Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?  (gelezen 8631 keer)

Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Gepost op: 2011/11/08, 13:28:55 »
Ik kwam net op het idee op een leuk topicje te beginnen. :D

STEL dat je je eigen Linux OS zou gaan maken >

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
- Hoe zou je je OS noemen?
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?


 =D
« Laatst bewerkt op: 2011/11/08, 15:34:28 door Mysticmaus »

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 14:08:06 »
Leuk idee. Ik ben erg tevreden over Ubuntu 11.10, dus mijn eigen distributie zou daar wel op lijken.

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ? Unity (met Gnome 3 uiteraard)
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn? Nautilus, Firefox (met: Adblock Plus, Element Hiding Helper, BetterPrivacy, NoScript, Ghostery, Back/forward dropmarker, Firebug, FoxyProxy), Thunderbird, LibreOffice, Gedit, Scribus, Inkscape, Gimp, Audacious, Totem
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout? Niet te opvallend, veel monochrome iconen, verder rustige kleuren.
- Hoe zou je je OS noemen? Ik zou het naamloos houden. Dat maakt het misschien lastiger te vinden, maar ik ga er toch niet van uit dat veel mensen een distributie waar alle keuzes helemaal op mijn persoonlijke voorkeuren zijn gebaseerd.
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer professioneel? Gebruiksvriendelijk, met alle programma's die ik vaak gebruik.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/12, 00:56:47 door ThomasN »

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 14:48:12 »
toevallig laatst een zgn. muziek-pc gemaakt (hangt dus aan de stereo). relatief oud, en puur om muziek af te spelen.

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
LXDE, minimum install
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
rhythmbox, pcmanfm, lxterminal, asunder, gnome alsamixer, lxdm. that's about it :)
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Iets redelijk contrasterend, gebruik nu grijs, daarvoor zwart.
- Hoe zou je je OS noemen?
ehm... geen idee :)
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer professioneel?
puur voor muziek dus :)
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/08, 15:21:12 »
Kijk daar komen de eerste reacties al , leuk om te lezen :D

Maar komop , je eigen creatie moet natuurlijk wel een naam hebben , al is het Dexter OS of Thomas OS  XD

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/08, 15:24:53 »
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
Gnome-shell (met GNOME 3 dus)
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
Clementine, vind het een fijne muziekspeler en doet gewoon wat het moet doen; Nautilus, uiteraard; Chromium; Evolution, puur voor het kalendertje bovenaan het scherm en natuurlijk Inkscape en Gimp.
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Blauw, grijs en zwart, ook al zijn grijs en zwart geen kleuren natuurlijk. (dus een beetje hetzelfde als Fedora)
- Hoe zou je je OS noemen?
Geen idee, ik denk dat ik het geen naam zou geven.
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer professioneel?
Gebruiksvriendelijk EN professioneel. :P
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/08, 15:29:33 »
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
- Hoe zou je je OS noemen?
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer professioneel?

Zie http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/stap-voor-stap-gids-voor-blokkendoossysteem-op-basis-van-debian-testing-gnome2/msg766678 voor mijn blokkendooseditie op basis van naar keuze Ubuntu of Debian.
Dat is Gnome2-gebaseerd (in de toekomst wellicht Gnome3) en de applicaties die ik installeer zijn zeer beperkt: wat ik als hoognodig beschouw voor een goedfunctionerende Gnome desktop. De rest kun je zelf bijinstalleren. De precies lijst vind je in de installatie-instructies van mijn blokkendoosinstructies.
Qua kleuren heb ik een voorkeur voor donkere thema's en transparante menubalken met kleurrijke desktopachtergronden (landschappen, astronomiebeelden en meer van dat fraais).
Het doel is een minimaal OS te hebben dat zowel gebruikersvriendelijk als professioneel is.

Offline Dave

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/08, 15:32:42 »
Op www.susestudio.com kun je een eigen distro samenstellen én het een eigen naam geven én het als dusdanig verspreiden

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/08, 15:57:26 »
- Gebruik je LDXE, KDE ,Gnome 2  Unity ,XFCE of E17 als standaard ,of misschien wat anders..?
Ik zou gaan voor LXDE. Lekker licht, en goed aanpasbaar.
- Welke programma's zouden er in jouw OS inbegrepen zijn?
Python 2.x en 3.x, build-essential, Qt voor Python en C++, Firefox, Pidgin, XChat, VirtualBox, codecs, ALSA, JACK, GIMP, Pitivi en een eigen geschreven tasksel. :)
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Waarschijnlijk een bestaand thema omdat ik absoluut geen vormgever ben. Wel zou ik opstart-, afsluit-, waarschuwings- en attentiegeluiden inspelen op piano voor de distro. :)
- Hoe zou je je OS noemen?
Hmm, dat zou iets te maken hebben met muziek. Crescendo Linux of Tenuto OS lijken me wel leuke namen. Misschien niet zo origineel. :P
- Wat is het doel van jouw OS, gebruikersvriendelijkheid, of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Mijn OS zou gebruikersvriendelijkheid voor professionals bieden; mensen die programmeren of bezig zijn met audiovisuele werken. :)



Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/08, 16:11:56 »
- Gebruik je LDXE, KDE ,Gnome 2  Unity ,XFCE of E17 als standaard ,of misschien wat anders..?

Unity, maar dan met de Dash knop linksbovenin, zoals bij 11.04

- Welke programma's zouden er in jouw OS inbegrepen zijn?
 e
Firefox met WOT, AdBlock+ en DownThemAll inbegrepen, Nautilus, Konversation, Pidgin, HpLip Toolbox, FileZilla, Clementine, Synaptic, een verbeterde software center, CompizConfig, Guake.

- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?

De standaardkleuren, maar dan van het Ambiance Improved thema.

- Hoe zou je je OS noemen?

Pff, altijd lastig... SimpOS ofzo?

- Wat is het doel van jouw OS, gebruikersvriendelijkheid, of meer voor professioneel (werk)gebruik?

Voor de standaardgebruiker. Goed voor de standaardgebruiker, de mensen die meer willen, kunnen daar zelf voor kiezen. Ik wil het zo simpel mogelijk houden voor de beginneling, maar voor mij is de rest handig.

Offline h2o

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/08, 16:22:36 »
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
- Hoe zou je je OS noemen?
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer professioneel?

Zie http://forum.ubuntu-nl.org/andere-distributies/stap-voor-stap-gids-voor-blokkendoossysteem-op-basis-van-debian-testing-gnome2/msg766678 voor mijn blokkendooseditie op basis van naar keuze Ubuntu of Debian.
Dat is Gnome2-gebaseerd (in de toekomst wellicht Gnome3) en de applicaties die ik installeer zijn zeer beperkt: wat ik als hoognodig beschouw voor een goedfunctionerende Gnome desktop. De rest kun je zelf bijinstalleren. De precies lijst vind je in de installatie-instructies van mijn blokkendoosinstructies.
Qua kleuren heb ik een voorkeur voor donkere thema's en transparante menubalken met kleurrijke desktopachtergronden (landschappen, astronomiebeelden en meer van dat fraais).
Het doel is een minimaal OS te hebben dat zowel gebruikersvriendelijk als professioneel is.

Zie mijn toevoeging op jouw stappenplan.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/08, 16:29:08 »
Ik zou het meest naar Arch neigen en gebruikers gewoon zelf hun systeem laten samenstellen. Wat voor mij het ideale systeem is, zal voor anderen een drama zijn.  Als ik een standaardconfig zou moeten kiezen, zou ik voor mijn systeem gaan zoals ik het nu gebruik.

- Gebruik je LDXE, KDE ,Gnome 2  Unity ,XFCE of E17 als standaard ,of misschien wat anders..?
Awesome WM, heel licht en tiling vind ik er fijn werken.
- Welke programma's zouden er in jouw OS inbegrepen zijn?
Vim, python, numpy (en consorten), wicd, dropbox, rsync, openssh, encfs, TeXlive, (s)mplayer, mpd, ncmpcpp, firefox, thunderbird, gimp, inkscape, htop, rxvt, thunar.
- Hoe zou je je OS noemen?
geen idee
- Wat is het doel van jouw OS, gebruikersvriendelijkheid, of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Allround zou ik zeggen. Ik gebruik m'n systeem voor hobby, media en werk. Gebruiksvriendelijkheid is een lastig begrip vind ik. Tools waar je even in moet komen, zijn vaak op lange termijn juist zeer gebruiksvriendelijk. Zoals bijv. Vim, wat in het begin wat geduld vereist, maar uiteindelijk ontzettend veelzijdig en efficient is.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/08, 16:32:11 »
Toevoeging: Leuk is het om een soort van minimale live cd te maken, met aan de gebruiker de keus DMV vinkjes te zetten de installatie aan te passen. Zo krijgt een ieder zijn/haar ideale os. Nadeel is wel dat hiervoor internet is vereist. Als je dat niet hebt is het misschien een idee om dat evt van tevoren op de website te doen, als SuSe Studio :)

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/08, 16:47:27 »
Puur blokkendoos zonder meer.

Een paar grafische desktops naast elkaar, en vooral doelen op een leuk grafisch geheel; mooi en licht om te draaien.

En als ik eerlijk mag zijn: als ik het zelf zou kunnen maken en ontwerpen ..... XD
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/08, 17:10:39 »
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
E17 en Unity, zodat men de keus heeft tussen het nieuwe Unity en E17 voor de traditionele desktop.

- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
Moet ik dat allemaal hier gaan vernoemen ???
In ieder geval hetzelfde als Ubuntu 11.10, maar in plaats van EOG zou ik EPhoto standaard meeleveren. En evt. Opera i.p.v. Firefox. En Almanah Diary.

- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
De huidige van Ubuntu 11.10 en op E17 zou ik standaard het Detourios-thema zetten in het normale profiel.

- Hoe zou je je OS noemen?
XOS - als dat niet mag: Unite17

- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Beide.

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/08, 18:19:00 »
Citaat
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?

Ik zou kiezen voor Unity, maar dan met de dash aan de onderkant, wayland als vervanger van X.org en Gnome3 onder de motorkap.

Citaat
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?

Nautulus, Scribus, Libre Office, Firefox, Skype, Empaty, Gwibber, Gimp, Openshot, Totem, Inkscape, Thunderbird, Homebank, Filezilla, shotwell, deja backup en Ubuntu one/ Dropbox.

Citaat
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?

Bordeaux rood

Citaat
- Hoe zou je je OS noemen?

Linux Professional.

Citaat
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?

Gebruiksvriendelijk zijn en gericht op werk/ studie gebruik.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/08, 19:32:37 »
ik zat in het team voor CreatureSystem
dat is echter helaas niet echt van de grond gekomen, het team er achter is nu echter wel aan het praten om losse software te maken, echter ook daar zit nog niet veel schot in.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/08, 19:38:48 »
Hmm, leuke vraag  ;)

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
KDE.
Wie weet dan op een basis van Debian stable, voorzien van een BSD-kernel, gewoon omdat het kan  :P

- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
De standaard KDE programma's, evt. uitgebreid met LibreOffice, Streamtuner, KMess, Konversation en nog een stel. En ik pruts er nog wel wat aan.

- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Strakke, eenvoudige kleuren zoals blauw, grijs en zwart. Die schreeuwerige teletubbie-designs hoeven niet zo van mij.

- Hoe zou je je OS noemen?
Geen idee, ik denk niet dat hij/zij komt als ik hem/haar roep...
Nou ja, bv. iets van LC, Linux Customised.

- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Het tweede vind ik iets belangrijker dan het eerste.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Tom

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/08, 19:49:32 »
XFCE
Firefox + mijn 4 Add-ons: NoScript - Betterprivacy - Video downloader - WebMail notifier.
Audacious
Totem
OggConvert
winff
easymp3gain
Asunder (ripper)
VLC
xfburn
Gnome-system-monitor.
Gnome-disk-manager
eog
Libreoffice impress
gedit
logboekweergave
Synaptic
GUFW
Pidgin + OTR plugin.
IRC
Voor de rest nog wat klein spul wie gstreamers , codecs etc (dus weinig)
Kleur zacht grijs of lind groen
Naam: TmedOS. ;)

Doel: leute :D nee eigenlijk multimedia.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 13:07:23 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/08, 20:01:41 »
Mijn systeem zou een Rubuntu versie zijn, een soort bijgewerkte 8.04 met Gnome-2.
Maar om met de tijd mee te gaan, zou het een soort Xubuntu zijn, met een aantal programma's erbij die eigenlijk bij Gnome horen, zoals Gedit, maar natuurlijk mag Synaptic niet ontbreken.
Cairo dock zou een extra optie kunnen zijn ............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/08, 20:55:04 »
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
GNOME of KDE.
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
Eog
Shotwell
Banshee
VLC inplaats van Totem
Firefox
Libreoffice waarschijnlijk of Abiword
Dolphin of Nautilus
K3b inplaats van Brasero
Scratch inplaats van gEdit
Geen bittorrent of nzb client
Systeemmonitor
Ubuntu Softwarecenter
Grsync
Archiefbeheer
Empathy
Thunderbird
pdf reader
Cairo dock
Flash/java en alle codecs
compiz effecten
En meer  =D
Word Debian of Fedora based, stabiel, maar met de laatste updates.

- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Ik denk zwart/grijs en heel veel lichtblauw en glas
- Hoe zou je je OS noemen?
Geen flauw idee  :D
- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Moderne uitstraling te geven, zo snel mogelijk opgestart. En Linux hiermee een groter aandeel geven. Elke digibeet zou met dit OS moeten kunnen werken.
Word dus een combinatie van Mint, Elementery en pardus  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/11/08, 20:58:32 door lord4163 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline RikRik

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/08, 21:01:56 »
Zoals linux mint, het ziet er uit zoals ik het wil


Uploaded with ImageShack.us

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/11/08, 21:25:17 »
Mooi topic  :)

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
Dat vind ik nog een hele lastige, ga denk ik mee met lord: KDE of Gnome dus

- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
Denk gewoon het standaardwerk van Ubuntu, maar met een aantal toevoegingen:
+ Nieuwste versie OpenTTD (inclusief OpenGFX, OpenSFX en OpenMSX zodat je direct kan spelen)
+ KPatience
+ Geany
+ Firefox komt met NoScript ingeschakeld
+ Music Player Daemon meteen goed geconfigureerd.
+ ncmpc (curses) en Sonata (grafisch) als clients voor MPD
+ RSS-lezer canto.
+ Terminator, met een voorbeeldconfiguaratie waarbij ncmpc en canto automatisch starten.
+ TTB (NOS Tetetekst)
+ Wat handige extra aliassen standaard in de .bashrc

Hoe zou je je OS noemen?
Natuurlijk niet te arrogant, anderen hebben bijna al het werk voor mij gedaan. Dus geen ErikOS, Erix of iets dergelijks :P Doe maar CursedLinux of CursedBuntu omdat er twee ncurses-applicaties in het standaardpakket zitten.

Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Ook al zo een lastige, de standaard van Kubuntu vind ik wel mooi. Maar het paars-oranje van Ubuntu is ook niet mis... de gebruiker mag dit bepalen bij installatie.

Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?
Een beetje in het midden daarvan.

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/11/09, 12:49:46 »
Oke , dan zal ik zelf ook eens antwoord geven op mijn eigen topic ^_^

- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?

Gnome 2 , vind ik persoonlijk het fijnste om mee te werken , voelt vertrouwd aan.

- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?

Chromium
GParted
Grub-customizer
GIMP
Thunderbird
Empathy
LibreOffice
Totem
VLC
gedit
dselect
Dropbox

Nexiuz
Open Arena
Alien Arena
Warsow
Chronium BSU
Kobo Deluxe
Supertux 1 & 2
Scorched 3D
FreeDoom
Tumiki Fighters
FCEU
ZSNES
Mupen64plus
VisualboyAdvance

- Hoe zou je je OS noemen?

EliteOS

- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?

Groene achtergrond , Blauwe menubalken , Witte letters als standaard. (natuurlijk zijn er wel andere kleuren instelbaar)

- Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?

Ik denk wel dat dat duidelijk is , puur voor de Gamer.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 12:55:05 door Mysticmaus »

Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/11/12, 00:31:18 »
Ik kwam net op het idee op een leuk topicje te beginnen. :D

STEL dat je je eigen Linux OS zou gaan maken >

Citaat
- Gebruik je LDXE , KDE , Gnome 2 , Unity , XFCE of E17 als standaard , of misschien wat anders.. ?
Gnome 3 standaard en alle mogelijke spoortjes van Unity eruit gemieterd.

Citaat
- Welke programma's zouden er in jou OS inbegrepen zijn?
Vlc, LibreOffice, kdenlive, nexuiz, firefox en de rest van de programma's die standaard al in Ubuntu zitten.

Citaat
- Welke kleuren zou je gebruiken voor de layout?
Die van Gnome 3.

Citaat
- Hoe zou je je OS noemen?
Sparkle OS

Citaat
Wat is het doel van jou OS , gebruikersvriendelijk? , of meer voor professioneel (werk)gebruik?[/b]
Beiden. Zo gebruiksvriendelijk als maar enigszins mogelijk is. In de bediening moet het systeem bijzonder consistent zijn, zonder vreemde of onduidelijke menu's. De nadruk van het OS komt te liggen op apps, zoals we die onder iOS en Android al kennen. Ik denk dat apps het hart van een besturingssysteem moeten zijn. Het draait erom wat je ermee doet, niet om het besturingssysteem zelf. Deze moet dus zoveel mogelijk op de achtergrond blijven. Apps kunnen uitzonderlijk geavanceerd zijn, maar dat hoeft niet. Dus afwisseling tussen simpel en professioneel.  
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline ThomasN

  • Lid
Re: Hoe zou je eigen Linux OS eruit zien?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/11/12, 00:57:38 »
Ik zag dat veel anderen met Firefox meteen add-ons meeleveren, dus ik heb in mijn bericht bovenaan ook meegeleverde add-ons toegevoegd.