http://blog.htbaa.com
Firefox erg langzaam
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 14:22:16 »
Wellicht dat Firefox op Hardy Heron versie 3 is en nog steeds in beta? Vind dat overigens maar een vreemde keuze. Als Firefox 3 stabiel wordt kun je deze altijd nog toevoegen aan de repository.
Htbaa
blog.htbaa.com
Brandweeruren

HP Pavilion M9060, Intel Core 2 Duo E4500 @2,2ghz 2GB ram, 2x 320GB SATA-II, Nvidia 8400GS 256MB, Windows Vista

Firefox erg langzaam
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 14:57:35 »
Versie 3 Beta vervangen door 2.0.0.14. Zowel XP and Hardy draaien nu op dezelfde versie. Echter FF onder Hardy blijft aanmerkelijk langzamer. Blijft dus de vraag waarom?

Offline siegi

  • Lid
Firefox erg langzaam
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 15:03:54 »
Citaat van: Htbaa
Wellicht dat Firefox op Hardy Heron versie 3 is en nog steeds in beta? Vind dat overigens maar een vreemde keuze. Als Firefox 3 stabiel wordt kun je deze altijd nog toevoegen aan de repository.
Ik heb geen problemen met firefox 3 hoor. Ik draai het nu al enkele maanden.
Het is trouwens ook beta 5 dus niet de eerste beta versie.

Nozem

  • Gast
Firefox erg langzaam
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 21:46:32 »
Bedoelen jullie dat je machine echt langzamer surft (dus tragere verbinding) of dat je binnen Firefox een tragere beeldopbouw ervaart? (Bijv. merkbaar bij het scrollen).

Mij is namelijk opgevallen dat de beeldopbouw van FF3 B5 vrij traag en schokkerig is in verhouding tot FF2, dat ik had draaien op mijn Gutsy-installatie. Ik dacht eerst dat het te maken had met de drivers van mijn videokaart, aangezien ik vlak voor de installatie van Hardy een ATI-kaart heb gekocht, en had gelezen dat hun Linux-drivers minder volwassen zijn dan die van NVIDIA.
Echter: Sinds ik vanmiddag heb Opera (versie 9.50 Beta2) geïnstalleerd en die gaat werkelijk als een speer. Nu was ik altijd al gecharmeerd van deze browser vanwege zijn lage geheugengebruik, maar juist FF3 B5 moet ook heel efficiënt zijn in dat opzicht. Nou ja... hoe het ook zij... laten we hopen dat FF in de toekomst weer op stoom komt.


Edit: Overigens... voor mensen die ook Opera willen gebruiken: zorg dat je de hierboven genoemde versie gebruikt, in plaats van de standaard 9.27. Ik ben uren beziggeweest om Flash aan de praat te krijgen, alleen om er achter te komen dat het met de beta gewoon 'out-of-the-box' werkt.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Firefox erg langzaam
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 10:15:10 »
Citaat
Mij is namelijk opgevallen dat de beeldopbouw van FF3 B5 vrij traag en schokkerig is in verhouding tot FF2
Dat is me ook al opgevallen. Ik heb het bv altijd aan de hand met volgende website: http://www.9lives.be

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Firefox erg langzaam
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/27, 20:07:41 »
Echt lanzaaaaaam surfen!

Firefox erg langzaam
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/27, 21:13:59 »
Probeer dit eens................

Op het Engelse forum ben ik de volgende (tijdelijke) oplossing tegengekomen:

Ga naar Firefox Bewerken --> voorkeuren --> beveiliging --> en dan bij "mij waarschuwen ......." en "mij vertellen ................." beide vinkjes weghalen.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Firefox erg langzaam
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/27, 22:15:33 »
Niet echt een verbetering. Als ik bijv www.nu.nl probeer dan XP/FF is er bijna direct. Bij Hardy/FF duurt het laden toch enkele seconden.