Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu One  (gelezen 7547 keer)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Ubuntu One
« Gepost op: 2009/11/26, 00:29:55 »
Het synchroniseren van bestanden tussen mijn verschillende Ubuntu computers vian Ubuntu One werkt prima.

Aanmelden met een Launchpad toegang en synchroniseren maar! Ubuntu One is bruikbaar als back-up(je). De gratis te gebruiken opslagruimte is (slechts) 2GB. De bestanden zijn ook met een webbrowser te gebruiken (ook in Windows :)).

Daarom ben ik begonnen aan een Nederlandstalige wiki. Deze is nog niet af. Synchroniseren van bladwijzers lukt me (nog) niet. En aan Notities en Contacten ben ik nog helemaal niet toegekomen.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/UbuntuOne
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu One
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/26, 00:51:32 »
Handig naslagwerkje! Dank.  :)

Re: Ubuntu One
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/26, 11:58:58 »
Ja bedankt; heel duidelijk. Heb ook die 2 Gig nog open, maar had er nog niks mee gedaan.
Ik gebruik ook Openbox en zelfs mijn gmail om degelijke zaken tussen verschillende pc's uit te wisselen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Ubuntu One
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/09, 10:47:34 »
Ik heb hier nog een vraagje/opmerking over.

Bij de vraag na het inloggen van Add your computer" in de webbrowser.

Het is me opgevallen dat als je bv WICD als netwerk manager gebruikt je deze vraag niet krijgt.
Al diverse keren naar een oplossing gezocht op internet zonder resultaat, maar ik kreeg deze vraag dus niet.
Vandaag wegens een fout in WICD terug gegaan naar de std network-manager en wat schetst mijn verbazing 1 opende de ubuntu one zelf de website na het opnieuw opstarten van de pc en kreeg ik keurig de vraag over add your computer.

Nu weet ik niet of dit alleen een probleem van mij is maar vond wel dat ik het even moest melden hier.
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Ubuntu One
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/09, 21:00:06 »
Ik heb het ook gehad op een test pc.

WICD er af gehaald en N-W-M erop kon toen inloggen en synchroniseren.

Vervolgens WICD weer geinstalleerd en nu geen problemen meer.

OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: Ubuntu One
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/14, 16:06:00 »
het synchroniseren loopt bij mij totaal niet. Applet vliegt er steeds uit.
via de browser uploaden gaat wel, maar moeizaam. duurt lang voordat e.e.a. is verwerkt

enig idee?
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO

Re: Ubuntu One
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/14, 16:53:30 »
Kan diet ook via command line?
Ik maak nu dagelijks een .tar.gz van de belangrijke bestanden op mijn server (met een cron), en zend dat automatisch naar gmail. Het zou echter handigger zijn dat dit allemaal naar google One ook kan, kwestie van nog extra zeker te zijn. Mijn VPS zelf is maar om de 2 weken gebackupt, en heeft geen RAID-configutatie. Verder ga ik met gmail ook een probleem krijgen als dit te veel wordt (als alles niet meer in 1 mail past). Als je er te veel stuurt dan zouden ze je ip wel eens kunnen blokkeren.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: Ubuntu One
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/14, 18:10:01 »
het synchroniseren loopt bij mij totaal niet. Applet vliegt er steeds uit.
via de browser uploaden gaat wel, maar moeizaam. duurt lang voordat e.e.a. is verwerkt

enig idee?
Ik ga vooruit. synchdaemon.conf aanpassing blijkt na herstart toch effect te hebben.
applet blijft nu staan en is zo te zien aan t updaten.

ps :de aanpassing kwam via FAQ op ubuntu one.
Read write staat std op -1. Dit verandert naar Null via terminal
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO

Re: Ubuntu One
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/14, 19:04:30 »
Top Cees! Ziet er piekfijn uit. :)

Zodra ik mijn 8.10 ga upgraden ga ik Ubuntu One gebruiken.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu One
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/14, 19:54:35 »
Kan diet ook via command line?
Ik maak nu dagelijks een .tar.gz van de belangrijke bestanden op mijn server (met een cron), en zend dat automatisch naar gmail. Het zou echter handigger zijn dat dit allemaal naar google One ook kan, kwestie van nog extra zeker te zijn. Mijn VPS zelf is maar om de 2 weken gebackupt, en heeft geen RAID-configutatie. Verder ga ik met gmail ook een probleem krijgen als dit te veel wordt (als alles niet meer in 1 mail past). Als je er te veel stuurt dan zouden ze je ip wel eens kunnen blokkeren.

gewoon je cron aanpassen dat hij deze .tar.gz in de ~/Ubuntu One neer zet (eventueel de oude overschrijft). Als het goed is activeert de ubuntu-one deamon meteen zodra er een wijziging optreed in de map ~/Ubuntu One
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu One
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/14, 20:19:37 »
Ik weet niet of je de crontaak 's nachts laat lopen. Maar ik verwacht dat je voor de werkelijke synchronisatie moet zijn ingelogd op de Ubuntu desktop om automatisch te kunnen inloggen met je Launchpad toegang?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu One
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/14, 20:30:09 »
Ik weet niet of je de crontaak 's nachts laat lopen. Maar ik verwacht dat je voor de werkelijke synchronisatie moet zijn ingelogd op de Ubuntu desktop om automatisch te kunnen inloggen met je Launchpad toegang?

Dat Ubuntu One alleen op je desktop draait (binnen GNOME), lijkt wel handig, maar is tevens een zeer grote beperking, je kunt deze dan minder goed gebruiken om in de achtergrond bestanden te backuppen (je hebt immers altijd een desktop, ev. ingelogd nodig). Bovendien, als je al helemaal geen desktop hebt, denk aan een headless server, kan het sowieso niet. Dit nadeel heeft overigens Dropbox ook.

Om dit probleem op te lossen, gebruik ik zelf SpiderOak. Deze kun grafisch draaien, maar tevens volledig headless draaien (commandline), en  ook, binnen een grafische omgeving op de achtergrond (via een cron-job), zijn werk doen. Standaard heb je net als bij Ubuntu One ook 2 GB gratis. In tegenstelling tot Ubuntu One is het volledig cross-platform (Linux, Mac, Windows), overigens net als Dropbox.
https://spideroak.com/

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu One
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/20, 20:26:09 »
Het Engelstalige origineel van wiki.ubuntu-nl.org/community/UbuntuOne is gewijzigd:
wiki.ubuntu.com/UbuntuOne/Tutorials

Een leuke opzet met menu's bovenaan de pagina's. :)
Klik links bovenin op Documentatie