Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver  (gelezen 707 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Zolang de kraak op linuxmint.com nog niet is verholpen, kun je je Linux Mint-iso's binnenhalen vanaf de veilige spiegelserver van de Technische Universiteit Delft:
http://ftp.tudelft.nl/linuxmint/stable/17.3/

De kraak op linuxmint.com betrof immers alleen de webkoppelingen op de webpagina die verwezen naar de spiegelservers, niet die spiegelservers zelf.

Doe er je voordeel mee!  :)

Frederik

  • Gast
Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #1 Gepost op: 2016/02/23, 15:11:23 »
Dank je wel :)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #2 Gepost op: 2016/02/23, 17:02:49 »
Vriendelijk bedankt!

Voor deze Link.

Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #3 Gepost op: 2016/02/23, 21:39:16 »
Mooi om het te verduidelijken Pjotr.
Zelf gebruik ik het niet, maar wellicht een idee.
Met name het gebruik van de MD5 checksum kwam op het blogbericht van Clem onder vuur te liggen.
Nu zat ik te denken dat een kleine uitleg en een SHA512 checksum van de ISO een geruststelling kan zijn.
Niet dat het moet, maar wellicht iets om anderen gerust te kunnen stellen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Henkp

  • Lid
Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #4 Gepost op: 2016/02/23, 21:50:27 »
Ik ben nog geen SHA512 checksumtegen gekomen. Het werkt wel, net uitgetest. Maar zonder de vergelijkbare nummers heb ik er niets aan.
Wel de sha256sum, met vergelijkbare nummers.
« Laatst bewerkt op: 2016/02/23, 21:52:12 door Henkp »

Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #5 Gepost op: 2016/02/23, 22:35:27 »
Ik ben nog geen SHA512 checksumtegen gekomen. Het werkt wel, net uitgetest. Maar zonder de vergelijkbare nummers heb ik er niets aan.
Wel de sha256sum, met vergelijkbare nummers.

Zo bedoelde ik het ook niet, het was meer dat iemand die wel een goede exemplaar had de SHA512 checksum zou doorgeven. Aangezien men nu best wel bang is wat betreft Mint zou dit een geruststelling kunnen zijn.  Zeker wanneer er een aantal dezelfde checksum zou posten.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Noodoplossing: haal je Linux Mint-iso's van deze veilige spiegelserver
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/24, 13:40:35 »
Zo te zien is de site weer in de lucht.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint