Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty  (gelezen 1434 keer)

Offline satshow

  • Lid
Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Gepost op: 2009/04/16, 15:19:43 »
Ik heb de beta geinstalleerd van jaunty en wil gewoon van de RC versie en final versie gaan.
Ik haal dagelijks alle updates binnen. Volstaat dit om gewoon de RC release binnen te halen en daarna de final release.
Of moet ik nog andere stappen nemen en zo ja welke?

« Laatst bewerkt op: 2009/04/16, 15:25:06 door satshow »

DarkEra

  • Gast
Re: Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/16, 15:21:41 »
Je kan gewoon vanaf de Beta blijven updaten, dan heb je vanzelf de Final Release. :)

Offline satshow

  • Lid
Re: Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/16, 15:24:49 »
Dank je voor het antwoord.  Heb geen problemen met mijn systeem dus lijkt me niet nodig om de final release opnieuw te installeren. Overigens draait dit systeem pas een aantal dagen.

Atom

  • Gast
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/17, 01:03:27 »
Ik heb wel gehoord dat er problemen op gelost kunnen worden door een schone installatie uit te voeren? Klopt dit?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/17, 01:50:30 »
Dat hangt helemaal af van welke problemen het zijn en waardoor ze veroorzaakt zijn.
In bijna alle gevallen is een nieuwe installatie niet noodzakelijk, maar in een enkel geval waarschijnlijk wel sneller en makkelijker.

Een nieuwe installatie is bijna nooit nodig. Alleen als je het echt helemaal verprutst hebt is het een mogelijkheid. Het is geen Windows...

Atom

  • Gast
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/17, 02:21:10 »
Dat hangt helemaal af van welke problemen het zijn en waardoor ze veroorzaakt zijn.
In bijna alle gevallen is een nieuwe installatie niet noodzakelijk, maar in een enkel geval waarschijnlijk wel sneller en makkelijker.

Een nieuwe installatie is bijna nooit nodig. Alleen als je het echt helemaal verprutst hebt is het een mogelijkheid. Het is geen Windows...

Nou ik weet het nog niet zo hoor....., kan me best voorstellen dat wanneer je al vanaf alpha erop hebt dat een schone installatie dan geen slecht idee is.

( Mijn pc was net het roken toen ik de kast erop zette en hem aan deed, kwam er rook uit, gelukkig doet ie het nog, maar zodra ik de deksel op mijn mini itx probeer te zetten gaat er van alles mis, de sata stroom viel er gewoon uit, dat faalt nogal he. )

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/17, 02:37:11 »
Nou ik weet het nog niet zo hoor....., kan me best voorstellen dat wanneer je al vanaf alpha erop hebt dat een schone installatie dan geen slecht idee is.

Waarom zou dat beter zijn dan? Als je netjes de updates draait heb je een systeem dat gelijk is aan een verse installatie.
Hooguit heb je wat extra ontwikkelpakketten, maar die hebben verder geen invloed op de werking. Die heb je alleen nodig als je zelf dingen wil compileren.
Het kan ook zijn dat een configuratiebestand iets anders is, maar dat wordt na een update wel weer rechtgetrokken.

Citaat
( Mijn pc was net het roken toen ik de kast erop zette en hem aan deed, kwam er rook uit, gelukkig doet ie het nog, maar zodra ik de deksel op mijn mini itx probeer te zetten gaat er van alles mis, de sata stroom viel er gewoon uit, dat faalt nogal he. )

Dan heb je hele andere problemen dan een update  :o

Atom

  • Gast
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/17, 02:51:00 »
De pc werkt gelukkig nog, maar ga de deksel eraf laten, maar heb een schone installatie gedaan, ik heb niet echt door dat het een schone installatie is, maar of het mijn freeze probleem op gelost heeft dat weet ik nog niet.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/17, 02:52:34 »
Ja als er rook uit je computer komt, dan is dat echt geen goed teken.
Rare vastlopers, onleesbare schijven, gekke geluiden, van alles is dan mogelijk. Dat hoeft dus niet per se aan Ubuntu te liggen.

Atom

  • Gast
Re: Opgelost:Updaten van beta naar final versie jaunty
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/17, 02:58:05 »
Ik heb het hier nooit aan onleesbare schijven gehad, en vast lopers had ik alleen in jaunty, ik denk dat het mijn dc dc converter was waar rook uit kwam, ohja hij werkt nog en daar gaat het om.

Ik vraag me nog steeds af of firefox toch niet boosdoener was van die vastlopers.