Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weather Indicator  (gelezen 2324 keer)

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Weather Indicator
« Reactie #25 Gepost op: 2013/10/29, 21:03:23 »
Pjotr schreef:
Citaat
Besef overigens wel, dat je daarmee een LTS-versie opoffert voor een gewone tussenversie.... Misschien een wat hoge prijs voor een weer-invoegtoepassinkje in de werkbalk?
Nee hoor, dat heb ik er niet voor over.  :) 
't Is maar een kleinigheid.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Weather Indicator
« Reactie #26 Gepost op: 2013/10/29, 21:09:52 »
Pjotr schreef:
Citaat
Besef overigens wel, dat je daarmee een LTS-versie opoffert voor een gewone tussenversie.... Misschien een wat hoge prijs voor een weer-invoegtoepassinkje in de werkbalk?
Nee hoor, dat heb ik er niet voor over.  :) 
't Is maar een kleinigheid.
Verstandig....

Overigens, voor de volledigheid: je kunt via een PPA natuurlijk Xfce 4.10 pompen in je Xubuntu 12.04, wat gelijk ook een werkend weerbericht oplevert. Maar ik heb daarmee geëxperimenteerd op een proefbak, en ik ben niet erg tevreden: er zijn wat vervelende bijwerkingen. Afrader dus.

FrSu

  • Gast
Re: Weather Indicator
« Reactie #27 Gepost op: 2013/10/29, 21:11:39 »
In MInt 15 XFCE werkt het erg goed.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Weather Indicator
« Reactie #28 Gepost op: 2013/10/29, 21:12:54 »
In MInt 15 XFCE werkt het erg goed.
Ja, maar die is dan ook op Xfce 4.10 ontworpen, hè.... Net als Mint 13 Xfce al, trouwens.  :)

Offline rijnsma

  • Lid
Re: Weather Indicator
« Reactie #29 Gepost op: 2013/10/29, 21:14:06 »
Pjotr schreef:
Citaat
Verstandig....
Overigens, voor de volledigheid: je kunt via een PPA natuurlijk Xfce 4.10 pompen in je Xubuntu 12.04, wat gelijk ook een werkend weerbericht oplevert. Maar ik heb daarmee geëxperimenteerd op een proefbak, en ik ben niet erg tevreden: er zijn wat vervelende bijwerkingen. Afrader dus.
Nee, ik heb het al gezien. Dank Pjotr!  ;)

Re: Weather Indicator
« Reactie #30 Gepost op: 2013/10/29, 21:15:36 »
In Xubuntu 12.04 doet de weer-invoegtoepassing voor de werkbalk het sinds kort niet meer, maar in Xubuntu 13.10 wel: hogere programmaversie met andere onderliggende weerdienst die de gegevens verstrekt (Noorse meteorologische dienst i.p.v. weather.com).

Is die nieuwe versie afhankelijk van Xfce 4.10? Want soms kan het natuurlijk ook wel werken in een oudere versie. Net als met die microcode, waarvan jij een 12.10-pakket aanraadt voor op 12.04 Soms kan het prima werken :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Weather Indicator
« Reactie #31 Gepost op: 2013/10/29, 21:17:37 »
In Xubuntu 12.04 doet de weer-invoegtoepassing voor de werkbalk het sinds kort niet meer, maar in Xubuntu 13.10 wel: hogere programmaversie met andere onderliggende weerdienst die de gegevens verstrekt (Noorse meteorologische dienst i.p.v. weather.com).

Is die nieuwe versie afhankelijk van Xfce 4.10? Want soms kan het natuurlijk ook wel werken in een oudere versie. Net als met die microcode, waarvan jij een 12.10-pakket aanraadt voor op 12.04 Soms kan het prima werken :)
In dit geval niet: de nieuwere weer-invoegtoepassing heeft wat nieuwere ondersteunende bibliotheekbestanden nodig, die alleen in Xfce 4.10 zitten. Ik heb dat al geprobeerd....  :P

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Weather Indicator
« Reactie #32 Gepost op: 2013/11/29, 15:16:37 »
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan dat de indicator-weather het niet doet. Ik wil weten waarom en ga wat graven in de software.
Uiteindelijk ondekt dat het uid  ofwel de appid=mOawLd4s niet meer geaccepteerd wordt by yahoo. De locatie opvragen bij google lukt wel...
Voor het weer van yahoo is de woeid noodzakelijk en de bijbehorende appid ook, ( is geen gratis service ? )
Nog geprobeerd om met appid =weather  wat yahoo zelf in hum weerbericht pagina gebruikt te gebruiken, maar dat gaat niet werken...  Er wordt waarschijnlijk ook op een cooky gechecked.