Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette  (gelezen 687 keer)

jsurgen

  • Gast
Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette
« Gepost op: 2008/04/12, 23:08:27 »
Hoi iedereen,

Ik gebruik Ubuntu al een ruime tijd maar mijn vriendin gebruikt nog steeds Windows Xp.
Nu is er onlags software op de Xp geïnstalleerd (van mijn vriendin haar werk uit) en nu klaagt die software steeds over een foutieve MBR.
Nu heeft de netwerkbeheerder voorgesteld om de mbr te herstellen zodoende dat de software degelijk kan werken en de linux opstartbaar maken met een Diskette.
Is iemand hier bedreven in of kan iemand mij opweg helpen?

Alvast vriendelijk bedankt

Offline Dave

  • Lid
Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/12, 23:18:05 »
en die software is niets te leren?

jsurgen

  • Gast
Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/12, 23:21:20 »
De software die geïnstalleerd is zou een veiligheidstest uitvoeren omdat er een rechtstreekste verbinding gemaakt wordt met hun AS400's. Hij ging het probleem voorleggen aan de programmeurs, maar zolang kan ze niet van thuis uit werken.


jsurgen

  • Gast
Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/12, 23:53:39 »
Dit zou wel kunnen helpen, alleen zou ik grub dan moeten kunnen installeren op een diskette.

jsurgen

  • Gast
Ubuntu en winXp in dualboot met een diskette
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/19, 22:42:52 »
Voor diegene die het mocht interesseren, ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem.
Als je Ubuntu installeert dan krijg je, net voor dat de installer zijn werk gaat doen, een scherm waarin staat welke partities bewerkt zullen worden. Daar kan je op opties klikken waar je de installatie van GRUB kan aanpassen. In mijn geval liever niet in de plaats van mijn MBR dus wel op de floppy (fd0)

Toch bedankt voor de reakties