Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail+google calender syncen met evolution en daarna palm tungstenE2  (gelezen 1880 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
okay even een inleiding, ik heb nog nooit de agenda functies van ubuntu etc gebruikt en wil nu het volgende:

ik heb een Gmail en google calender account, beide in gebruik en up to date,
ik zou dit met evolution willen syncen en daarna als dat gelukt is dit willen kunnen syncen met mijn palm tungsten e2.
en natuurlijk indien gmail toegevoegd word de originele mails op de server laten staan, aangezien ik ze via verschillende systemen wil kunnen beheren.

nu heb ik de mogelijkheid tussen evolution en de palm wel eens eerder werkend gekregen dus dat mag straks geen probleem geven maar hoe krijg ik mijn mail [mag maar is niet noodzakelijk] en mijn google calender [dit is het belangrijkste] erin toegevoegd?

ik gebruik 9.04.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: gmail+google calender syncen met evolution en daarna palm tungstenE2
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/17, 18:48:15 »
het mooie van google calender is dat ik hem eenvoudig kan delen met mijn vriendin en dus we beide op de hoogte zijn van mijn diensten, afspraken over en weer en we zo ons leven op elkaar kunnen afstemmen ;)

dus google calender laten vallen is geen optie helaas.

de rest van je tips ga ik me in verdiepen,, tnx :)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: gmail+google calender syncen met evolution en daarna palm tungstenE2
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/18, 22:12:55 »
De (standaard) evolution agenda is (ubuntu 9.10) eenvoudig te synchroniseren met een gmail/google agenda.

In Evolution → Nieuw → Agenda. Type staat standaard ingesteld op Google.

Geef de nieuwe agenda een (eigen) naam en het volledige gmailadres als gebruikersnaam. Klaar! :)

De synchronisatie is 2-weg! Agendawijzigingen in Evolution worden gesynchroniseerd met gmail en visa-versa.

De evolution (lees nu: google) agenda is ook op te roepen door op de desktop-klok te klikken.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline annemia

  • Lid
Re: gmail+google calender syncen met evolution en daarna palm tungstenE2
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/16, 15:05:31 »
Weet iemand wat ik kan doen als een Palm, in dit geval een Palm 680, niet goed wil synchroniseren met Evolution?
Het adresboek wordt keurig gesynchroniseerd, maar de agenda lukt voor geen meter. Ik heb al heel veel dingen uitgeprobeerd, maar de oplossing nog steeds niet gevonden.