Ondersteuning > Hardware en drivers

2e beelscherm aansluiten lukt niet

(1/5) > >>

KeesL:
LS,

Op de foto zien jullie de achterzijde van mijn nieuwe studio xps computer. Door middel van een hdmi aansluiting heb ik een goed werkende Philips monitor aangesloten.
Helaas ziet zowel Windows als Ubuntu een 2e aan gesloten monitor HP L1945wv niet. De monitor heb ik met verloop stekker van vga naar dvi-d aangesloten op zowel de kaart poort dvi-d als de hoofd dvi-c aansluiting.
Rara waarom herkent de computer de monitor niet? / wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

Kees

peer:
al geprobeerd zonder de philips monitor?


En wat voor verloopstekker heb je voor vga naar dvi? Ik vermoed dat je een verloopstekker met voeding moet hebben aangezien je van vga (analoog) naar dvi (digitaal gaat)

KeesL:
Nee, zonder de Philips monitor zegt de monitor geen signaal te ontvangen.

De verbindingsstekker is DVI-I voor de originele hoofdaansluiting en DVI- D voor de kaart aansluiting allebei zonder snoertje rechtstreeks naar VGA female.

Heb ik dan een zogenaamde deLock stekker nodig met een snoertje ertussen?

Oesje:
Zelf heb ik geen ervaringen met tweede beeldscherm .
Misschien vind je hier de oplossing .
https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/display-dual-monitors.html.nl

peer:
ik denk dat het probleem in jouw dvi uitgang zit.
Er zijn drie verschillende dvi uitgangen mogelijk: DVI-A, DVI-D en DVD-I
DVI-A: analoog signaal (komt vrijwel niet meer voor)
DVI-D: digitaal signaal (werkt alleen met een digitale monitor)
DVI-I: digitaal en analoog signaal. (werkt met digitale en analoge monitor)

De zwarte DVI-aansluitingen op jouw pc zijn DVI-D aansluitingen. Deze leveren dus een digitaal signaal terwijl jouw monitor een analoog signaal vraagt. Je hebt hier een extra converter nodig (als dit bestaat) Ik denk dat je deze aansluitingen geprobeerd hebt. Dan vind ik het wel te begrijpen dat de monitor niet gezien wordt.

De blauwe aansluiting kan ik niet goed zien wat dat is.  Het zou een DVI-I aansluiting kunnen zijn. Heb je deze al geprobeerd?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie