Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bittorrent  (gelezen 2262 keer)

nils holkerson

  • Gast
bittorrent
« Gepost op: 2006/10/21, 15:01:37 »
weet iemand waar ik een gebruiksuitleg van bittorrent kan vinden?

osc4r

  • Gast
bittorrent
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/21, 15:23:09 »
Een gebruiksuitleg kan ik zo snel niet vinden, wel kan ik zelf een idee geven:

Je download van 1 van de diverse sites een .torrent bestand. Een torrent is een relatief klein bestand van laten we zeggen rond de 50 kb. Deze kun je openen met een lading aan diverse programma's, voor windows praten we hier over bijv. uTorrent, Bitcomet, BitTorrent, Azureus e.d. Onder Linux zijn er ook enkele, zoals BitTorrent (standaard in het Ubuntu pakket), BitTornado en Azureus (gebruik zelf BitTornado).

Het torrent bestand codeert dus voor een geheel bestand, zoals bijvoorbeeld een film, een programma, een cd of iets dergelijks. Deze kan je binnenhalen door te connecten met zogeheten Seeds en Peers. Seeds zijn personen die het gehele bestand al hebben en deze alleen nog maar uploaden. Peers zijn personen die zelf het bestand nog aan het downloaden zijn, en alleen delen wat ze zelf dus voltooid hebben. Vandaar ook vaak dat een bestand met de meeste Seeds dus ook het snelst klaar is.

Vaak hangt je eigen downloadsnelheid ook nog af van je uploadsnelheid. Voor wat hoort wat, zou ik zo zeggen!

Hoop dat dit wat verduidelijkt.

nils holkerson

  • Gast
bittorrent
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/21, 15:52:56 »
okay, bedankt.

kun je me nog een beetje opweg helpen, als ik het programma open, vraagt het en map te selecteren. niet naar een titel of onderwerp zoals limewire.

osc4r

  • Gast
bittorrent
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/21, 16:10:14 »
Nou, het programma is alleen om de bestanden te downloaden. Je moet een torrent van het internet plukken van bijvoorbeeld www.torrentz.com Deze torrent open je met het programma, en dan vraag het programma als het goed is waar je het bestand wilt opslaan, bij mij standaard in 'oscar' (dus /home/oscar/)

Gast

  • Gast
bittorrent
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/21, 17:57:30 »
misschien heb je hier ngo wat aan:

http://btfaq.com/serve/cache/1.html

Offline hadez

  • Lid
bittorrent
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/21, 22:37:41 »
zelf vind ik utorrent perfect werken. Hoge snelheden, lage CPU-gebruik, simpele interface. Je moet hem alleen emuleren met wine (winehq.org) en utorrent kan je vinden op utorrent.com