Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java  (gelezen 1904 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Een gewaardeerd lid van onze gemeenschap, grizzler, heeft een installatiescript gemaakt voor het binnentrekken en installeren van de nieuwste Oracle Java: http://www.duinsoft.nl/packages.php

Zelfs met een eigen pakketbron erbij, om het nog makkelijker te maken. Nu Ubuntu de ondersteuning voor Oracle Java volledig heeft ingetrokken, is dit een makkelijk alternatief voor wie opziet tegen handmatige installatie.  :)

Re: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/20, 21:50:05 »
Citaat
Het script zelf is volledig vrije software en valt onder de GPL. Wat je ermee ophaalt echter niet. Als je het script gebruikt, geef je daarmee aan dat je de Oracle Binary Code License Agreement for the Java SE Platform Products and JavaFX hebt gelezen en geaccepteerd.

En daarmee is genoeg gezegd over Oracle's Java ;)

Blijf gewoon bij Open Java en je hebt geen gedoe met dingen die wel mogen en dingen die niet mogen (en dat is wel heus wat ) .

Maar wel top voor dat maken van het script; ik was het uit het oog verloren met de testfases, maar nu is het een volwaardig product.

"Chapeau Grizzler ! "
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/20, 21:51:43 »
Het is dan verstandig om de Open JDK eerst te verwijderen, lijkt mij.
Misschien niet onbelangrijk om dit te vermelden?
Het alternatives-systeem maakt dat overbodig, als het goed is. OpenJDK heeft een prioriteit van ergens onderin de duizend (1063 zo uit het hoofd). Ik ben zo vrij geweest het script een prioriteit van 2000 te geven. En het kan nog hoger.

Citaat
Hulde voor grizzler!
Dank.  8-)
« Laatst bewerkt op: 2011/12/20, 21:54:20 door grizzler »

Re: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/20, 21:53:37 »
Citaat
Het script zelf is volledig vrije software en valt onder de GPL. Wat je ermee ophaalt echter niet. Als je het script gebruikt, geef je daarmee aan dat je de Oracle Binary Code License Agreement for the Java SE Platform Products and JavaFX hebt gelezen en geaccepteerd.
En daarmee is genoeg gezegd over Oracle's Java ;)
Tja...

Citaat
"Chapeau Grizzler ! "
Dank.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/20, 21:56:15 »
Mijn complimenten grizzler, ook voor de duidelijke uitleg op de site  ;)

Of mensen er gebruik van willen maken, is eenieders eigen keuze, maar die keuze wordt nu vergemakkelijkt.

Verder heb ik het topic opgeschoond...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Tip: grizzler heeft een installatiescript gemaakt voor Oracle Java
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/20, 22:19:50 »
Bedankt aan Grizzler! :)
Dank Pjotr voor het verspreiden! :)