Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Browsen valt erg tegen  (gelezen 978 keer)

Jeroenphp

  • Gast
Browsen valt erg tegen
« Gepost op: 2008/04/25, 12:24:16 »
Hi, Ik ben al jaren firefox gebruiker op xp en nu ook op osx. Nu ik ubuntu 8.04 gebruik op mijn laptop zie ik dat de websites die ik bezoek lelijke letters tonen en dat ieder flash filmpje zo'n lelijk scherm krijgt. Je loopt ook echt vast op You-tube als je een filmpje in een groot scherm wilt en daarna op esc drukt om weer klein te maken. Opnieuw opstarten van deze OS gaat bij mij ook niet in een keer. Graag jullie advies om een beetje aantrekkelijk browserbeeld te krijgen.
Jeroen

Browsen valt erg tegen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/25, 12:59:16 »
FIREFOX>>>>>> BETA 5

Ik heb een andere ervaring, ik vind het juist heel erg aangenamer geworden. Tabbing is beter doordat er geen plaats is tussen de tab zelf en de website. mooie lijntjes rond de invoervelden. betere iconen. Dowloaden mooi weergegeven onderaan. Dit belooft. Je kan geloof ik downgraden via synaptics, mss eens aan denken.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Browsen valt erg tegen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/25, 13:04:25 »
Voor de lettertypes zou je dit eens kunnen proberen:

Installeer vanuit Synaptic (Systeem > Beheer > Synaptic pakketbeheer) het pakket 'msttcorefonts'. Dit zijn de 'standaard-windows' lettertypen die je dan installeert. Voor de flash kan je eens proberen om Adobe flash plugin te installeren, die doet het bij mij goed.

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Jeroenphp

  • Gast
Browsen valt erg tegen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/25, 13:41:55 »
Hi Darkstar, Als ik naar Adobe ga heb ik de keuze uit tar.gz  .rpm  en YUM for Linux. Welke moet ik downloaden? Hoe installeer ik zo'n plugin?


Alvast bedankt voor je hulp!

Jeroen

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Browsen valt erg tegen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/25, 13:45:20 »
Citaat van: Jeroenphp
Hi Darkstar, Als ik naar Adobe ga heb ik de keuze uit tar.gz  .rpm  en YUM for Linux. Welke moet ik downloaden? Hoe installeer ik zo'n plugin?


Alvast bedankt voor je hulp!

Jeroen
Niet doen, dit. Pak het gewoon zo aan:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Snel, simpel, klik-klik-klik en klaar.  :-)