Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis  (gelezen 866 keer)

hasjboom

  • Gast
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Gepost op: 2007/04/20, 01:08:36 »
ten eerste goedeavond allemaal. Hasjboom < -- nieuwe user

heb een vrije cd gedownload ( 6.10 ) en na een beetje proberen heb ik em eindelijk aan het werk gekregen.

hij start op tot aan het bureaublad en dan kom ik tot de ontdekking dat mijn toetsenbord en muis niet reargeert. deze zijn aangesloten via een usb en zijn draadloos. ik heb geen andere toetsenbord of muis tot mijn beschikking.

kan iemand mij hiermee helpen?
 
bij voorbaat dank!!

groeten,

hasjboom


P.S. ik hoop dat de topic op de juiste plaats staat.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/20, 02:23:32 »
Probeer het eens met versie 7.04 in plaats van 6.10
De iso kan je hier downloaden:
http://nl.releases.ubuntu.com/feisty/ubuntu-7.04-desktop-i386.iso

hasjboom

  • Gast
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/20, 07:56:30 »
dank je wel johan maar is dat de enige oplossing?

en wat is de precieze reden van dat me toets en muis het niet doen?

iedereen die me helpt, bedankt!

hasjboom

  • Gast
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/20, 12:46:53 »
heb de 7.04 live cd. heb nog niet veel uitgeprobeerd maar ziet er goed uit. wat moet ik nou doen als ik em wil installeren op me com? en kan ik dan ook windows gewoon houden?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/20, 13:02:45 »
zeker.
Je kan de live-cd eerst gewoon testen vanuit de cd-speler (houd er rekening mee dat het wat traag gaat vermits een cd-speler niet de snelheid heeft van een harde schijf). Bevalt het je en wil je het testen op je computer naast Windows dan kan dat ook.

Druk dan op de knop Install op je bureaublad en volg de instructies.
Wanneer je de optie krijgt Handmatig de partities voorbereiden moet je die kiezen en een extra partitie aanmaken voor Ubuntu. Zo blijft Windows op je systeem zitten en zal Ubuntu Windows herkennen bij het opstarten zodat je de keuze hebt met welk besturingsysteem je wil opstarten.

Er bestaan voldoende how to's over. Klik eens op de link Nederlandstalige documentatie onderaan mijn post.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

agresionpower

  • Gast
live cd gebruiken met (draadloze ) usb toetsenbord en muis
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/20, 13:03:12 »
Citaat van: hasjboom
heb de 7.04 live cd. heb nog niet veel uitgeprobeerd maar ziet er goed uit. wat moet ik nou doen als ik em wil installeren op me com? en kan ik dan ook windows gewoon houden?
om te installeren moet je op de install knop drukken.
je kan hem installeren naast je windows, het is dan wel verstandig verschillende partities te gebruiken (ook opletten dat je niet je windows overschrijft!).
 ubuntu zal een boot loader op de computer zetten waardoor je bij het opstarten kan kiezen welk OS je wilt gebruiken.

je zou eventueel ook kunnen proberen een virtualisatie tool op je windows te zetten en ubuntu daar op te installeren, ik weet alleen niet of de live cd daar op werkt.