Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Forum probleem?  (gelezen 1686 keer)

Dwarrel

  • Gast
Forum probleem?
« Gepost op: 2008/05/17, 21:42:45 »
Ik vroeg me af; heeft dit ubuntu forum problemen met het onthouden welke topics je al gezien hebt en welke niet?
Als ik een post bekijk en dan refresh doe dan blijft er een rood knobbeltje staan. Meestal is die pas een paar uur later weg als er niet gepost is.

Ligt dit aan mij of is dat een foutje van het forum?

Forum probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 21:45:59 »
Ik heb er geen last van, maar ja wie ben ik. Misschien dat anderen ook er last van hebben?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dwarrel

  • Gast
Forum probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 21:52:16 »
Heb je er geen last van op de manier dat het er wel is maar het je niet ergert? Of gebeurd het niet bij jou? :P

Offline Bobbie

  • Lid
Forum probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 21:54:57 »
Indien het aan het forum ligt, zou het me ook niet verbazen, een tijdje geleden was de servet zwaar belast en hebben het een en ander aangepast om het weer aan de gang te krijgen, maar was niet de oplossing, daar zijn ze wel naar aan het kijken.

Offline siegi

  • Lid
Forum probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/17, 22:03:25 »
Die rode bolletjes betekent niet of je het gelezen hebt.
Topics waar iets nieuw in gepost is sinds je laatste bezoek krijgen zo'n bolleke.

Dwarrel

  • Gast
Forum probleem?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/17, 22:06:15 »
Dus als ik wil zien waar een nieuwe post is moet ik uitloggen en weer inlogge?

*edit: Als ik uitlog en weer inlog zijn alle rode bolletjes weg en ik had nog niet alles gelezen.... Vreemd

Offline siegi

  • Lid
Forum probleem?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/17, 22:28:31 »
Is toch niet raar.
Nogmaals het heeft niets te maken met wat je gelezen hebt.

Er komen alleen bolletjes te staan bij de topics waar nieuwe berichten zijn sinds je laatste bezoek.

Als je uitlogt en direct terug inlogt, lijkt het me logisch dat alle bolletjes weg zijn.
Er zit namelijk tussen je vorige bezoek en nu geen tijd, want je logt uit en logt terug in. :)

Dwarrel

  • Gast
Forum probleem?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/17, 22:32:28 »
Het laat dus alleen zien waar een nieuwe post is sinds in ben ingelogd. En zolang je ingelogd blijft verwijdert hij niks?

Op veel forums is het toch zo dat als je een topic hebt bekeken het bolletje (op andere forums soms iets anders dan een bolletje) verdwijnt?
Lijkt mij wel een fijne functie, of zou dat te veel werk zijn?

Gr Dwarrel

Forum probleem?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/17, 22:39:04 »
Die rode bolletjes verschijnen enkel als je per forumonderdeel de lijst van topics opvraagt. Ze geven volgens mij aan of je zelf in dat topic iets hebt gepost, niet of je dat hebt gelezen.  Het kan dus ook niet verdwijnen.  Wel is het zo dat die niet verschijnen als je gewoon klikt op recente bijdragen (van alle forumonderdelen dus). De rode vierkantjes betekenen dat er nieuwe posts zijn, sinds je laatste inlog, of sinds je laatste verversing van de pagina als die niet te snel op de vorige kwam.  Als de topic is opgelost, staat dat er met zoveel woorden bij als je de lijst hebt per forumonderdeel, niet in de lijst met recente bijdragen voor het gehele forum (wat ik overigens een tekortkoming vind, maar wie ben ik...)
Overigens hoort dit topic in Ubuntu-nl... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Dwarrel

  • Gast
Forum probleem?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/17, 22:41:20 »
volgens mij is het met die bolletjes en rode vierkantjes net andersom.

Forum probleem?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/17, 22:42:55 »
Net andersom als dat van Siegi, of net andersom als dat van Prosper ???
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Forum probleem?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/17, 22:49:01 »
Ziehier een schermafdrukje van dit forumonderdeel.


Het onderwerp "Forum probleem" heeft hier dus zowel een vierkantje als rood bolletje. Dit omdat ik daarin al gepost had (rood bolletje) en omdat ik daarin een nieuwe bijdrage deed sinds ik laatst de lijst opvroeg. (rood vierkantje)
Enige topics verder zijn er twee met een rood bolletje.  Die hebben geen nieuwe bijdragen, maar ik heb daarin wel ooit iets geschreven... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Forum probleem?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/17, 22:51:46 »
Citaat van: Dwarrel
Heb je er geen last van op de manier dat het er wel is maar het je niet ergert? Of gebeurd het niet bij jou? :P
Om het nog verwarender te maken ik heb alleen rode vierkantjes staan en geen bolletjes zoals bij het screenshot van Prosper. Dus de bolletjes gebeurt bij mij helemaal niet vandaar dat het mij niet opviel, eens waren ze er, maar waar ze zijn?.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline siegi

  • Lid
Forum probleem?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/17, 22:52:13 »
Ik heb even de bolletjes doorheen gehaald met de de rechthoekjes.
Het is inderdaad zoals je zegt prosper

Het zijn volgens mij trouwens zwarte bolletjes, daarmee dat ik verward was