Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 Geluids kaarten.  (gelezen 871 keer)

Dwarrel

  • Gast
2 Geluids kaarten.
« Gepost op: 2008/06/18, 16:52:16 »
Ik heb twee geluids kaarten, 1 onboard die zou ik graag willen gebruiken voor alle computer geluiden. (Deze is aangesloten op de computer boxen)
Mijn andere geluids kaart is gewoon een super simpel kaartje van sweex, deze wil ik graag gebruiken voor het afspelen van muziek. (deze is aangesloten op mijn versterker)

Nu heb ik twee problemen, 1 is dat als ik een mp3 afspeel via de versterker dan krijg ik heel veel ruis. Terwel dit niet gebeurd als ik het afspeel via de computer boxen.
Als ik een m4a afspeel via de versterker dan werkt het wel goed. (m4a werkt ook goed via computer boxen)
Ik weet dat de geluids kaart het wel kan want heb hem al eerder gebruikt met 7.04 en toen speelde hij prima af.

2e probleem is dat ik het niet voorelkaar krijg om het ene geluid uit de compboxen te krijgen en de andere via de versterker.
En als laatste is het ook mogelijk om uit bijde geluids kaarten het zelfde geluid te krijgen? voor wanneer ik film kijk zodat ik al me boxen gebruik?

Alvast bedankt.

Offline joop905

  • Lid
2 Geluids kaarten.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/18, 18:59:29 »
kijk hier eens naar voor die 2  geluids kaarten  
http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/hardware/geluidskaart/

GrJ.

Dwarrel

  • Gast
2 Geluids kaarten.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/18, 19:11:17 »
Het enigste wat daarin staat is dat ik me onboard geluids kaart kan uitzetten als oplossing. Maar dit is precies wat ik niet wil, dat heb ik al tijden gedaan maar het blijft irritant om onder me bureau moet kruipen om muziek te kunnen luisteren, ook moet ik dan in alle programmas de geluiden uitzetten. En als ik dan weer pc geluid wil horen moet ik alles weer terug zetten.

Dwarrel

  • Gast
2 Geluids kaarten.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/18, 20:36:00 »
Weet iemand anders een applicatie waarmee je kan kiezen waar het geluid per applicatie heen gaat?
Ik weet dat het bestaat maar kan me de naam niet meer herrineren en kan het ook niet terug vinden.