Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: radio stream op Amarok  (gelezen 1114 keer)

prlwgn

  • Gast
radio stream op Amarok
« Gepost op: 2007/12/27, 18:08:55 »
Heb Amarok geinstalleerd: erg tevreden over dit systeem, maar kan geen radiostreams ontvangen vanwege die vervelende plugins-boodschappen. Zoals
"error no suitable demux plugins. This often means that the file format is not supported". wat voor handelingen kan ik doen om toch radio te beluisteren via Amarok.
Ook met 'sound recorder ' :neemt het geluid wel op maar bij het afspelen is er geen geluid te horen. Wat te doen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
radio stream op Amarok
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/27, 18:12:33 »

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
radio stream op Amarok
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/27, 19:08:17 »
Citaat van: leoquant
: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/3343
Dat klopt niet, hoor, leon. Last.fm is nog iets anders, en het topic waarnaar je verwijst is al meer dan een jaar oud, de informatie die daarin staat klopt ondertussen ook niet meer.

prlwgn: gelieve deze pakketten te installeren: libxine1-plugins, libxine1-misc-plugins, libxine1-ffmpeg, kubuntu-restricted-extras (kan via Synaptic of via de terminal: sudo apt-get install libxine1-plugins libxine1-misc-plugins libxine1-ffmpeg kubuntu-restricted-extras)

volgens mij heb je dan wel de nodige pakketten.. na de installatie van die pakketten moet je wel even Amarok afsluiten en opnieuw opstarten (Acties -> Afsluiten en weer opnieuw opstarten).
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

prlwgn

  • Gast
radio stream op Amarok
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/27, 19:39:35 »
Profox ik ga dit uitproberen en als het niet lukt ga ik een oefenboek Ubuntu zoeken die al deze problemen oplost "alhoewel dit zijn  geen problemen " ik ga dit zelf uitzoeken want met experimentern heb ik al veel oplossingen gevonden het is wel leuk om alles uit te probreren want er komt veel weer goed in dit besturingssysteem
groet Bert

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
radio stream op Amarok
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/27, 20:20:03 »
In een boek van Ubuntu ga je die oplossing niet vinden. Klik in Amarok aan de linkerkant eens op "Afspeellijsten" (staat 90° gedraaid) en kijk eens onder Radiostreams.

Het opnemen van radiostreams zal echter wel niet gaan met Amarok. Tenzij je een extra script gebruikt, zoals bijvoorbeeld RecordRadio for Amarok: http://kde-apps.org/content/show.php?content=32842

... of je gebruikt zelf een apart programma zoals Streamripper (of gewoon via mplayer of een ander terminalprogramma)

Om zelf radiostreams toe te voegen:
Afspeellijst (bovenaan in de menubalk) -> Radiostream toevoegen
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

prlwgn

  • Gast
radio stream op Amarok
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/28, 14:01:20 »
Profox bedankt voor de plugins. Nu heb ik Amarok streaming radio, ben erg gelukkig
groet Bert

superuser

  • Gast
Re: radio stream op Amarok
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/11, 22:54:21 »
Dag allemaal,

Ik ben een absolute leek mbt Ubuntu en ik vrees dat dit zo zal blijven. Niets is eenvoudig en er zijn zoveel moeilijke termen die ik nooit zal begrijpen. Gelukkiglijk computer ik graag en Google is mijn grootste vriend;) Ben onlangs omgeschakeld van Microsoft XP Pro naar Ubuntu 9.10 maar heb toch de nodige problemen om stream recording aan de praat te krijgen onder Amarok 1.4.  Kan iemand mij stap voor stap zeggen wat ik moet doen? Het is mij 1 keer gelukt maar na installatie van hogere Amarok versie (die dus niet werkte) heb ik de 1.4 geherinstalleerd maar ik krijg het audio streamen niet meer aan de praat. Ik weet niet wat front-end betekent, ik ken niet het verschil tussen streamripper en kstreamripper e.d.  Graag een stap voor stap uitleg zodat ik terug gewoon streams kan opnemen met RecordRadio.
Kan iemand mij helpen ?
THANKS !!