Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WIFI op de camping  (gelezen 1590 keer)

Offline Boheemen

  • Lid
WIFI op de camping
« Gepost op: 2009/06/28, 22:03:19 »
Op steeds meer campings kun je (gratis) gebruik maken van wifi. Ik ben net terug uit frankrijk en heb op enkele campings vergeefs gepoogd wifi te bedrijven. Ik krijg wél verbinding met de juiste naam en met voldoende signaalsterkte maar firefox en thunderbird lukt het niet deze verbinding te gebruiken.
Ik heb een nieuw draadloos netwerk gemaakt maar ook daarmee lukt het niet.
k heb het gevoel dat het iets te maken heeft met de firewall; de wifi verbinding is immers vaak zonder wachtwoord.

Wie weet raad?

Gr, Hans 

Offline Drummies

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/28, 22:12:17 »
betreft het hier Free-Wifi? is het niet zo dat je daar een access-code voor nodig hebt?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/28, 22:21:43 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline siegi

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/28, 22:23:29 »
In de meeste gevallen krijg je een redirect pagina waar je vervolgens op moet inloggen.

Ik zou in elk geval eens vragen aan de verantwoordelijke op de camping, want ze willen er natuurlijk ook voor zorgen dat alleen hun camping gasten kunnen internetten.

Offline Boheemen

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/28, 22:47:24 »
Sorry, ik had wat duidelijker moeten zijn. Ik heb het geprobeerd op verschillende campings. Soms is het geheel vrij en kan iedereen hiervan gebruik maken. Natuurlijk brengt deze methode gevaren met zich mee... Soms moet je bij de beheerder een speciaal codenummer halen en soms moet daarvoor ook een kleinigheid worden betaald.
Ik heb zowel Windows XP alsmede Ubuntu 9.xx op mijn pc dus kon ik toch internetten m.b.v. Windows!!   

Offline Drummies

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/28, 22:54:39 »
Ik heb zowel Windows XP alsmede Ubuntu 9.xx op mijn pc dus kon ik toch internetten m.b.v. Windows!!   

moet ook kunnen kunnen met Ubuntu..........netwerkverbinding aanklikken en dan kiezen voor free hotspot.com
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Boheemen

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/29, 13:06:30 »
"free.hotspot.com" zegt mij niets. Op een camping heeft het netwerk messtal de naam van de camping. Dus open ik het icoon met het overzicht van de netwerken, klik op de gewenste naam en maak verbinding. Tot zover gaat het allemaal goed. Het probleem dat ik heb is, dat het e-mail en browse programma's deze verbinding om de een of andere reden / oorzaak niet "zien".
Ik woon in een appartementencomplex en er zijn hier meer mensen die een PC gebruiken. Dus heb ik de medewerking van een buurman ingeroepen en gevraagd of ik zijn SSID en beveiligingssleutel even mocht gebruiken.  Dat werkt perfekt!  Dat heeft mij op het idee gebracht dat het probleem moet worden gezocht in het verschil tussen beide manieren. En dat is verschil is de beveiligingssleutel.   

Offline Drummies

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/29, 17:01:49 »
"free.hotspot.com" zegt mij niets. Op een camping heeft het netwerk messtal de naam van de camping.
dit was bedoeld als voorbeeld  :)

Citaat van: Boheemen
Dus open ik het icoon met het overzicht van de netwerken, klik op de gewenste naam en maak verbinding. Tot zover gaat het allemaal goed. Het probleem dat ik heb is, dat het e-mail en browse programma's deze verbinding om de een of andere reden / oorzaak niet "zien".
staan er misschien Add-ons/Extensies geinstalleerd in firefox/thunderbird die de verbinding blokken
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Boheemen

  • Lid
Re: WIFI op de camping
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/29, 19:03:50 »
Hmmm, lijkt mij niet waarschijnlijk omdat ik op Windows al jaaaaaaaaren Firefox en Thunderbird gebruik en met windows kan ik op de campings prima internetten. Maar ik zal er toch naar kijken.

Ik heb trouwens een idee. Ik heb in de buurt een z.g. Hotspot punt. Dat is dichter bij dan een camping en ik heb daar al eerder iets uitgeprobeerd. Ook daar heb je geen wachtwoord nodig.