Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bittorrent veilig?  (gelezen 4572 keer)

Offline John K

  • Lid
Bittorrent veilig?
« Gepost op: 2010/02/18, 20:32:04 »
Ik probeer iets te downloaden met Bittorrent, hetgeen ook gebeurt via 7 peers, maar Mozilla wil niet meer opstarten tijdens downloaden, systeem bevriest. Kunnen anderen 'in' mijn comp kijken en/of lamleggen? Van de instellingen in Bittorrent

Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/18, 20:34:42 »
Nee, niet mogelijk.

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/18, 20:39:59 »
Maar waarom bevriest mijn comp terwijl er niets anders draait dan Bittorent? Enig idee?

Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/18, 20:42:04 »
Bevriest?

Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/18, 20:42:39 »
Het zal niet aan de onveiligheid van Bittorrent liggen, in dat geval zou het systeem ook raar doen als Bittorrent uit stond.
Ik denk dat het een bugje is in Bittorrent, doet het systeem ook raar als je Transmission gebruikt?
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/18, 21:43:26 »
Het zal niet aan de onveiligheid van Bittorrent liggen, in dat geval zou het systeem ook raar doen als Bittorrent uit stond.
Ik denk dat het een bugje is in Bittorrent, doet het systeem ook raar als je Transmission gebruikt?

Excuus, ik gebruik Transmission. Ik weet niet hoe ik Bittorrent kom. Nu lijkt het wel te lukken zonder dat het systeem bevriest (vensters en firefox niet meer te openen, Transmission sluit niet meer, aan uit knop werk niet).

Het probleem is nu dat Transmission 4 tot 7 KiB/s download, dus 3.9 gig zal de hele nacht duren ben ik bang.

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/18, 22:17:41 »
Misschien overbodig, maar heb je:

Control Alt Printscreen R S E I U B geprobeerd?

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/18, 22:28:06 »
Wat bedoel je met 'R S E I U B' ???

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/18, 22:47:16 »
Haha sorry ik zal me nader verklaren:

http://www.geekology.co.za/blog/2009/06/recovering-from-linux-freezes-with-raising-skinny-elephants-is-utterly-boring/

Door die toetsen afzonderlijk achter elkaar in te drukken, start de pc als het goed is opnieuw op. Wel dus de control backspace en printscreen indrukken tegelijkertijd.

Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/19, 11:14:30 »
Probeer eens een andere torrent client te gebruiken. Probeer Deluge eens is ook heel erg licht met veel functies

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/19, 11:54:22 »
KTorrent vind ik de beste.
Maar welke ik ook gebruik, het browsen gaat altijd tergend langzaam als zo'n prog werkzaam is.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/19, 13:14:54 »
Citaat
het browsen gaat altijd tergend langzaam als zo'n prog werkzaam is.
Da heeft te maken met onze beperkte netwerkjes enerzijds, en het groot aantal connecties anderszijds die soms gemaakt worden om een torrent te downloaden. Andere internetfuncties kunnen ontzettend traag worden.

Normaal zou dat geen reden mogen zijn voor een systeem om niet responsief te worden, of te bevriezen, tenzij misschien voor een ouder systeem met weinig ram.

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/19, 14:50:00 »
Ik heb 2 gig mem en een dual core processor, dus de systeemeisen zijn o.k.

Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik de seed open met Transmission deze een RAR bestand plaatst met de naam van de download dat al onmiddelijk 2.4 gig groot is. Dit bestand moet je openen met een (onbekend) wachtwoord??? Wanneer ik de optie 'extract here' aanklik krijg ik een lege map te zien. En dit terwijl het een publiek toegangkelijk bestand is, niet commercieel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/19, 14:54:48 »
Sommige torrent clients alloceren al alle downloadruimte bij het initiƫren van de torrent. Pas als de download volledig afgelopen is, is het bestand bruikbaar.

Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/19, 15:50:55 »
Ik heb 2 gig mem en een dual core processor, dus de systeemeisen zijn o.k.

Wat ik vreemd vind is dat wanneer ik de seed open met Transmission deze een RAR bestand plaatst met de naam van de download dat al onmiddelijk 2.4 gig groot is. Dit bestand moet je openen met een (onbekend) wachtwoord??? Wanneer ik de optie 'extract here' aanklik krijg ik een lege map te zien. En dit terwijl het een publiek toegangkelijk bestand is, niet commercieel.
Als degene die de torrent heeft gemaakt een met een wachtwoord beveiligd RAR-bestand in z'n torrent zit, heeft dat meestal een reden. Illegale of exclusieve inhoud die alleen bestand is voor een bepaalde groep. Soms staat het wachtwoord in de omschrijving van de torrent op de torrentwebsite.

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/19, 15:53:18 »
Het is een non-commercial documentaire, ik zal eens zoeken op het forum.

Offline John K

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/19, 15:56:18 »
Wat mij ook bevreemd is dat ik connected ben met tussen de 5 en 10 peers met een begin snelheid van 300 KiB, welke dan terugzakt naar 5 KiB en de totale download al ueren op 0.11% staat. Volgens mij moet ik iets in de instellingen van mijn router wijzigen of zo.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Bittorrent veilig?
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/19, 16:09:13 »
Niet alle torrents gaan bliksemsnel. Hangt af van het aantal peers en het aantal seeds, hoe snel de verbinding met de peers is, en de beschikbaarheid van de bestandsfragmenten.