Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"  (gelezen 15263 keer)

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/30, 14:39:10 »
De mensen die zich bezighouden met de gehele tech-business zijn over het algemeen bovengemiddeld intelligent.
Het zijn ook dez mensen die alternatieven uitproberen en deze ook gebruiken.
Hoe meer mainstream een product is, des te meer 'dommere' mensen het gebruiken. De 'domme' mensen hebben namelijk helemaal geen zin om zich bezig te houden met meerdere browsers; het interesseert hen gewoon niet.

Ik durf ook te wedden dat gebruikers van Links, de text-based browser, weer boven de groep Opera-gebruikers komen.
Heeft niks met mensen of producten te maken, is gewoon een stukje statistiek :rolleyes:
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/30, 15:31:55 »

Veel hoogbehaafden, dus mensen die een hoog IQ hebben, bakken er soms niet van in het leven omdat ze niet goed begeleid zijn en zich vroeger verveelden op school en daarom met hun hoogbegaafdheid geen weg weten. En daardoor als dom gezien worden. (De paradox van het hoogbehaafd zijn, kijk maar eens naar autisten die veelal als "dom" gezien worden omdat ze niet normaal functioneren in onze maatschappij).


Autisten moet je in verschillende groepen delen, ze zijn niet automatisch slimmer dan iemand zonder autisme.
Het klassieke autisme is gemiddeld tot laag IQ.
Asperger is gemiddeld en hoog IQ.
Grootste groep autisten heeft klassiek autisme. PDDNOS.

Daarnaast zijn veel Autisten zeer gericht op 1 ding waar hun interesse naar uit gaat.

Het merendeel van de autisten vallen dus in het plaatje van niet slim als je alleen naar het IQ kijkt maar dat betekend niet dat ze dom zijn.

Ik heb bij verschillende bedrijven gewerkt en ik ging regelmatig de fabriek in om met hun te praten hoe iets op te lossen.
Ondanks dat ze niet de hoogste opleiding hebben gehad, weten ze wel hoe je iets het beste kunt maken zonder moeilijk te doen.
Zoals je al zij, zegt een opleiding niets.

Als je op mijn bericht doelde, dan staat het er misschien niet zoals ik bedoeld had.
Als dat zo is dan mijn excuses heir4c.

Offline heir4c

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/30, 16:29:54 »
Nee hoor emiel, is hier en daar een paar opmerkingen die ik samenraap, en dan op reageer. Ik voel me niet zo snel aangevallen op een forum. Mensen schrijven in hun eigen stijl. Misschien zelfs dat ik al iets schreef dat bij anderen verkeerd overkwam maar nooit zo bedoeld is. Dus, geen zorgen maken. En excusses zijn niet nodig.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/30, 16:56:16 »
ik vertel altijd een feit uit het verleden als het gaat om internet explorer:
internet explorer is in het leven geroepen om netscape-navigator uit de markt te drukken, het is in eerste instantie nooit bedoeld om een gebruiksvriendelijke en veilige browser te zijn...

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/30, 21:43:08 »
"De slimste mensen hebben Opera als internetbrowser."

Wat heeft dat met IQ te maken? Mijn IQ is ook niet bijster hoog, maar ik kan prima met Opera werken. Opera is eigenlijk een hele simpele browser. Tuurlijk heeft het wat veel opties, maar dat zit wel onder de knop Geavanceerd, dus daar moet je dan ook behoefte aan hebben.
En zelfs voor IE telt het niet. Mijn vriendin gebruikt Internet Explorer (nieuwste versie), maar haar IQ is toch best hoog. Nee, ik vind dit een rare test.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/30, 22:49:35 »
Nogmaals dat is allemaal statistiek.
Mijn stelling is dat hoe meer main-stream een browser is, des te meer 'domme mensen' deze zullen gebruiken. Het interesseert hen simpelweg niet dat er ook andere producten op de markt zijn.

Het is dan ook niet gek dat weinig 'domme mensen' Opera zullen gebruiken, daar hebben ze statistisch nooit van gehoord. 'Domme mensen' houden zich statistisch minder bezig met computers.
Deze uitslag verbaast mij dan ook niet.
Dit zegt niets over de gebruikers van producten of over de producten zelf. Als Microsoft Opera had gelanceerd, en als dat 90% marktaandeel had (ondertussen dan 60% o.i.d.), dan waren er al hele andere resultaten.

Ik kan dit onderzoek ook doen met Windows Linux en MacOS. (Overigens zullen duurdere producten ook snel bij 'slimmere mensen' komen omdat deze mensen statistisch gezien(!) hoger opgeleid zijn en dus meer te besteden hebben).
Ook zullen Ubuntu-gebruikers gemiddeld dommer zijn dan Slackware-gebruikers. Zijn Ubuntu-gebruikers dan dom?
« Laatst bewerkt op: 2011/07/30, 22:51:08 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/30, 23:00:11 »
Zijn Ubuntu-gebruikers dan dom?
Waarschijnlijk wel. :rolleyes:
Maar je hebt gelijk Sjoerd en dat is waar ik eerder op doelde, je kan alles maken/krijgen zoals je wilt met statistieken. Leuk om te lezen, maar of het ook klopt ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/31, 01:54:24 »
Nogmaals dat is allemaal statistiek.
Mijn stelling is dat hoe meer main-stream een browser is, des te meer 'domme mensen' deze zullen gebruiken. Het interesseert hen simpelweg niet dat er ook andere producten op de markt zijn.

Het is dan ook niet gek dat weinig 'domme mensen' Opera zullen gebruiken, daar hebben ze statistisch nooit van gehoord. 'Domme mensen' houden zich statistisch minder bezig met computers.
Deze uitslag verbaast mij dan ook niet.
Dit zegt niets over de gebruikers van producten of over de producten zelf. Als Microsoft Opera had gelanceerd, en als dat 90% marktaandeel had (ondertussen dan 60% o.i.d.), dan waren er al hele andere resultaten.

Ik kan dit onderzoek ook doen met Windows Linux en MacOS. (Overigens zullen duurdere producten ook snel bij 'slimmere mensen' komen omdat deze mensen statistisch gezien(!) hoger opgeleid zijn en dus meer te besteden hebben).
Ook zullen Ubuntu-gebruikers gemiddeld dommer zijn dan Slackware-gebruikers. Zijn Ubuntu-gebruikers dan dom?

Mainstream heeft de meeste gebruikers en dus ook een wijd verspreid gebruikers profiel.
En ik moet je gelijk geven dat er waarschijnlijk meer gebruikers met een lager IQ op zitten maar dit onderzoek is niet echt representatief omdat ze niet een gemiddelde hebben genomen maar gewoon een serie gebruikers.
Je weet dus niet wat voor groep gebruikers mee hebben gedaan aan het onderzoek en dus geeft het niet weer wat het werkelijk is.
Je kunt er dus niet van uit gaan dat als iemand ie gebruikt dat die persoon dan ook een laag IQ heeft.

@Gijsbert, Ubuntu zal waarschijnlijk gemiddeld ook een lager IQ hebben dan bijvoorbeeld een distro met Openbox als interface.
Maar dat is iets wat komt als het main stream wordt.
Je krijgt dan een grotere groep gebruikers uit verschillende gebruikers groepen met een verschillend IQ.

Als je ie, Windows of wat dan ook gebruikt, betekend niet dat je een laag IQ hebt maar het zegt meer wat je voor soort gebruiker bent.
Je kunt een hoog IQ hebben en toch ie gebruiken omdat je niets geeft om een computer of omdat je ie gewoon fijn vindt.
Ja er zijn mensen die ie fijn vinden om mee te werken zoals er ook mensen zijn die graag met FireFox en dergelijke werken.

@Vistaus, Opera is alleen voor mensen met een hoog IQ, je brengt het gemiddelde omlaag.
Ik wil je vragen om naar de juiste groep over te stappen.
 ;)

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/31, 10:13:09 »
 XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Wout55

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #34 Gepost op: 2011/07/31, 10:13:43 »
Het zou wel mooi zijn als je alles kon maken met statistieken maar dat is niet zo. :|  Als statistieken misbruikt worden dan is dat te zien. Je kan ook enorm manipuleren met vraagstellingen etc. Zoals ik al eerder zei is het verband tussen gemiddelde IQ zoals berekenend aan de hand van de test (waar voor zover ik kan zien niets mis mee is) en de gebruikte browser statistisch vrij hard. Aan de gebruikte terminologie kan je zal zien dat het het tweede verband met de operagebruikers minder hard is. Om een geldig verschil te krijgen moet de kans op een toevallig verschik kleiner zijn dan 5%. Met heel grote groepen is het makkelijker om aan dat criterium te voldoen dan met kleinere groepen. In dit geval ging het om maar liefst 100.000 gebruikers. Ik heb nergens gezien dat gekeken is of de mensen thuis een computer hadden en of ze voor de browser gekozen hadden. Dat blijft derhalve ongewis. Een tweede methodologisch probleem is dat je niet weet met welke intentie de deelnemers aan de test hebben deelgenomen Zo´n test hoor je onder gecontroleerde omstandigheden af te nemen, alleen zonder hulp van anderen en binnen bepaalde tijdsgrenzen. Je kan wel met wild invullen een lage IQ score halen, op die manier een hoge score halen is niet erg waarschijnlijk. Tenslotte staan de echte statistische gegevens niet in het artikel wat beoordeling van de waarde moeilijk maakt.
« Laatst bewerkt op: 2011/07/31, 10:17:56 door Wout55 »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #35 Gepost op: 2011/07/31, 14:10:06 »
Dit valt niet te testen.
Welke landen laat je mee doen in het onderzoek?
Microsoft heeft jaren lang goedkope systemen geregeld voor ontwikkeling's landen en ze hebben daar een groot marktaandeel.
Scheelt een hoop in de score en de Mac zie je daar helemaal niet dus je zult nooit een goed beeld krijgen.


Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #36 Gepost op: 2011/08/01, 02:38:26 »
Citaat
Je kunt er dus niet van uit gaan dat als iemand ie gebruikt dat die persoon dan ook een laag IQ heeft.
Precies, dat probeerde ik ook te zeggen ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #37 Gepost op: 2011/08/01, 04:40:48 »
Citaat
Je kunt er dus niet van uit gaan dat als iemand ie gebruikt dat die persoon dan ook een laag IQ heeft.
Precies, dat probeerde ik ook te zeggen ;)

Al is het wel leuk om op feestjes iets anders te zeggen. XD


Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #38 Gepost op: 2011/08/01, 10:45:14 »
Sjoerd +10
Dat dus.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #39 Gepost op: 2011/08/01, 11:15:07 »
Amen. +10 er is volgens mij geen causaal verband te maken.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline lizardman

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #40 Gepost op: 2011/08/01, 12:23:48 »
Maar als iemand een lager IQ heeft is de kans wel groter dat deze persoon IE gebruikt... --> causaal verband
Raven zijn zwarte vogels maar niet alle zwarte vogels zijn raven....
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #41 Gepost op: 2011/08/01, 12:28:44 »
En niet alle IE-gebruikers hebben een laag IQ.
Je hebt geen enkel punt hier, lizardman.

Offline lizardman

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #42 Gepost op: 2011/08/01, 13:19:23 »
En niet alle IE-gebruikers hebben een laag IQ.
Je hebt geen enkel punt hier, lizardman.
Haha.. je snapt het dus niet (...)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline KeesS

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #43 Gepost op: 2011/08/01, 13:26:48 »
Ik werk heel graag met Ubuntu, maar soms wil het niet lukken en moet ik noodgedwongen even "terugvallen" op Windows.
Maar ik mag ook graag naar een "Opera" luisteren.

Wat zou mijn "IQ" nu zijn?
VrGr,.....KeesS

alle hulp is welkom, maar graag  Nederlands; ik ken geen Engels.
ben 84 jaar,  te oud om dat nog te leren; Linux is al moeilijk genoeg

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #44 Gepost op: 2011/08/01, 13:43:06 »
Misschien heb je een lager IQ als je graag met een super slome browser werkt. :D :D :D :D
Dan gaat alles veel rustiger,zzzzzzzzzzzzzzzz  O0
Kubuntu 20.04

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #45 Gepost op: 2011/08/01, 16:46:47 »
@Vistaus, lizardman heeft gelijk.
Dit heeft niets met het IQ te maken maar met het aantal ie gebruikers waarvan er meer van zijn.

Als je theoretisch 10 mensen op een rij zet dan is er 1 niet Windows gebruiker bij en bij die ene heb je 50% kans dat het een Mac gebruiker is.
Alleen in de praktijk zul je vaker 10 uit 10 tegen komen.

Als binnen een familie 1 Linux of Mac gebruiker zit, dan is de kans groot dat de andere familie leden het ook gebruiken en dat er vrienden en kennissen zijn die het ook gebruiken al is het maar op een netbook of iets dergelijks.
Heb je niemand binnen de familie met Linux of een Mac en ben je een gewone gebruiker dan is dat meestal ook een Windows gebruiker.
Dit omdat anderen het ook hebben, ze vaak niet weten wat er meer te krijgen is en omdat anderen Windows gebruiken zij het ook doen omdat er dan altijd wel iemand is die ze kan helpen.

Dan nog het geen dat in het ene land er meer Windows gebruikers zijn dan in het andere land.
Amerika en China hebben een hoog aantal Mac gebruikers en daar kom je dus ook eerder een Mac gebruiker tegen.
In Afrika kom je voornamelijk Windows gebruikers tegen al zal dat per land en gebied ook weer verschillen al is de kans dat je iemand midden in de woestijn ziet met een computer weer klein is. =D


Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #46 Gepost op: 2011/08/01, 20:23:35 »
En Brazilië heeft weer meer Linux-gebruikers, omdat de overheid daar sterk pro-Linux is :)

Maar hoe dan ook, jou theorie klopt wel. Het heeft inderdaad niks met IQ te maken.

Trouwens, Chrome komt er ook wel door. In Nederland van 9 naar 17,2 procent in nog geen jaar tijd. Is dus bezig met een inhaalslag.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #47 Gepost op: 2011/08/01, 20:50:42 »
Duitsers zouden anders gemiddeld heel slim zijn en Nederlanders aan het aantal ie gebruikers heel dom.
Nederland is echt een Microsoft land.
MSN is samen met Hotmail immens populair hier terwijl de Duitsers juist helemaal niet pro Windows zijn.

In China en Amerika is het gemiddelde wat een Mac gebruikt veel hoger dan in de rest van de wereld.
En ik kan nou niet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan slim is.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #48 Gepost op: 2011/08/01, 21:21:21 »
amerikanen zijn misschien wel slim maa z doen het niet :rolleyes:

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.