Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!  (gelezen 15347 keer)

budster

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2006/08/22, 23:01:13 »
Citaat van: nick13
Maar eerst moet ubuntu weg en dan wil ik er pas linspire op dat is het probleem
je kan linspire ook gewoon over ubuntu heen installeren, twee vliegen in een klap. Ubuntu weg, linspire erop.

Overgens je kan zoveel OS-sen installeren als je zelf wilt. Ubuntu hoefde (volgens mij is het al te laat) eraf om er linspire op te zetten.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 2006/08/22, 23:03:55 »
Citaat van: budster
Overgens je kan zoveel OS-sen installeren als je zelf wilt. Ubuntu hoefde (volgens mij is het al te laat) eraf om er linspire op te zetten.
budster bedoelt: "hoefde er NIET af" :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #27 Gepost op: 2006/08/22, 23:04:03 »
BEDANKT!!! :D:D:D kan ik je een plezier doen ergens mee?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #28 Gepost op: 2006/08/22, 23:07:26 »
Citaat van: nick13
BEDANKT!!! :D:D:D kan ik je een plezier doen ergens mee?
ja, vertel eens wat er zo slecht was aan ubuntu :) altijd leuk om te weten op welke vlakken we ubuntu nog moeten verbeteren
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #29 Gepost op: 2006/08/22, 23:16:05 »
nou, ik kon er nietecht veel mee doen, want ik wil ten eerste internet installeren, maar ik heb een cd voor windows maar ik ga slapen en praat morgen verder doei!!!

budster

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #30 Gepost op: 2006/08/22, 23:18:44 »
Citaat van: nick13
BEDANKT!!! :D:D:D kan ik je een plezier doen ergens mee?
Met ubuntu op je computer installeren :P

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #31 Gepost op: 2006/08/23, 07:32:31 »
Maar ik heb liever linspire! Want bij Ubuntu zitten:
Geen leuke achtergronden
Geen leuke skins
WEL leuke spellen
Geen game-maker
Ik kan mijn kpn cd niet installeren
Ik kan geen norton installeren
i kan geen liedjes enzo overzetten, of je wilt er iets voor hebben :P

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #32 Gepost op: 2006/08/23, 07:43:17 »
Maareh... Al komt er een nieuwe versie uit... Met een paar screenshots ben ik gauw te overtuigen.
Stuur me dan maar effe een email!!!

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #33 Gepost op: 2006/08/23, 07:44:19 »
:cool: :cool: :cool:

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #34 Gepost op: 2006/08/23, 16:35:50 »
Citaat van: nick13
Maar ik heb liever linspire! Want bij Ubuntu zitten:
Geen leuke achtergronden
Geen leuke skins
WEL leuke spellen
Geen game-maker
Ik kan mijn kpn cd niet installeren
Ik kan geen norton installeren
i kan geen liedjes enzo overzetten, of je wilt er iets voor hebben :P
Linspire is ook linux en zal je dus niet harder helpen dan Ubuntu.
Achtergronden kan je downloaden, skins idem. Games maken doe je in een programmeertaal (waar linux uitermate geschikt voor is), als kpn je internet is moet je het in linux gewoon op een andere manier doen, norton heb je niet nodig op linux. Liedjes overzetten doe je met software zoals de bijgeleverde "Sound Juicer CD Ripper" of van een mp3 met software die daarmee overweg kan, zoals bv. Amarok (in de meeste gevallen)

Dus kijk voortaan even je informatie na voordat je zo'n niet-onderbouwde statements geeft.
Iemand die verwacht dat alles krak hetzelfde (100% hetzelfde) is als in linux, die komt geen stap verder. Linux is geen windows en windows is geen linux. Als je linux wilt gebruiken, zul je er informatie over moeten opzoeken en dan zul je veel dingen opnieuw moeten leren gebruiken, omdat ze op een andere manier werken dan onder windows.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #35 Gepost op: 2006/08/23, 17:02:17 »
@Profox,

Sooo true, je neemt me de woorden uit de mond.

Mensen zijn soms zo beroerd om ff de documentatie te lezen, die simpel is en je alvast de eerste stappen in de juiste richting laat zetten...die lui moeten LINUX gewoon laten liggen.
Ze verspreiden slechte recenties over LINUX, terwijl de fout bij hen ligt...

Een windows "expert" is geen computer expert, maar is onwetend..
Een computer expert, zonder kennis van LINUX weet ook niet automatisch als vanzelf hoe LINUX werkt.
Hetzelfde geld overigens voor windows, je kunt verstand hebben van PC's (hardware-matig) maar windows heeft ook een gebruiksaanwijzing.

Hoevaak ik wel niet mensen met windows uit de problemen moet helpen...puur omdat ze niet weten wat ze doen.

Maarja...

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #36 Gepost op: 2006/08/23, 17:06:56 »
Zeg, niet zo wijsneuzig! Zelf moest je het ook leren hoor door te vragen enzo! :cool: :) :D

Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #37 Gepost op: 2006/08/23, 17:12:18 »
Dat valt mee, maar inderdaad vragen is zeker belangrijk.
Geloof me, met de documentatie kom je al een heel eind, zeker met de "nadelige" punten die jij noemde...;)

Ciao

Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #38 Gepost op: 2006/08/23, 17:16:09 »
Ohw ja, wil je leuke skins en achtergronden? Check http://www.gnome-look.org/

Overigens heb je standaard in windows beroerd weinig opties... minder dan dat je met Ubuntu hebt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #39 Gepost op: 2006/08/23, 17:17:54 »
weet je NICK, wat we liever doen is: LINUX UBUNTU 6.0.6 INSTALLEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #40 Gepost op: 2006/08/23, 17:19:50 »
CORVUS_CORAX: klopt, de documentatie die rondslingert op het internet (Google, wiki.ubuntu.com, ubuntuguide.org) zal je al een heel eind verder helpen

nick13: Ik probeer niet wijsneuzig te zijn, maar ik vind wel dat je goed onderbouwde commentaar moet hebben als je nadelen gaat opsommen van een bepaald systeem.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #41 Gepost op: 2006/08/23, 17:25:23 »
Precies. nick13, mooi Linspire installeren en op het Linspireforum rondkijken en klaar...

Doei
Nog zo'n wijsneus :cool:

Xano

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #42 Gepost op: 2006/08/23, 17:30:01 »
Citaat van: nick13
Maar ik heb liever linspire! Want bij Ubuntu zitten:
Geen leuke achtergronden
Geen leuke skins
WEL leuke spellen
Geen game-maker
Ik kan mijn kpn cd niet installeren
Ik kan geen norton installeren
i kan geen liedjes enzo overzetten, of je wilt er iets voor hebben :P
Mag ik even vragen uit welke van je twee duimen je dit gezogen hebt? Zoals ProfoX al zei zijn Ubuntu en Linspire beide Linuxen. Alles wat je hier noemt zou dan ook voor Linspire gelden, maargoed, het grootste deel van je argumenten klop voor geen hout :P

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #43 Gepost op: 2006/08/23, 18:00:12 »
Maar de ene heeft leukere achergronden, skins, maar geen spellen, en ik kan geen kpn installeren (EXE) en ook geen Norton, maar wat moet ik d

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #44 Gepost op: 2006/08/23, 18:06:59 »
Op achtergronden, skins en spellen moet je niet afgaan. Want die kan je achteraf wel zoeken/installeren via het internet.

Wat doet dat kpn programma precies.

Antivirus software is niet echt nodig voor een linux desktop, omdat er vrijwel geen virussen bestaan voor linux.

Er is wel antivirus software voor linux voor de parano
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #45 Gepost op: 2006/08/23, 18:35:41 »
Die kpn installer installeerd mijn draadloze netwerk

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #46 Gepost op: 2006/08/23, 18:44:07 »
wat voor draadloze netwerkkaart heb je dan?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #47 Gepost op: 2006/08/23, 18:48:02 »
geen netwerk-kaart, maar het lijkt een usb stick, die verbinding maakt (SpeedTouch)

nick13

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #48 Gepost op: 2006/08/23, 18:49:03 »

Xano

  • Gast
Linux Ubuntu 6.06.1 Desktop Verwijderen!!!!!!!
« Reactie #49 Gepost op: 2006/08/23, 18:53:04 »
Pff, al die domme installers. Wij kregen bij @Home ook een CD met zooi meegeleverd. Behalve de Hostname instellen (het enige dat noodzakelijk was) kwamen er volgens mij nog een aantal brakke utils mee en werd het logootje en de titel van IE aangepast.

En KPN heeft geen ene reet te maken met je draadloze netwerk. Gewoon drivers zoeken voor je kaart en verbinding met je modem/router maken, dan komt alles goed. Misschien dat je nog even iets van een IP/Hostname in moet stellen, maar daarvoor moet je eventjes in de handleiding kijken.

Over *.exe files: Forget 'em. Ze werken niet op Linux, punt. Je kan later eventueel proberen Windows programma's met Wine te laten draaien (Wine is een Windows Emulator, hence the name), maar dat moet je alleen doen als er geen alternatief is dat standaard voor Linux gemaakt wordt.

Leuke dingetjes, zoals achtergronden, themes, login- en splashschermen download je maar als je de boel geinstalleerd hebt. Ik had hier ook niets fatsoenlijks opstaan. Gewoon even op internet gezocht, Gnome beetje aangepast en voila, een hartstikke mooie desktop. Muziekprogramma's zijn er ook, evenals dingen om te programmeren. Praktisch het enige wat niet onder Linux draait zijn echte games uit de categorie Call of Duty en Battlefield. Nou Schijnt Call of duty wel onder Wine te draaien, maar dat is een ander verhaal.

Virusscanners gebruikte ik zelfs onder Windows niet. Gewoon opletten wat je doet, dat is 99% van troep voorkomen. Mensen die overal op klikken en niet lezen kunnen de beste virusscanner ter wereld hebben draaien, maar ze krijgen toch nog een lading troep binnen of ze lopen in de val bij phisers.

En nou even duidelijk vertellen wat je probleem is, want met zo'n lijst vage dingen kunnen wij ook niets. Als je je netwerkkaart aan het draaien wil krijgen, geef dan bijvoorbeeld duidelijke informatie omtrent merk/type, wat je al geprobeerd hebt en wat er precies (niet) gebeurt. Krijg je de boel niet geinstalleerd? Geef dan ook hierbij duidelijk aan wat je verwacht en wat er misgaat, zo kunnen wij jou het snelste helpen. Scheelt frustraties bij beide kanten ;)