Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen  (gelezen 1773 keer)

Offline Mofon

  • Lid
[Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Gepost op: 2011/05/21, 21:58:37 »
Geachte Heren/Dames,

Laatst heb ik een update gedaan van Ubuntu 10.10 naar 11.4,
Na deze update werkte de muis helemaal niet meer (je kunt de cursor nog niet eens zien)

Muis Informatie:
Merk: Logitech
Soort: USB Lazer Muis
Model: -

Ik run mijn Ubuntu in een Virtual-Box en het host OS is Windows XP Professional Service Pack 3

Virtual Box Informatie:

Versie: 4.0.8


Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg,

Mofon
« Laatst bewerkt op: 2011/05/21, 22:03:55 door Mofon »

Offline RikRik

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/21, 23:01:50 »
Er zijn veel meer die problemen met de muis hebben na de update...probeer je muis  eens met een usb ps2 converter.    99% zeker dat het probleem dan is opgelost.


Offline Mofon

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/21, 23:06:54 »
Ik zal morgen even kijken, geen zin om nu alles uit te bouwen (Ik heb 3 PCs op elkaar gestapeld en mijne staat onderaan >.<)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/21, 23:18:04 »
Je hebt een usb muis. In virtialbox werkt je usb niet.
Moet je die nog ergens kunnen aanzetten  ???

- Roc

Offline emiel1976

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/21, 23:21:27 »
In plaats van upgraden kun je beter een nieuwe installatie doen. Met upgraden kun je problemen krijgen.
In Virtualbox kun je mooi de nieuwe versie naast de oude zetten en kun je alles testen of alles naar behoren werkt.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/22, 08:09:11 »
Het lijkt me ook wel handig om in Virtualbox het OS type te veranderen in de smaak Ubuntu die je draait.
Er staat nu Windows XP en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Offline Mofon

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/22, 08:49:36 »
In plaats van upgraden kun je beter een nieuwe installatie doen. Met upgraden kun je problemen krijgen.
In Virtualbox kun je mooi de nieuwe versie naast de oude zetten en kun je alles testen of alles naar behoren werkt.

Kan ik dan ook bijvoorbeeld Ubuntu 10.10 ernaast zetten, mijn files van 11.4 afhalen (aangezien de muis in 11.4 niet werkt)
en gewoon verder werken op 10.10?

Het lijkt me ook wel handig om in Virtualbox het OS type te veranderen in de smaak Ubuntu die je draait.
Er staat nu Windows XP en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Nee hoor, dat is het Host OS (Op welk operating system virtual box draaid) en als ik dat verander zoals ik dat de eerste keer deed bij installatie, start hij Überhaupt niet meer op
« Laatst bewerkt op: 2011/05/22, 08:51:31 door Mofon »

Offline JvH

  • Lid
Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/22, 11:50:28 »
Kan ik dan ook bijvoorbeeld Ubuntu 10.10 ernaast zetten, mijn files van 11.4 afhalen (aangezien de muis in 11.4 niet werkt)
en gewoon verder werken op 10.10?
Ik weet iig 2 manieren.
Als je een thuisnetwerk hebt, zou je je VM's daarin kunnen hangen, zodat je je bestanden via het netwerk kunt overzetten.
Een andere optie is het instellen van een shared folder. Is geloof ik de (een na) onderste optie in het instellingenscherm. Dan kopieer je je bestanden van de ene VM naar de shared folder, en vervolgens van de shared folder naar de andere VM.

Re: [Ubuntu 11.4] Muis Problemen
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/22, 12:08:48 »
In plaats van upgraden kun je beter een nieuwe installatie doen. Met upgraden kun je problemen krijgen.
In Virtualbox kun je mooi de nieuwe versie naast de oude zetten en kun je alles testen of alles naar behoren werkt.

Kan ik dan ook bijvoorbeeld Ubuntu 10.10 ernaast zetten, mijn files van 11.4 afhalen (aangezien de muis in 11.4 niet werkt)
en gewoon verder werken op 10.10?

Het lijkt me ook wel handig om in Virtualbox het OS type te veranderen in de smaak Ubuntu die je draait.
Er staat nu Windows XP en dat lijkt me niet de bedoeling :)

Nee hoor, dat is het Host OS (Op welk operating system virtual box draaid) en als ik dat verander zoals ik dat de eerste keer deed bij installatie, start hij Überhaupt niet meer op

1. Ja dat kan waarschijnlijk gewoon zonder enige problemen (op wat instellingen voor Compiz na misschien)
2. Nee, dit is het Guest OS, in jouw geval Ubuntu. Maar ik zou hem persoonlijk laten staan, hij doet het, daar gaat het bij mij om :P
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit