Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Log file cannot be opened  (gelezen 455 keer)

Offline Feliks

  • Lid
Log file cannot be opened
« Gepost op: 2020/03/09, 14:19:46 »
Hallo allemaal,

Ik heb van internet een programma gedownload, Z88. Met dit programma kunnen constructies worden doorgerekend. Het is ontwikkeld door een universiteit in Duitsland. Het programma komt niet van het software centrum. Het is getest met Ubuntu 18.04. Het werkt ook onder Kubuntu.
Ik gebruik Xubuntu maar helaas werkt het programma dan niet. Ik heb een Clevo N151CU laptop en een Lenovo Essential E50-70. Op beide laptops staat Xubuntu 18.04. Beide laptops geven exact dezelfde foutmelding onmiddellijk na het starten van het programma Z88. Het ligt dus niet aan de laptop maar aan Xubuntu. Het programma slaagt er niet een een logfile te openen. Z88 heeft lees, schrijf en execute rechten gekregen. Het programma Z88Aurora moet vanuit de terminal, in de juiste directory gestart worden. Na het starten (2de regel) verschijnt de volgende foutmelding:

fred@fred-N150CU:~$ cd ./Z88AuroraV5/bin/ubuntu64/
fred@fred-N150CU:~/Z88AuroraV5/bin/ubuntu64$ ./aurorastart

#ERROR   (30025): Load defaults (end)!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30002): Read language (end)!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30020): Z88Aurora: Status: started!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30004): Read memory values (end)!Log file cannot be opened!
Memory required: 574 MB
#ERROR   (30006): Allocate memory (end)!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30029): Set memory to zero (end)!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30023): Read z88enviro.dyn (end)!Log file cannot be opened!
#ERROR   (30082): Text not available!Log file cannot be opened!

(z88aurora:2705): Gtk-CRITICAL **: 17:25:12.457: IA__gtk_main_quit: assertion 'main_loops != NULL' failed

Weet iemand waarom er geen logfile geopend kan worden en hoe dit moet worden gewijzigd zodat e.e.a. wel werkt?

Bij voorbaat dank,

Fred

Offline peer

  • Lid
Re: Log file cannot be opened
« Reactie #1 Gepost op: 2020/03/09, 14:34:13 »
ik heb het even op mijn pc geïnstalleerd (debian 10, kde)
Het programma start bij mij zonder problemen.
Als ik de installatie guide bekijk dan zie ik dat er een aantal bestanden geïnstalleerd moeten zijn:
Be sure to have these packages installed:
libc6
libglib2
libgtk2.0-0
libgl1 oder libgl-mesa-glx
libpangox-1.0-0
libcanberra-gtk-module
libglu1
tcl8.4
tk8.4

Controleer eens of deze bestanden op jouw pc geÏnstalleerd zijn. Wellicht mist er een.




Offline Feliks

  • Lid
Re: Log file cannot be opened
« Reactie #2 Gepost op: 2020/03/09, 16:25:39 »
Bedankt voor de tip maar die heb ik allemaal geactiveerd. libgl-mesa-glx zit er niet in maar libl1 wel.
Voor tlc8.4 is de pakketnaam chark-scripts en voor tk8.4 battlerocket. Maar ik neem aan dat dat in orde is.
Een kennis van mij gebruikt Kubuntu en daar werkte het ook meteen.
Fred

Offline Feliks

  • Lid
Re: Log file cannot be opened
« Reactie #3 Gepost op: 2020/03/09, 19:28:35 »
Probleem opgelost. Ark geïnstalleerd en gebruikt i.p.v. standaard Engrampa om uit te pakken. Verder gevonden op internet dat in de laatste onderliggende directory nogmaals de rechten moeten worden opgewaardeerd. chmod 777 *   En toen werkte het. Welke stap beslissend was weet ik nu niet maar het resultaat telt. Fred