Hallo eekie,
Ik heb je post nog eens goed bekeken, die experia box was mij niet echt bekend, maar na een bezoekje aan de kpn site weet ik al meer. Internet en VOIP.
Toevallig ben ik eergisteren samen met een vriend een halve dag aan het klooien geweest met ip-adressen. Het was een kabelrouter die ook halsstarrig weigerde om de juiste ip adressen weer te geven. Dus een soortgelijk probleem.
Uit je gegevens vermoed ik dat de de ip aressen:169.254.4.1 Ecast: 169.254.255.255 Mask: 255.255.0.0 rechtstreeks van KPN komen. Je goede instellingen zouden dus dit moeten zijn:192.168.2.6 Ecast: 192.168.2.255 Mask: 255.255.255.0 zoals je zelf zegt.
Identiek hetzelfde probleem met die kabelrouter. Opgelost door het toestel ,een linksys, te resetten met een balpen. Achteraan heb je een gaatje waar je even met een balpen moet drukken en ...ongelooflijk maar waar, het hele netwerk kon terug internet op.
Even een handleiding gedownload en ik meen een reset te herkennen naast de powerknop.
Uitproberen op eigen risico, ik weet niet wat er met je tf gaat gebeuren.Als het slecht afloopt, schiet dan niet op de pianist, die ook maar een hobbyist is.