Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding  (gelezen 1079 keer)

Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding
« Gepost op: 2008/09/20, 11:54:11 »
Vol enthousiasme ubuntu op mijn laptop gezet, Kubuntu om precies te zijn via live cd geen probleem installatie geen probleem opnieuw opstarten zonder live cd no go krijg eerst zwart scherm met een melding over acpi daarna blauuw (bureaublad zonder icoontjes )beeld en blijft hangen kan alleen muis bewegen en met aan uitknop uitzetten,\

Wie o wie helpt mij om me t e verlossen van Windows!!!

Offline visser

  • Lid
Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/21, 19:37:34 »
Wat je kan proberen is op te starten met bootparameter acpi=off. Daarna kan je al je updates binnenhalen alsook de hardwaredrivers. Daarna herstarten.

Hier wat uitleg over hoe je een bootparameter toevoegt: https://help.ubuntu.com/community/BootOptions

Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/21, 21:51:26 »
Beste Visser ben meteen aan de slag gegaan (helaas laptop al compleet geinstalleerd met Windows)
Maargoed heb er toch wel wat voor ver om van winxp af te komen ik heb de link gevolgd en ben er achtergekomen dat dit oud is Maar het is on screen wel makkelijker geworden dus positief
Klik F6  typ acpiu=off  esc en het ziet er naar uit dat het goed gaat komen iklaat  even weten als het gelukt is kon echter niet wachten vandaar dit snelle mailtje

Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/23, 11:13:02 »
Nou ik heb m inmiddels geinstalleerd eerst Kubuntu ,maar later toch nog een keer ubuntu ligt mij toch beter ach je moet alles even proberen heb meteen de dual boot erf gedaan zodatik echt verlost ben van xp,ik heb echter 1 probleem zowel onder k als Ubuntu geen geluid volume control geeft een kruisje alsof hij op mute staat wat trouwens niet zo is ,ik weet niwet of het in dit topic thuis hoort maar hoop op een reactie

mvg

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Hp Vt6200 Loopt vast na Installatie acpi fout melding
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/23, 11:26:18 »
Citaat van: Matrixx-Machine
Nou ik heb m inmiddels geinstalleerd eerst Kubuntu ,maar later toch nog een keer ubuntu ligt mij toch beter ach je moet alles even proberen heb meteen de dual boot erf gedaan zodatik echt verlost ben van xp,ik heb echter 1 probleem zowel onder k als Ubuntu geen geluid volume control geeft een kruisje alsof hij op mute staat wat trouwens niet zo is ,ik weet niwet of het in dit topic thuis hoort maar hoop op een reactie

mvg
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/31969 en dan kijken bij bericht #10. Dan zien we indien nodig wel verder.