Hallo Gijs,
Bedankt voor je tips. Helaas leidt het nog niet tot een werkende printer. Het probleem moet toch ergens anders zitten. Kijkt de printerserver naar de verkeerde USB-poort of zit er een verkeerd geïnstrueerde waakhond op de lijn?
AFDRUKKEN>HELP>Troubleshoot verzamelde de volgende gegevens:
Page 1 (Choose printer):
{'cups_dest': <cups.Dest object at 0x8da0140>,
'cups_instance': None,
'cups_queue': 'Gutenprint_USB_Printer_1',
'cups_queue_listed': True}
Page 2 (Check printer sanity):
{'cups_device_uri_scheme': u'canon',
'cups_printer_dict': {'device-uri': u'canon:/dev/usb/lp0',
'printer-info': u'Canon iP6000D',
'printer-is-shared': True,
'printer-location': u'Local Printer',
'printer-make-and-model': u'Canon PIXMA iP4000 - CUPS+Gutenprint v5.0.2 Simplified',
'printer-state': 3,
'printer-state-message': u'',
'printer-state-reasons': [u'none'],
'printer-type': 176156,
'printer-uri-supported': u'ipp://localhost:631/printers/Gutenprint_USB_Printer_1'},
'is_cups_class': False}
Page 3 (Printer state reasons):
{'printer-state-message': '', 'printer-state-reasons': 'none'}
Page 4 (Print test page):
{'test_page_job_status': [(173,
'Gutenprint_USB_Printer_1',
'KDE Print System'),
(174, 'Gutenprint_USB_Printer_1', 'Test Page')],
'test_page_successful': False}
Page 5 (Printer state reasons):
{'printer-state-message': '', 'printer-state-reasons': 'none'} [/size]
Als plaatje toegevoegd wat het scherm aangeeft over aangesloten USB-apparaten
Het is voor mij nog steeds een raadsel en ik houd me aanbevolen voor tips die naar een oplossing kunnen leiden.
Groeten
Graads