Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Partities indelen  (gelezen 719 keer)

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
[OPGELOST] Partities indelen
« Gepost op: 2009/04/01, 23:01:58 »
Ik heb nu een paar handmatige installaties gedaan, om te kijken wat er gebeurde bij het indelen van de partities.
Ik heb 1 harde schijf en dit is het nu geworden uiteindelijk:

sda1- fat - recovery windows
sda2- ntfs -windows
sda3- ext3 - /  - primair
sda4- swap logische partitie
sda5- ext3 - /home  - primair

Vraag: is het nu nodig om bij windows een aanhechtpunt te maken, standaard wordt nl aangegeven zonder aanhechtpunt.
Als ik google kom ik verschillende voorbeelden tegen, de een doet het wel de ander niet. Wat is wijsheid?

Of is dit een overbodige vraag dan verplaats hem maar

grtz Wim
« Laatst bewerkt op: 2009/04/02, 23:37:16 door siaman »
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Partities indelen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/01, 23:13:33 »
Hallo siaman,

Toevallig ben ik net met een installatie van een dual boot voor een vriend bezig en heb ik dezelfde indeling als jij.

Ik ben net even via " locaties-computer" naar "media (=Windows partitie)" gegaan.
Toen ik deze aan klikte, kreeg ik de vraag of ik dit volume wilde mounten. Voor ja gekozen en het wachtwoord ingevuld (zowel XP als Ubuntu heb ik hetzelfde ww gegeven). Hierna werd de Windows partitie gemount en kon ik door de bestanden op deze partitie bladeren.
Ik heb hier zojuist 8.04 geïnstalleerd.

Gr.
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline siaman

  • Lid
    • Bits of Freedom
Re: Partities indelen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/01, 23:42:43 »
Ja dat is het vreemde, ik heb er helemaal niks mee gedaan en ik kan ook gewoon door die partitie.
Dit zal met de ntfs indeling te maken hebben.

Bedankt
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!