Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon  (gelezen 1887 keer)

Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Gepost op: 2014/01/10, 10:47:19 »
In Linuxmint 13 Xfce kun je de wijze van aanklikken van de icoontjes op het bureaublad veranderen van dubbelklik in enkelklik. Voor sommige mensen is dat een uitkomst.
Nu verwacht je toch dat dat in Linuxmint 16 Cinnamon ook kan. Maar vreemd genoeg is het daar (door mij) niet te vinden.  Wie weet meer?
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #1 Gepost op: 2014/01/10, 11:17:45 »
Open Bestandbeheer (verkennertje Nemo) - werkbalk: Bewerken - Voorkeuren
Tabblad Gedrag: onderdeel Gedrag - zet het puntje bij: Enkele klik om elementen te openen

Dat zou 't 'm moeten doen.  :)

Offline h2o

  • Lid
Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/01/10, 11:20:57 »
Open Bestandbeheer (verkennertje Nemo) - werkbalk: Bewerken - Voorkeuren
Nemo zit toch bij Mate en niet bij Cinnamon? Bedoel je niet Nautilus? Of ben ik abuis?
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/01/10, 11:38:10 »
Open Bestandbeheer (verkennertje Nemo) - werkbalk: Bewerken - Voorkeuren
Nemo zit toch bij Mate en niet bij Cinnamon? Bedoel je niet Nautilus? Of ben ik abuis?

Ik gebruik geen Mint, maar een snelle zoekopdracht toonde Nemo (met naam en toenaam) op de Mint-website n.a.v. de 16 Cinnamon-release.

Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #4 Gepost op: 2014/01/10, 12:20:43 »
Citaat
Open Bestandbeheer (verkennertje Nemo) - werkbalk: Bewerken - Voorkeuren
Tabblad Gedrag: onderdeel Gedrag - zet het puntje bij: Enkele klik om elementen te openen

Dankjewel Pjotr. Als we jou toch niet hadden.......
Maar je zult het toch met me eens zijn dat dit een vreemde plaats is voor een dergelijk commando. Ik zou het onder Voorkeuren hebben gezet.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #5 Gepost op: 2014/01/10, 14:14:53 »
Daar staat het toch onder.....
Om preciezer te zijn: In het Menu (linksonder) staat een hoofdgroep Voorkeuren.. Daar zou ik eerder deze optie verwachten. Immers, daar staan ook alle andere voorkeuren.
Linux Mint 17.3 met Cinnamon 64 bits -> VirtualBox -> Windows 10 op  Acer Aspire V3 771G.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #6 Gepost op: 2014/01/10, 17:56:58 »
Het is niet consistent dat iemand voorkeuren voor klikken op de desktop moet instellen in de bestandsbeheerder. Alleen wij techneuten vinden dat logisch, omdat wij weten dat de bestandsbeheerder de desktop beheert.

Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #7 Gepost op: 2014/01/10, 20:29:33 »
Het is niet consistent dat iemand voorkeuren voor klikken op de desktop moet instellen in de bestandsbeheerder. Alleen wij techneuten vinden dat logisch, omdat wij weten dat de bestandsbeheerder de desktop beheert.

Je bedoelt beheert in Unity en Cinnamon? Want in KDE, GNOME Shell en E17 beheren de bestandsbeheerders niet de desktop... (GNOME Shell eerst wel maar sinds 3.10 niet meer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Dubbelklik omzetten naar enkelklik in Linuxmint Cinnamon
« Reactie #8 Gepost op: 2014/01/11, 14:18:42 »
Dit draadje gaat over Cinnamon.