Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Boot order openen Asus EeePc.  (gelezen 3069 keer)

(Opgelost) Boot order openen Asus EeePc.
« Gepost op: 2010/10/26, 12:54:53 »
Ik zou graag het netbookje van men vriendin willen opstarten van een USB met Ubuntu 10.04 netbook edition.

De USB is klaar voor gebruik (getest op men notebook) maar ik raak dus niet in de Boot Order van de netbook. Er wordt ook niet bij het opstarten weergegeven welke toets ik moet drukken.

Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!



Wouter
« Laatst bewerkt op: 2010/10/26, 13:18:38 door eclipse____ »

Re: Boot order openen Asus EeePc.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/26, 12:58:12 »
Ik denk dat het bij de opstart met de "Escape" toets moet lukken, even proberen misschien.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Boot order openen Asus EeePc.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/26, 13:09:10 »
Je komt inderdaad met de Esc toets in het bootmenu.
Als het een nieuwe is zal die waarschijnlijk geen boot scherm tonen waardoor het moeilijk is om in het boot menu te komen.
Dit komt omdat je op Esc moet drukken om het menu te krijgen maar diezelfde Esc toets wordt ook weer gebruikt om het boot menu te annuleren.
Druk dan bij het opstarten regelmatig op de F2 toets zodat je in de bios komt en zet daar fast boot oid uit.
Hierna krijg je een grijs boot scherm waarin je de tijd hebt om op Esc te drukken.

Re: Boot order openen Asus EeePc.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 13:18:20 »
Het is inderdaad zo een nieuwe, maar door op esc te drukken wanneer links boven een balkje pinkt krijg ik de boot order. Zo simpel is het dus, maar zelf had ik er niet uit geraakt.

Bedankt voor de snelle reacties!!




Wouter.