Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu en PalmOne  (gelezen 2628 keer)

Wiegert

  • Gast
Ubuntu en PalmOne
« Gepost op: 2007/10/16, 20:20:22 »
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die met een palmOne PDA werken en getracht hebben met Ubuntu te synchroniseren. Graag zou ik hun ervaringen horen. Zelf heb ik een Tungsten T5.

Wiegert

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/16, 21:11:26 »
Ik  heb ook een T5 en heb het met een oudere versie van Ubuntu (Ben de naam kwijt, maar volgens mij degene voor Dapper) eens voor elkaar gekregen om te synchroniseren met behulp van jpilot. Het heeft me toen heel veel moeite gekost om het voor elkaar te krijgen en ben niet verder gekomen dan de memo's, adresboek en de kallender.
Ik zal het nog eens gaan proberen onder Gutsy. Misschien dat het ondertussen wat makkelijker is gemaakt om het in te stellen.
____________________________________________

wr19026

  • Gast
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/16, 21:20:11 »
Pam Z22 op Feisty met jPilot. Werkt prima en lijkt erg op de Windows PalDesktop.

Kleine tip: voor het voor de eerste keer synchroniseren wel even je Categories handmatig aanmaken, anders ben je ze bij de eerste "echte" sync (dus niet de eerste keer waarbij je alles van de handheld naar de desktop overpompt maar die daarna) kwijt.

Wiegert

  • Gast
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/16, 21:22:26 »
Bedankt voor de antwoorden. Ik zou graag nog meer ervaringen horen. Eén van de redenen waarom ik Ubuntu wil ga gebruiken is dat het synchroniseren niet kan met Windows Vista. Ubuntu is blijkbaar een, ofschoon niet geheel ideaal, alternatief.

Wiegert

Ubuntu en PalmOne
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/16, 21:24:37 »
Heb het vaak geprobeerd, met wisselend succes (Palm TX en Evolution).

Ik moet mijn USB-scanner loskoppelen om te kunnen synchroniseren, merkte ik na avonden ploeteren...
Maar ook dan nog vaak vastlopers; uiteindelijk besloot ik dat het me meer tijd kostte dan dat het iets opleverde, dus synchroniseer ik weer onder XP. Het is een van de (weinige) redenen dat ik XP nog gebruik (dualboot).

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/16, 22:23:35 »
Palm Tungsten C via netwerk met Evolution. (Via USB nooit voor elkaar kunnen krijgen (Ook nooit meer geprobeerd), En met Kde gedeeltelijk aan het werken gekregen met multisync of kpilot) maar met evolution en gnomepilot werkt het perfect.

Gr Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Offline joop13

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/17, 00:56:13 »
Met mijn PalmOne Treo 600 gaat het, na enig instellingsongemak, voorspoedig in JPilot. Ik moest daarvoor wel in JPilot->Instellingen de seriële poort op usb: zetten. Maar hij doet het nu prima. Dat uitzoeken van welke seriële poort gebruikt wordt was nog het meeste werk. Via Kpilot heb ik die gevonden.
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Wiegert

  • Gast
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/17, 15:11:33 »
Bedankt.

Een aanvullende vraag: werkt het alleen bij kontakten en agenda? Of ook bij memo's?

Wiegert

Offline joop13

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/18, 01:53:01 »
Citaat van: Wiegert
Bedankt.

Een aanvullende vraag: werkt het alleen bij kontakten en agenda? Of ook bij memo's?

Wiegert
Werkt bij mij ook met memo's en takenlijst.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

MauZZeR

  • Gast
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/22, 12:57:56 »
Gutsy geinstalleerd, alles werkt.... alleen die palm ( Palm zire ) . Ik kan niet vinden onder welke usb poort die hangt. Iemand een idee wat ik dus bij instellingen in jpilot moet invullen ?  /dev/ ?????? Het gekke is onder systeem > voorkeuren > hardware informatie wordt de palm wel herkend.

Offline ejfrolich

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/31, 19:12:38 »
in jpilot moet je "usb:" invullen, de rest stond bij mij goed.

Werkt in elk geval veel beter dan met Evolution. Daar was het probleem dat hij rare dingen doet met tussenvoegsels in namen. Dat is nu over. Ik ben wel benieuwd hoe ik te werk moet gaan met Thunderbird, daar schijnt ook een koppeling voor te zijn. Ik weet niet precies wat die doet en hoe dat dan werkt...

Maar dit is gelukt dus dat andere zal dan ook wel goed komen, een keer...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Ubuntu en PalmOne
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/31, 19:36:27 »
Citaat van: R Smit
Heb het vaak geprobeerd, met wisselend succes (Palm TX en Evolution).

Ik moet mijn USB-scanner loskoppelen om te kunnen synchroniseren, merkte ik na avonden ploeteren...
Maar ook dan nog vaak vastlopers; uiteindelijk besloot ik dat het me meer tijd kostte dan dat het iets opleverde, dus synchroniseer ik weer onder XP. Het is een van de (weinige) redenen dat ik XP nog gebruik (dualboot).
Ik synchroniseer mijn Palm T3 met XP in Virtual Box en gaat prima.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline ejfrolich

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/31, 20:25:23 »
Virtualisatie, dat wordt de volgende uitdaging. Soms kom je niet om Bill heen!

Ik zal eens kijken wat daarvoor de beste oplossing is. Wat is jouw ervaring als het gaat om het istellen en zo. Ik heb nog geen idee wat daar allemaal bij komt kijken...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline ejfrolich

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/02, 14:21:13 »
Aan de andere kant zie ik nog weinig voordelen als het gaat om synchroniseren met een Palm... Dat werkt naar behoren met J-Pilot hier.
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline joop13

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/03, 14:38:24 »
Citaat van: ejfrolich
Aan de andere kant zie ik nog weinig voordelen als het gaat om synchroniseren met een Palm... Dat werkt naar behoren met J-Pilot hier.
En hier...
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline ejfrolich

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/04, 13:35:33 »
Citaat van: joop13
En hier...
Wat bedoel je hiermee, ik vat hem even niet...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline joop13

  • Lid
Ubuntu en PalmOne
« Reactie #16 Gepost op: 2007/11/04, 19:16:57 »
Citaat van: ejfrolich
Citaat van: joop13
En hier...
Wat bedoel je hiermee, ik vat hem even niet...
En hier OOK :D
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,