Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: stevigste smartphone  (gelezen 1842 keer)

stevigste smartphone
« Gepost op: 2013/01/07, 10:45:07 »
he mensen,

Ik ben bezitter van ondertussen alweer mijn derde smartphone. De Iphone 3 en Iphone 4 al versleten en nu toe aan de Samsung Galaxy S3. Nu is deze ook alweer nagenoeg kapot. Ben niet super zuinig met mijn telefoons maar gooi er niet mee ofzo. Sporadisch valt hij op de vloer, maar met de buitenkant is gek genoeg nooit iets mis. Ik heb altijd problemen met de software e.d. Of het scherm valt steeds uit, geluid doet het niet, verbinding valt vaak weg, dat soort dingen.

Nu ben ik ook weer niet zo dat ik direct wil overstappen op een Nokia 3310, maar wil wel graag een stevige telefoon. Dus wat is naar jullie persoonlijke ervaringen de stevigste telefoon met een fatsoenlijke camera, whatsapp, mp3/mp4, internet (want meer functies gebruik ik toch niet)?

[Mod edit: URL verwijderd.]
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 16:36:00 door TopGear »

Re: stevigste smartphone
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/07, 11:10:12 »
Motorola Defy+ Die is gemaakt voor mensen die iets stevigs nodig hebben en die kan ook nog onderwater. Heeft Android. Verder is de Nokia Lumia 920 ook zeer stevig gebouwd. Heeft Windows Phone.

Offline bordie

  • Lid
Re: stevigste smartphone
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/07, 14:13:14 »
http://youtu.be/AJJmhsEoA98

Ik zou wel mijn S3 even binnen steken in de winkel waar je hem gekocht hebt!
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: stevigste smartphone
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/07, 14:41:47 »
he mensen,

Ik ben bezitter van ondertussen alweer mijn derde smartphone. De Iphone 3 en Iphone 4 al versleten en nu toe aan de Samsung Galaxy S3. Nu is deze ook alweer nagenoeg kapot. Ben niet super zuinig met mijn telefoons maar gooi er niet mee ofzo. Sporadisch valt hij op de vloer, maar met de buitenkant is gek genoeg nooit iets mis. Ik heb altijd problemen met de software e.d. Of het scherm valt steeds uit, geluid doet het niet, verbinding valt vaak weg, dat soort dingen.

Nu ben ik ook weer niet zo dat ik direct wil overstappen op een Nokia 3310, maar wil wel graag een stevige telefoon. Dus wat is naar jullie persoonlijke ervaringen de stevigste telefoon met een fatsoenlijke camera, whatsapp, mp3/mp4, internet (want meer functies gebruik ik toch niet)?
[Weg linkje! Poef!]
Zowel de Nokia N900 als de N9 kun je meerdere malen laten vallen zonder zichtbare en onzichtbare schade. En mocht het scherm van je N900 bekrast zijn, dan koop je gewoon een nieuwe digitizer :P

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: stevigste smartphone
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/07, 19:36:00 »
Ik ben bezitter van ondertussen alweer mijn derde smartphone. De Iphone 3 en Iphone 4 al versleten en nu toe aan de Samsung Galaxy S3. Nu is deze ook alweer nagenoeg kapot.

neem net zoals ik een nokia 3110, die dingen kun je tegen een muur smijten en dan doen ze t nog (ik heb t al meerdere maken gedemonstreerd aan vrienden en ik gebruik m nog steeds).
als je een iphone laat vallen dan heb je hoge reparatiekosten, als je een nokia 3110 laat vallen dan zit er een deuk in t beton  =D =D
ik heb ook nog een 2310 liggen die mag je zo hebben (daarvoor geld t zelfde verhaal)  =D maar daar kan je wel helaas alleen mee bellen....

Re: stevigste smartphone
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/07, 20:24:06 »
Ik ben bezitter van ondertussen alweer mijn derde smartphone. De Iphone 3 en Iphone 4 al versleten en nu toe aan de Samsung Galaxy S3. Nu is deze ook alweer nagenoeg kapot.

neem net zoals ik een nokia 3110, die dingen kun je tegen een muur smijten en dan doen ze t nog (ik heb t al meerdere maken gedemonstreerd aan vrienden en ik gebruik m nog steeds).
als je een iphone laat vallen dan heb je hoge reparatiekosten, als je een nokia 3110 laat vallen dan zit er een deuk in t beton  =D =D
ik heb ook nog een 2310 liggen die mag je zo hebben (daarvoor geld t zelfde verhaal)  =D maar daar kan je wel helaas alleen mee bellen....

Ja maar dat geldt ook voor andere toestellen. Ik heb een keer in boosheid mijn Motorola Milestone XT720 (dat was 2 jaar geleden, inmiddels heb ik die al niet meer) tegen de muur gesmeten en het enige wat er was was een miniem bijna onzichtbaar deukje aan de boven-/achterkant van het toestel.

Ik vind dat Nokia soms een beetje teveel opgehemeld wordt want er zijn genoeg andere merken die oersterke telefoons maken. Zoals de Motorola Defy(+) en de Sony Xperia Go en wat ik al zei: de Motorola Milestone XT720 maar ook de HTC Explorer bijv. Maar goed, inderdaad is Nokia er ook erg goed in.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 20:26:17 door Vistaus »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: stevigste smartphone
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/07, 20:36:16 »
Ach, natuurlijk zijn er telefoons die zich kunnen meten met de gemiddelde Nokia. Maar een echt oersterke telefoon moet je echt kopen voor specifiek dat doel: Oersterk zijn. Dan kijk ik inderdaad ook naar de Defy(+), wat een geweldig toestel is, maar ook naar van die rubberen dingen. Nokia's kunnen echt wel tegen een stootje, maar echt onsterfelijk zijn ze niet.

Re: stevigste smartphone
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/08, 10:58:05 »
De merken ontgaan me op dit moment, maar je hebt een soort van smartphone die kan dienen op bouwwerven e.d. ; degelijker dan dat kan je niet gaan. De meesten van hen draaien op Android of WP7.5 dus nog keuze ook.
Ik zou zeggen,  Google daar eens wat verder op.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: stevigste smartphone
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/09, 10:09:30 »
Ach, natuurlijk zijn er telefoons die zich kunnen meten met de gemiddelde Nokia. Maar een echt oersterke telefoon moet je echt kopen voor specifiek dat doel: Oersterk zijn. Dan kijk ik inderdaad ook naar de Defy(+), wat een geweldig toestel is, maar ook naar van die rubberen dingen. Nokia's kunnen echt wel tegen een stootje, maar echt onsterfelijk zijn ze niet.

ik zeg alleen dat mijn ervaring is dat de oudere nokia's vrij sterk zijn, mijn zus heeft nu een samsung die waterdicht is, laatst zat ze met een vriendin op een terrasje spa-rood te drinken en die vriendin moest ff haar Iphone 5 showen en hoe geweldig hij wel niet was, waarop mijn zus zei: "jaah maar kan jou Iphone dit?" en ze laat zo haar telefoon in haar drankje vallen.  :laugh: :laugh: