Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik  (gelezen 1919 keer)

bartman

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Gepost op: 2006/08/28, 15:35:38 »
Hallo
tot nu toe is het me nog niet gelukt om men pc (desktop model) volledig uit te schakelen onder ubuntu of kubuntu. Heb ook kernel 386 en kernel k7 geprobeerd maar niets helpt. Wanneer ik in kde uitlog en kies voor shutdown, valt na een tijdje de pc wel stil maar het lampje van de muis blijft branden en ook wanneer ik een usb stick insteek dan gaat dat lampje ook branden. Dus ergens blijft er nog spanning op staan? Voor de rest maakt de pc geen enkel geluid. Wanneer ik de pc uitschakel onder win xp gaat hij ook helemaal uit. Dus graag zou ik dat onnodig stroomverbruik willen vermijden

ps ps: amd64 athlon 3000 met een msi moederbord (chipset nforce3 250gb)

Hartelijk dank

Offline peter3

  • Lid
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/28, 15:38:00 »
bij mij blijft ook bij winxp steeds het lampje van de numlock aan... altijd! (ook in ubuntu)
Bij mijn laptop waarop enkel XP staat blijft de optische muis ook altijd aan.. usb poort krijgt altijd stroom.

Peter

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/28, 15:40:32 »
bij mij gaat alles gewoon volledig uit :)
(en ik heb hier alleen linux pc's)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Azalin

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/28, 15:56:20 »
Ik heb hier een HP xw6200 staan en daar blijft inderdaad de numlock ook aan (WIndowsXP) na afsluiten... de enige oplossing is denk ik gewoon de stekker er uit halen uiteindelijk... Op mijn andere PC heb ik een verlengblok met schakelaar... erg handige remedie tegen het overmatig stroom verbruik

Phaldmmor

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/28, 16:35:41 »
Bekend probleem! Ik heb dit weekend een ASRock 939Dual-Sata2 mobo gekocht en had hetzelfde probleem. Dit probleem zit niet in linux, maar waarschijnljik op je moederbord. Waarschijlijk kan je dit oplossen door het verzetten van een jumper op je moederbord. Lees de handleiding van je moederbord eens door en kijk of je ergens iets kan vinden van over een jumper PS2_USB_PWR of iets in die trand, (of iets in de tekst van USB wake up events).

Als ik het goed heb kan je namelijk bijvoorbeeld door je muis te bewegen je systeem weer opstarten. Dit moet je dan echter ook wel in de BIOS instellen.
Bij mij staat er een hele riedel aan opties in hoe je de pc kan wakker schudden, opstarten, etc. Heb dit allemaal uitgeschakeld, omdat ik het gewoon via de aan/uit knop wel goed vind.

Gast

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/28, 17:24:25 »
ik zou me er toch niet zo druk over maken hoor :)
want v

Phaldmmor

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/28, 18:54:45 »
Volgens de handleiding van mijn mobo : To select +5VSB, it requires 2 Amp higher standby current provided by power supply.

Azalin

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/28, 22:44:37 »
Citaat van: Filip
ik zou me er toch niet zo druk over maken hoor :)
want v

Offline wutnubu

  • Lid
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/29, 06:54:18 »
Hier hebben we allemaal een stekkerdoos met een knopje, Kun je in een enkele beweging alle apparaten die met elkaar te maken hebben uitschakelen, beter voor de portemonnaie, de apparaten, brandvewiligheid, het milieu en in geval van bliksem in de buurt, (hebben we nog weleens) gaat er niets kapot. Zeer goedkoop bij diverse rommelwinkels.

socratux

  • Gast
pc volledig uitschakelen want onnodig stroomverbruik
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/29, 13:07:18 »
dit zou idd met een BIOS instelling uit moeten te zetten zijn. zoiets als 'wake on mouse/keyboard'