Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine  (gelezen 7893 keer)

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #25 Gepost op: 2007/06/26, 21:12:59 »
Citaat van: Sander50
Dan kun je net zo goed een Ubuntu-website beginnen, en daar zijn er al veel te veel van. Een magazine is een magazine, een website een website. Die moet je niet proberen te combineren (vind ik).
Ja, en een magazine kan alleen op papier.

Volgens mij is het onzin dat een magazine niet op internet kan staan. Je moet internet vergelijken met papier, je kan er verschillende zaken op plaatsen zodat het bijvoorbeeld een boek, krant, magazine of boodschappenlijstje wordt, maar het blijft papier. Een pagina op internet is ook niet direct een blog, het gaat erom wat je ermee doet.

Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #26 Gepost op: 2007/06/26, 21:22:07 »
Citaat van: DaSaint
Op een website kan je misschien makkelijker navigeren en zoeken als je een bepaalde review of tutorial wil vinden.
In verschillende pdf's moet je dan per pdf gaan zien "waar stond dat nu weer in?"
Misschien de formule : webside : = index met koppen + linken,  terwijl magazine PDF > abonnement: @-mail toesturen + mogelijkheid downloaden van side
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #27 Gepost op: 2007/06/26, 21:23:56 »
Citaat van: noyomipa
Citaat van: DaSaint
Op een website kan je misschien makkelijker navigeren en zoeken als je een bepaalde review of tutorial wil vinden.
In verschillende pdf's moet je dan per pdf gaan zien "waar stond dat nu weer in?"
Misschien de formule : webside : = index met koppen + linken,  terwijl magazine PDF > abonnement: @-mail toesturen + mogelijkheid downloaden van side
Wat is er nou zo eng aan een pdf en daarnaast een website waar dezelfde inhoud ook op staat?

Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #28 Gepost op: 2007/06/26, 21:35:30 »
Wat is er nou zo eng aan een pdf en daarnaast een website waar dezelfde inhoud ook op staat?

Is niet erg, maar waar het mij om gaat is, dat ik snel tutorials ed wil vinden en in alle rust lezen/uitvoeren. ( ik maak dus veel gebruik van de zoekfuctie van dit forum: geen vragen stellen die al 100x hier gesteld zijn) . Bovendien EN een side bijhouden met dezelfde inhoud als EN een PDF maken : samen wel erg veel werk  gaat dat niet ten koste van.........
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Offline Math.

  • Lid
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #29 Gepost op: 2007/06/26, 22:10:51 »
Waarom doen we het niet zoals het Full Circle Magazine? Een website over het magazine en waarvan je het magazine kan downloaden? :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #30 Gepost op: 2007/06/26, 22:36:51 »
Hoe dan ook, als de inhoud maar snel beschikbaar komt voor iedereen. Op welke manier dan ook. Dadelijk komt Gutsy uit en is de helft weer verouderd.

Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #31 Gepost op: 2007/06/26, 23:17:52 »
Citaat van: Sander50
En ik vind een combinatie: Website+PDF het beste. En dan niet het hele magazine ook op de website zetten, maar die alleen gebruiken om de PDF vanaf te kunnen downloaden.
Lijkt me ook ideaal

Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #32 Gepost op: 2007/06/27, 19:04:28 »
Prima idee! Gewoon reglmarig content publiceren op een website en eventueel eens in de zoveel tijd een samenvattende PDF maken. Hosting kan, zoals voorgesteld, prima bij ubuntu-nl.org

Offline wutnubu

  • Lid
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #33 Gepost op: 2007/06/28, 06:51:09 »
Geregeld lijkt me.

tuxido_devito

  • Gast
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #34 Gepost op: 2007/07/11, 13:20:49 »
We maken een website. We maken meerdere screenshots. We plakken wat; en we hebben een pdf ^^.

Jorizzz

  • Gast
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #35 Gepost op: 2007/07/11, 14:25:18 »
Ooit nagedacht over de website als magazine te presenteren? Dus niet direct de website aanpassen als er een nieuw artikel is, maar hiermee wachten en 1 keer in de week een totaal nieuwe website (zelfde design maar andere artikelen dan..). Ken enkele andere sites die dit ook doen, maar weet zo niet wat te noemen. Geeft wel een apart effect..

Offline Dave

  • Lid
Ubuntumagazine.nl als vervanging/aanvulling voor het Ubuntu Magazine
« Reactie #36 Gepost op: 2007/07/12, 12:45:05 »
3 mogelijkheden om voor de website te kiezen, dat moet goed komen :-)