Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10  (gelezen 6011 keer)

elias

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Gepost op: 2005/12/17, 14:16:31 »
Hoe kan je de nieuwste versie van Firefox installeren onder Breezy 5.10

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #1 Gepost op: 2005/12/17, 15:08:18 »
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=79283

Maar waarom zou dat doen? Lijkt mij niet echt de moeite hoor. de nieuwste versie zal wel geprecompileerd zitten in Dapper. En die zal er zijn binnen een 4-tal maanden.

Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #2 Gepost op: 2005/12/17, 18:24:11 »
Het is inderdaad niet de moeite, 1.5 voegt een hoop problemen toe.

elias

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #3 Gepost op: 2005/12/17, 18:50:18 »
Maar werkt stukken rapper!
wat zijn jullie nadelen dan wel?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #4 Gepost op: 2005/12/17, 19:15:21 »
Bij werkt het zo ook snel genoeg. Nadeel: het is een b

Offline bwog

  • Lid
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #5 Gepost op: 2005/12/17, 21:36:37 »
De programmeur die de backports verzorgd liet weten dat FX1.5 niet in de backports komt, het haalt te veel andere programmas overhoop.

Er is wel een script voor, maar dat is een van de beste manieren om je installatie te verpesten of de distributie-upgrade naar de Dapper versie van ubuntu.

elias

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #6 Gepost op: 2005/12/17, 23:01:08 »
en wat komt er dan wel in bij dapper, toch niet weer 1.0.7?

Offline bwog

  • Lid
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #7 Gepost op: 2005/12/18, 11:47:50 »
FX 1.5 komt in Dapper of een recentere versie als die stabiel is (backports is wat anders).

Overigens is het beleid van Ubuntu om iedere 6 maanden een nieuwe versie uit te brengen en niet tussentijds de nieuwste versies van progjes bij te werken. Daar hebben ze over nagedacht en het is een principiele beslissing om het zo te doen. Als je dat maar niks vind kun je beter een andere linux versie installeren.

Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #8 Gepost op: 2005/12/18, 12:05:12 »
Dapper heeft al een tijdje 1.5, daarom zijn er nogal wat dingen stuk in Dapper :)

Paulus

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #9 Gepost op: 2005/12/19, 11:54:35 »
Citaat van: elias
Maar werkt stukken rapper!
FF 1.5 is absoluut niet rapper als 1.0.7, tenminste niet onder wxp, het voordeel ligt in de auto-update functie. Bovendien schijnen veel gebruikers problemen te ondervinden bij het gebruik van extensies en thema's in 1.5.
Vooralsnog zou ik dus niet moeilijk doen over 1.5

Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #10 Gepost op: 2005/12/19, 21:20:40 »
Standaard mozilla.org firefox 1.5 is wel degelijk sneller dan Ubuntu firefox 1.0.7. Een patch die Ubuntu gebruikt is hier schuldig aan.

Gast

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #11 Gepost op: 2006/01/10, 10:19:41 »
Zowel het gebruik van firefox 1.5 als automatix wordt op een aantal plaatsten afgeraden. Ben je eigenwijs (zoals ik) dan kun je automatix gebruiken

Edit door Dennis: GEEN Automatix hier op het forum. Punt.

Offline SWAT

  • Administrator
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #12 Gepost op: 2006/01/10, 11:22:26 »
Firefox 1.5 werkt zeer fijn en het stelt niets voor. Kwestie van untarren in directory en je kan hem runnen. Ik vraag me af welke programma's hij dan (blijkbaar) overhoop haalt, want het is en blijft immers een browser.

Gast

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #13 Gepost op: 2006/01/13, 17:46:02 »
Misschien is het niet voor iedereen belangrijk om de nieuwste versie te hebben, maar voor anderen wel. Als je 'webdesignt' bijvoorbeeld (zoals ik).

Ik heb een maand geleden v 1.5 geinstalleerd en tot nu toe ook nog geen problemen gehad (overhoop gehaalde programma's ofzo).

Sander(50)

Offline kennywest

  • Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #14 Gepost op: 2006/01/13, 17:51:37 »
Euh, ik ook, zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/408
En 1.5 is echt sneller ...

Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #15 Gepost op: 2006/01/13, 21:03:41 »
Ernaast installeren in /usr/local kan ook prima. Maar als Ubuntu pakketten gaat aanbieden die 1.0.7 vervangen zal alles wat gtkmozembed gebruikt (yelp, gnome-app-install en veel meer) ook opnieuw gecompileerd moeten worden. Dat gaat veel te ver volgens Ubuntu policy.

Azalin

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #16 Gepost op: 2006/04/15, 11:46:38 »
Toch heb ik FF 1.5 geinstalleerd (een hoop plugins die ik gebruik hebben die nl nodig) en heb er geen problemen mee. Ik heb zelfs op een mega simpele manier de laatste update (1.5.0.2) weten te installeren. Daarvoor moet je firefox als root runnen (Run as different user) en dan kan je controleren op nieuwe versies van FF.
In de howto op https://wiki.ubuntu.com/FirefoxNewVersion staat dat je een paar rechten moet veranderen met chmod e.d. maar als je dat dus weer vergeet terug te zetten ben je wel even de pineut. Als je via Run as different user firefox opstart hoef je eigenlijk nergens aan te denken. Lekker lui :) Ik heb dus geen problemen met de nieuwe 1.5 Je moet alleen natuurlijk niet je oude 1.07 verwijderen. Dat had ik eerst wel gedaan en toen waren er een hoop dingen stuk. Waaronder Add Applications manager. Na een reinstall van Breezy en de howto gevolgd te hebben doet alles het prima. Ik had meer moeite met het aan de praat krijgen van mijn Wireless dan met wat dan ook... Ubuntu rules! :)

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #17 Gepost op: 2006/04/15, 12:47:14 »
Dus als ik het goed begrijp run je FF als root?
Zo leg je wel de weg open voor veel security breaches :/

Azalin

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #18 Gepost op: 2006/04/15, 18:32:00 »
Nee... oh help nee. Ik run Firefox als gewone user. Alleen voor het updaten run je firefox als root.

Kijk maar eens in het menu Help, daar zie je dat Controleren op updates (o.i.d.) grijs is. Dat kan je alleen maar uitvoeren door firefox TIJDELIJK als root op te starten, Er staat ook in de howto duidelijk bij dat je firefox niet als root moet draaien. Dat is inderdaad vragen om problemen.

Dus voor Firefox 1.5 gebruikers die FireFox zelf willen upgraden: alleen voor het upgraden van 1.5 naar 1.5.0.x FireFox als root runnen. Na de upgrade, Firefox meteen afsluiten, nogmaals als root opstarten, wachten tot Firefox is geupdate en dan direct Firefox weer afsluiten. Vervolgens weer als gewone gebruiker (dus op de normale manier) firefox draaien.

Je kunt controleren of je FireFox als root of als user draait door naar Help te gaan en te kijken of je kunt controleren op updates. Als dat grijs is dan draai je FireFox zoals het moet: als gewone gebruiker. Als je kunt controleren op updates, dan draai je FireFox als root. Voor gewoon gebruik is dat dus niet aan te raden.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd en dat je begrijpt dat ik Firefox niet als root draai, behalve om FireFox zelf te updaten, in elk ander geval zou dat inderdaad een beetje stom van mij zijn :)

Dit geldt allemaal trouwens NIET voor de extensies. Die kun je gewoon updaten en installen tijdens normaal gebruik van FireFox. Dus daar hoef je FireFox niet voor als root te draaien.

Groeten,

Alex.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #19 Gepost op: 2006/04/16, 10:50:55 »
Ah, dan ist goed :) :)
Maar ik ben geen update-freak (meer), een typisch Windows gedachte als je het mij vraagt. 'Heb je de laatste virus-definities, windows updaten, nieuwe versie van crapcleaner (bestaat echt :D)...' Als het werkt bij mij is het goed. En in dapper zit de laatste versie. So me happy :)

Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #20 Gepost op: 2006/04/16, 11:57:06 »
(In dapper zit 1.5.0.2 nog niet)

Gast

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #21 Gepost op: 2006/04/16, 22:51:24 »
Automatix....

Gast

  • Gast
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #22 Gepost op: 2006/04/16, 23:00:18 »
Citaat van: piller
Automatix....
wenn Du Mut hast,kanst Du ja auf DAPPER UMSTELLEN.
must nur deine sourceliste statt breezy(dapper) eintragen.
Aber auf eigenes Risiko---
Oder aber auf der Deutschen Wiki/ubuntu/seite Automatix eintippen.
Ist ein script,dann kannst Uploaden.
Gru

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Nieuwste versie Firefox installeren onder Breezy 5.10
« Reactie #23 Gepost op: 2006/04/16, 23:22:13 »
Wir sind keine gr