Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Magnet links / DHT bestanden  (gelezen 4187 keer)

Offline Martijn71

  • Lid
Magnet links / DHT bestanden
« Gepost op: 2009/12/11, 12:32:15 »
o.a. The Pirate Bay stappen steeds meer van torrentlinks naar magnet links / dht bestanden over. Alleen krijg ik die op de een of andere manier niet aan de praat. Heb al verschillende bittorrent programma´s geprobeerd (o.a Vuze die het hoort te ondersteunen). Maar Firefox blijft met de volgende foutmelding komen: Firefox weet niet hoe het dit adres moet openen, omdat het protocol (magnet) met geen enkel programma is verbonden.

Kortom, wie kan me verder helpen ?



Offline Zippo

  • Lid
Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/18, 15:52:17 »
Is voor dit probleem intussen al een oplossing gevonden?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem.

Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/18, 17:36:54 »
Op google zijn veel oplossingen te vinden. Vergeet niet dat Zippo FF 3.x waarschijnlijk had en dat jij nu op 8 ofzo draait.
Probeer het anders eens met een andere browser (als tijdelijke work-around als het niet lukt). Ik neem namelijk aan dat je niet elke dag een .magnet oppakt ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/18, 17:47:20 »
Hoi,

Zelfde probleem hier.
Als je Gnome2 als desktop omgeving hebt, dan kan de oplossing ,zoals genoemd op DEZE pagina, je wellicht uit de problemen helpen...
Dus:
In je 'prefs.js' bestand van Firefox deze regels (bestand bewerken als Firefox afgesloten is):

user_pref("network.protocol-handler.app.magnet", "/usr/bin/transmission");
user_pref("network.protocol-handler.external.magnet", true);

en dan in de terminal achtereenvolgens invoeren (als je Transmission als torrentclient hebt):

gconftool-2 -t string -s /desktop/gnome/url-handlers/magnet/command "/usr/bin/transmission %s"
gconftool-2 -s /desktop/gnome/url-handlers/magnet/needs_terminal false -t bool
gconftool-2 -t bool -s /desktop/gnome/url-handlers/magnet/enabled true

Hielp bij mij althans...

mvg,  Nico.
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Zippo

  • Lid
Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/18, 18:08:41 »
Ik heb FF 9.0.1 (pas opnieuw geïnstalleerd) en Chromium (14.0.835.202 (Ontwikkelaarsbuild 103287 Linux) Ubuntu 11.04).
Bij geen van beide lukt het een magnet link te openen met vuze 4.3.0.6 (kan dit de schuldige zijn).
Zowel FF, Chromium en vuze zijn geïnstalleerd via synaptic of ubuntu softwarecentrum.

Ik kan ook nog vermelden dat ik Ubuntu 11.04 virtueel draai in VMware (op Win7). Al denk ik niet dat het probleem daar iets mee te maken heeft. Gewone torrents werken wel, maar ik wilde nu eens een magnet link uitproberen (met het oog op de toekomst  ;)).

Ik heb al 2 (van de vele) oplossingen geprobeerd nl. met gconf-editor (-> desktop -> url-handlers -> magnet) vuze te koppelen aan magnet maar dit haalde niks uit.

 

Offline Zippo

  • Lid
Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/18, 18:15:41 »
@nicolaasjan

Die oplossing bedoelde ik (ik was door het domweg sluiten van mijn browser de url van die pagina kwijt)
Er stond ook bij dat ik gewoon "transmission" moest vervangen door "vuze".

Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/18, 18:22:36 »
@nicolaasjan

Die oplossing bedoelde ik (ik was door het domweg sluiten van mijn browser de url van die pagina kwijt)
Er stond ook bij dat ik gewoon "transmission" moest vervangen door "vuze".
Ik zou dan toch eens eerst eens Transmission even installeren en zien of het dan wel gaat...

mvg,  Nico.
Linux Mint 19.3 Mate

Offline Zippo

  • Lid
Re: Magnet links / DHT bestanden
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/18, 19:16:23 »
Eureka

De oplossing van nicolaasjan klopt, maar is niet helemaal volledig.

Ik vervang inderdaad "transmission" door "vuze", maar dan moet je volgens deze link (http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/how-to-add-magnet-support-to-firefox-460090/) in firefox nog het volgende doen.

Citaat
While I'm assuming that this worked before Firefox 3.5, it no longer does. However, this post is still among the top google results for this subject. I managed to find a reputable source that helped me resolve this problem, and I thought I might as well pass along the information to anyone else who would stumble upon this several-year-old thread.

Again, open a new tab, type about:config

Right-click -> New -> Boolean -> Name: network.protocol-handler.expose.magnet -> Value -> false

Next time you use the magnet protocol, it will give you the familiar "associate application" box. Navigate to your magnet-compatible client, (probably /usr/bin/azureus or /usr/bin/vuze but I don't know for sure, as I don't use that program) and there you go.
Ook al lijkt dit niet voor iedereen te werken, in mijn virtuele ubuntu 11.04 worden nu magnets vanuit FF 9 ook geopend in vuze.

Zo komt er toch een oplossing in deze oude thread. :)