Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD  (gelezen 3972 keer)

stargate10

  • Gast
Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Gepost op: 2008/11/25, 13:13:31 »
Beste Mensen.
Als een grootte LEEK, heb ik het volgende problemen. Geinstalleerd V8.04. Nadat ik een Partitie aangemaakt had, op de manier die Ron aan zelf gemaakt had, dus GEEN Win partitie, maar een onlocated partitie, is het mij gelukt om de Live CD te installeren. Ik heb nog geen /home MAP gemaakt, deze zou volgens Ron ook op een EXTERNE HD kunnen maken.In het installatie venster,met o.a de vraag "Welke wilt u gebruiken om uw aan te melden" heb ik in het invoerveld ingevult    ben    mijn naam. Nadat de installatie klaar was, en enkele keren op nieuw moest Rebooten, kreeg ik een DOS scherm, met div optie's. Keuze; Ubuntu opstarten, zo gezegt,zo gedaan. Ik kreeg daarna een scherm met "Invoer Gebruikersnaam " hier vulde ik mijn naam in   ben    MAAR dat was niet juist volgens ubuntu. Nu zit ik vast, omdat ik nergens meer in kan, geen contole of de  /  [root] goed is aangemaakt, ook geen contole of SWAP juist is aangemaakt, op de zelfde partitie. Dus mensen wat is de volgende optie voor mij. Sorrij een lang verhaal, maar voor een GROOTTE LEEK is dit natuurlijk heel vervelend. Hulp heb ik echt heel hard nodig. Heb al heel veel gelezen op div Tropics, maar zo eenvoudig is het nog noet voor BEGINNELINGEN. Ik zelf laat de moet niet zakken. Alle begin is moeilijk. Spreek uit ervaring in 1980 [trS80].

Bijvoorbaad hartelijk dank voor uw medewerking en hulp.

Groetjes van Ben uit Goirle.            

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/25, 13:19:02 »
Ben: kom vanavond eens naar de clubavond van de HCC in Tilburg. Daar is ook een Linuxwerkgroep, die kan je vast wel helpen. Computer + scherm + toetsenbord + muis meenemen.
http://www.hccbrabant.nl/

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/25, 13:22:27 »
Dag Pjotr.

Dank U voor uw reactie. Maar helaas is dit niet mogelijk i.v.m Nachtdienst Pjotr.

M.V.G Ben

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/25, 13:24:28 »
Dag Pjotr.

Bent u toevallig een broer van Casper, Pjotr.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/25, 13:42:50 »
Dag Pjotr.

Pjotr, is het mogelijk een /home MAP te maken op een Win partitie?
Dan kan ik al verder, zou het kunnen zijn dat er nog geen  /home MAP is aangemaakt. 
Groetjes Ben

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/25, 13:48:31 »
Als ge niet aangeeft dat ge een aparte home-map wilt, dan zet hij die gewoon onder root (/). Dat zal dus het probleem niet zijn.

Wat bij mij het eerste opkomt is dat ge misschien een verschillende keyboard layout hebt gebruikt. Dus dat ge per ongeluk een letter (of meerdere) verkeerd getypt hebt.

Ik heb dit topic ook even bij Installatie gezet, hoorde niet echt thuis in Offtopic.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/25, 13:54:09 »
Dag Nunslaughter.

Zover ik nog weet heb ik de keyboard gezet op; USA- USA International [with dead keys].
Ik had het van te voren opgeschreven, zodoende kon ik het u juist vertellen Nunslaughter.
Toetsen board is een " Qwerty"
Groetjes Ben.
   

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/25, 14:01:48 »
Dag Nunslaughter.

U zegt dat u mijn vragen op een andere Tropic hebt geplaatst. Ik vraag mij dan af waar ik het allemaal moet vinden, om Antwoorden te krijgen of tips Nunslaughter.
Ik probeer het allemaal goed te doen, sorry voor mijn fouten. Ik moet nog veel leren, en werken op tropic is ook een nieuw terrein voor mij.

Groetjes Ben

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/25, 14:18:32 »
Ik heb niet meteen een oplossing, waarschijnlijk komt er deze avond wel iemand voorbij die het antwoord gaat weten :).

Over dat verplaatsen: maak u geen zorgen. Zoals het nu gaat is het prima.
Ge had uw vraag eerst gesteld in het Offtopic gedeelte van dit forum. Maar aangezien deze vraag over Ubuntu installatie gaat, heb ik em even verplaatst.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/25, 14:20:21 »
Als ge niet aangeeft dat ge een aparte home-map wilt, dan zet hij die gewoon onder root (/). Dat zal dus het probleem niet zijn.

Wat bij mij het eerste opkomt is dat ge misschien een verschillende keyboard layout hebt gebruikt. Dus dat ge per ongeluk een letter (of meerdere) verkeerd getypt hebt.

Ik heb dit topic ook even bij Installatie gezet, hoorde niet echt thuis in Offtopic.

Waar moet ik nu deze tropic vinden bij Installatie Nunslaughter.

Groetjes Ben

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/25, 14:24:51 »
De topic is waar ge nu in zijt aan het posten, dus dat is in orde. Iedereen zal nu gewoon hierin verder gaan.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/25, 14:28:06 »
Dag Nunslaughter.

Ik het Topic gevonden en gelezen.

Dank u.

Groetjes Ben

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/25, 14:29:16 »
Ok in orde :).

Nu hoop ik dat er snel iemand voorbij komt met een oplossing.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/25, 14:34:49 »
Dag Nunslaughter.

IK heb veel geduldt achter mijn PC, het zal wel goed komen. Een ding is zeker, ik zal en moet Ubuntu leren, zodat als ik meer ervaring heb na 1 jaar, ook andere mensen hulp kan bieden. Dat vind ik het mooie van Ubuntu.Kennis overbrengen [prachtig].

Groetjes van Ben en een prettige dag verder. 

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/25, 14:43:26 »
Ik volg het topic al een paar uurtjes en wat ik me afvraag is waarom u de Home-partitie op een externe HD wilt zetten. Daar zie ik het nut niet echt van in. Het is veel makkelijker om de Home-partitie gewoon op uw interne harde schijf te zetten, net als de root-partitie enzo.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/25, 14:59:30 »
Dag Vistaus.

Ik had van Ron reactie gelezen dat hij /home op een externe HD had gezet. Aan gezien mijn interne HD maar 80BG is, waar EEN partitie op staat met XP, en EEN partite met [hopelijk goed]  / [root] en SWAP. Deze beide heb ik 17BG groot gemaakt. Maar als ik [denk ik] ook /home er op plaats, er maar weinig ruimte overblijft om de programma [Ubuntu] erop te installeren, vandaar het willen gebruiken van de externe HD, omdat ik er meer vrijen ruimte over heb op de Externe HD,  Vistaus.

Groetjes van Ben.   

Offline mp

  • Lid
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/25, 15:20:47 »
Dag Vistaus.

Ik had van Ron reactie gelezen dat hij /home op een externe HD had gezet. Aan gezien mijn interne HD maar 80BG is, waar EEN partitie op staat met XP, en EEN partite met [hopelijk goed]  / [root] en SWAP. Deze beide heb ik 17BG groot gemaakt. Maar als ik [denk ik] ook /home er op plaats, er maar weinig ruimte overblijft om de programma [Ubuntu] erop te installeren, vandaar het willen gebruiken van de externe HD, omdat ik er meer vrijen ruimte over heb op de Externe HD,  Vistaus.

Groetjes van Ben.   
Voor een /root is 15 Gig meer dan genoeg, en voor een swap is 1 Gig meer dan genoeg (hangt af van de grootte je RAM). De programma's worden in de root opgeslagen, en daar kom je met 15 Gig heel ver.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/25, 15:39:20 »
Dag MP.

Dank u voor uw reactie. Dat de programma's in de root worden geinstalleerd wist ik niet. Dacht dat de programma's in / home werden op geslagen. Mijn SWAP is te klein, ontdekte dat het maar 1  1/2 x zo groot is. Interne MEM is maar 512MB. Hoeveel programma's kan ik dan wel op de / partitie installeren. Als ik in het besturingssysteem kan, wil ik de SWAP 1GB maken. Maar zo ver kan, en ben ik nog lange aan niet MP.

Groetjes Ben.     

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/25, 16:30:52 »
Als je niet kan inloggen, dan zit je misschien zonder /home, wat een verklaring zou kunnen zijn voor het niet kunnen inloggen. Ik zou het opnieuw installeren, en dan met een /home partitie op de harde schijf die je nu hebt. (Je kan later vrij eenvoudig nog een externe harde schijf toevoegen voor de data.)
Verder een root partitie (/) van 15 Gb is ruim voldoende. En een swap partitie van 1 Gb is voldoende. Een /home partitie van wat er overblijft is voldoende. Ik gebruik zelf de /home partitie eigenlijk voornamelijk voor instellingen. Ik probeer data zoveel mogelijk op een andere partitie te bewaren. Dat is handig als je ooit een nieuwe versie installeert, dan hoef je je over je data geen zorgen te maken, die staat apart.

Dus..
Root (/) partitie 15 Gb
swap 1 Gb
/home wat er overblijft aan Gb

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/25, 16:41:59 »
tommie74: als hij bij de installatie niets heeft ingesteld over /home, dan staat die gewoon onder root op dezelfde harde schijf. Dus ik denk niet dat ge uberhaupt zonder /home kunt installeren.

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/25, 16:46:47 »
tommie74: als hij bij de installatie niets heeft ingesteld over /home, dan staat die gewoon onder root op dezelfde harde schijf. Dus ik denk niet dat ge uberhaupt zonder /home kunt installeren.

Precies, dat dacht ik dus ook al.

Dus mijn advies aan stargate10: installeer Ubuntu opnieuw en ditmaal op de juiste manier ;)

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/25, 17:00:41 »
Goede Middag Vistaus.

Kan ik met V8.04 LiveCD gewoon weer herinstalleren zonder de / en SWAP partitie te verwijderen. En doet V8.04 Live CD, automatisch weer / root ; SWAP & /home Mappen maken, of denk ik het helemaal verkeerd. Wat ben ik toch een grootte leek.

Groetjes van Ben aan Vistaus en tommie74.   

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/25, 17:04:29 »
Ja, u hoeft niet de / en swap niet te verwijderen, dat kan gewoon met de Live CD van 8.04 En daarna moet u de /, swap en /home weer opnieuw maken.

stargate10

  • Gast
Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/25, 17:08:04 »
Dank U voor uw medewerking, ga na het avond eten uw advies opvolgen. Hopend dat het dan wel lukt.
Ik laat u beide weten of het gelukt is.

Smakelijk eten beide.

Re: Gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd Ubuntu 8.04 Live CD
« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/25, 17:08:39 »
Dank u wel, u ook smakelijk eten en veel succes :)