Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Draadloos netwerk als standaard gebruiken.  (gelezen 1393 keer)

Offline SVW

  • Lid
[OPGELOST] Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Gepost op: 2010/01/04, 12:12:16 »
Ik heb een beveiligd draadloos netwerk. In de praktijk betekend dit dat elke keer als ik mijn computer opstart ik opnieuw het wachtwoord in moet voeren. Is er een manier om er voor te zorgen dat dit standaard gedaan wordt?


« Laatst bewerkt op: 2010/01/05, 17:05:20 door SVW »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/04, 12:26:27 »
Ik heb een beveiligd draadloos netwerk. In de praktijk betekend dit dat elke keer als ik mijn computer opstart ik opnieuw het wachtwoord in moet voeren. Is er een manier om er voor te zorgen dat dit standaard gedaan wordt?

Meerdere manieren, waaronder deze:
http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs
(nummer 32)

Offline SVW

  • Lid
Re: Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/04, 15:34:43 »
Geloof dat ik die al had toegepast. Zal het iig nog eens proberen en kijken of het werkt.

EDIT: Zonder heropstarten van de computer heb ik dat als ik die bestanden wis, de computer vraagt om een wachtwoord als ik probeer weer verbinding te maken met mijn netwerk.
« Laatst bewerkt op: 2010/01/04, 15:37:25 door SVW »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/04, 16:11:35 »
Gewoon precies doen wat er staat, dan gaat het goed.  :)

Offline SVW

  • Lid
Re: Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/05, 17:04:58 »
Nu ik alles wat zorgvuldiger heb nagelopen ziet het er idd naar uit dat het werkt :)
Ik heb nog wel dat de computer eerst een ander beveiligd netwerk wil gebruiken, maar als ik die annuleer verbind de computer zich automatisch met mijn huisnetwerk.
Nu alleen nog het probleem oplossen dat soms internet wegvalt.
Bedankt in ieder geval.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [OPGELOST] Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/05, 18:42:42 »
Graag gedaan.  :)

Dat verkeerde netwerk kun je verwijderen uit de voorkeurslijst van Network Manager:
Rechtsklik muis op icoontje NM - Verbindingen bewerken... - tab Draadloos - verwijder de netwerken die je niet wil.

Wegvallende verbinding kan te maken hebben met een zwak signaal. Versterk het signaal:
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker

Offline SVW

  • Lid
Re: [OPGELOST] Draadloos netwerk als standaard gebruiken.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/05, 19:28:31 »
Ah, bedankt voor de tip.
Die antenneversterker heb ik vanmiddag al in elkaar geknutseld :)
Het is ook niet zozeer dat het signaal zwak is maar dat mijn browser niet op internet kan. Ik krijg dan "server opzoeken www.nu.nl" bv. Nu ik het kanaal veranderd heb en de antenne heb gemaakt komt het euvel wel minder frequent voor.